Super niet meer gemotiveerd... — Dutch (Netherlands)

Super niet meer gemotiveerd...

Opties
ave1969
ave1969 Berichten: 336 Member
Afgelopen week ben ik op wintersport geweest. Ik ben gediplomeerd skilerares en ski best fanatiek. Dit heb ik vrij nauwkeurig (qua tijd) ingevoerd in mfp.

Mijn dagelijks doel als ik wil afvallen is 1250 cal, als ik op gewicht wil blijven 1750 cal. (TDEE volgens caloriecalculator.nl). 2 uur skiën (niet de lift-tijd meegeteld!) levert 900 cal op.
Ik kom zo tot de conclusie, dat als ik in mijn vakantie niet hoef af te vallen, en ik dagelijks 2 uur ski, dat ik dan 1750 + 900 = 2650 cal mag nuttigen. Ik heb dagelijks ca. 1500 tot ca. 2400 cal genuttigd.

En guess what? Ik ben ik een week tijd 2 kilo aangekomen!!! :s

De motivatie is daarom momenteel errugh ver te zoeken.... Hebben jullie zoiets ook al eens meegemaakt?



Reacties

  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    maart 2015 aangepast
    Opties
    Ja! Ik val niet altijd af als ik sport. Na rust is het er meestal af. Maak je niet druk! :)
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik heb het regelmatig meegemaakt dat ik niks was afgevallen, of zelf iets was aangekomen, terwijl dat onmogelijk zou moeten zijn als ik keek naar mijn calorieverbruik.
    Als ik dan mijn buikomtrek ging meten was die wel naar beneden gegaan. Ik was dus wel degelijk afgevallen, maar om de een of andere reden was ik op het moment van wegen net wat zwaarder.

    Staar je dus niet blind op het cijfer wat je weegschaal geeft, er zijn zoveel factoren die dat kunnen beïnvloeden. Je zal zien dat je volgende week misschien wel heel veel bent afgevallen.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties