Roor stelt zich voor. — Dutch (Netherlands)

Roor stelt zich voor.

Opties
AuroreVL
AuroreVL Berichten: 50 Member
Dag allemaal,

De weegschaal was niet echt vriendelijk voor me toen ik er een maand geleden weer eens op ging staan. Tijd om er iets aan te gaan doen. Op voeding letten, de voedselinname monitoren, werkt over het algemeen goed bij mij. Het zorgt voor inzicht, overzicht en het is gelijktijdig een stok achter de deur om niet teveel te eten. Ik ben al een jaar of zeven actief op valtaf, maar die hebben geen app voor de smartphone. Tijdens mijn zoektocht naar een programma dat dat wél heeft, struikelde ik over myfitnesspal. Geïnstalleerd, en nu zie ik dat er zelfs een forum is. Wel zo netjes om even hallo te zeggen hier als ik ook meelees.

Ik ben mijn hele leven dik geweest. Met dik bedoel ik: érg dik. In 2010 kreeg ik een maagverkleining. Het was de bedoeling dat ik een duodenale switch zou krijgen in twee fases. Fase 1, de sleeve (een maagverkleining die de maag naar 1/3e terugbrengt) en uiteindelijk fase 2, de bypass van de darmen. Fase 2 is tot nu toe niet nodig geweest, want op fase 1 viel ik 80 kilo af. Daar heb ik veel voor gedaan. Het eerste jaar op advies van mijn internist alle tarweproducten en suikers laten staan en vanaf zes weken na de OK veel gaan sporten. Dat laatste doe ik nog steeds. Door mijn gewichtsverlies heb ik ontzettend veel gewonnen, met name vrijheid. Tegenwoordig doe ik dingen waar ik vroeger alleen van kon dromen.
Toch heb ik de wens nog een kilo of tien af te vallen. Ik schommel de laatste jaren om en nabij de 90 kilo (en ben 1.74 lang). Ik zou graag terugwillen naar 80. Volgens mijn internist en mijn endocrinoloog moet dat niet veel lager worden omdat ik al zoveel afgevallen ben en versneld osteoporose zou kunnen ontwikkelen.

Ik eet doorgaans gezond, maar ik ben wel bourgondiër. Aan pakjes en zakjes doe ik niet. Ik maak alles zelf en eet zoveel mogelijk zonder kleurstoffen en e-nummers. 's Morgens start ik op met versgeperst groentesap. Vanmorgen was dat komkommer, venkel en appel. Van een groot glas zit ik vol. 's Avonds focus ik op proteïne en groenten. Ik eet geen tarweproducten, maar wel (beperkt) roggeproducten.
Ik sport zo'n twee tot drie keer per week, een combinatie van zumba, tai chi en yoga. Sporten met een groep vind ik veel fijner dan aan apparaten hangen. Ik heb een hond en wandel dagelijks een uurtje, en in het weekend langer. Nu het weer weer beter wordt ga ik ook weer fietsen. Ik streef er naar om in de zomer een keer per week naar kantoor te fietsen (43 kilometer, heen.).

Tot zover mijn bijdrage hier. Later!

Reacties

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    welkom hier en succes met de laatste 10 kilo. Ik heb wel eens bij dat valtaf gekeken. Was niet mijn site. Maarja gelukkig is ieder mens verschillend en zijn er genoeg die het wel leuk vinden
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Welkom en succes!
  • inekeliesenborghs
    inekeliesenborghs Berichten: 16 Member
    Opties
    Welkom en veel succes met de laatste 10 kilo!
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Welkom en succes hier en met de laatste kilo's!
  • sonjaadriaanse
    sonjaadriaanse Berichten: 9 Member
    Opties
    welkom en succes!
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Dat voelt in ieder geval al heel welkom! Dank jullie :-)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom AuroreVL. Wauw...80kg afgevallen respect hoor, daar zakt mijn broek van af (alhoewel... dat laatste kan ook van het vermageren zijn :D )
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    succes!
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Dan hoop ik maar dat die broeken blijven afzakken @dcav0304!
  • Rientje1975
    Rientje1975 Berichten: 58 Member
    Opties
    Wow, je hebt al heel wat achter de rug. Wat goed dat je er toch voor wilt gaan om die laatste 10 kg er ook nog af te krijgen.
    Succes!
    O ja, ook welkom bij de club :D