Waarom worden (en blijven) dikke mensen dik? — Dutch (Netherlands)

Waarom worden (en blijven) dikke mensen dik?

Opties
itzhanne82
itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
De titel is wat stigmatisch, maar het artikel is uiterst interessant. Mijn advies voor alle nieuwelingen die nog weinig weet hebben van voedsel, lees dit artikel eens door.

http://www.guydroog.com/2012/07/29/waarom-worden-en-blijven-dikke-mensen-te-dik/

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ook dit is een voorbeeld waarbij onzin van de bovenste plank wordt verkocht. Het zou écht verboden moeten worden dat mensen DIT verkondigen.
    http://www.jasperalblas.nl/afvallen-buik/
  • carola4011
    carola4011 Berichten: 28 Member
    Opties
    verschrikkelijk he.. vooral ook de mensen die op de sportschool met een band om de buik om te verwarmen aan het sporten zijn!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja, het is eigenlijk best triest dat mensen zo voorgelogen worden. Het draait uiteindelijk allemaal om geld en omzet. Daarom geef ik ook altijd aan dat mensen het beste af zijn als zij zelf meer kennis opdoen betreft voeding en afvallen. Natuurlijk is het lichaam complex en gelden er voor iedereen andere "regels" (intolerantie, gevoeligheid, voorkeur, leeftijd, sexe etc.), maar de energiebalans blijft leidend. Dat is een natuurwet en daar kan in feite niemand onderuit. Mensen willen graag een reden, verklaring of excuus dat ze niet afvallen. Maar dan weet ik een goeie; ik sluit je op in een kooi en gooi de sleutel weg. Je krijgt daarnaast alleen eten op de tijdstippen die ik bepaal. Laten we dan nog eens kijken of je de uitzondering op de regel bent en niet afvalt. :wink:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wederom een onzin artikel: "14 etenswaren die buikvet verminderen"

    http://www.donotlink.com/framed?664768

    Mensen onthoud; alleen een calorietekort verbrand vet, omdat je meer verbrand dan je binnen krijgt. Bepaald voedsel zorgt niet voor vetverbranding.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    maart 2015 aangepast
    Opties
    Citroensap is vetoplossend..... :p


    Dasty ook.... ;)
  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    Opties
    Het is gewoon schandalig, het erge vind ik dat vaak bekende bladen/websites die onzin klakkeloos delen (bijvoorbeeld Elle, glamour, Cosmo en styletoday doen dat vaak). Waardoor heel veel mensen met de verkeerde informatie in aanraking komen.
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Misschien moeten mensen. Zich eerst eens wat meer verdiepen. In artikelen en vooral hun eigen lichaam Ipv Unilever waarheden geloven
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Volledig mee eens @Patrickhard
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    Geweldige artikelen schrijft GuyDroog!

    Uiteraard moet je minder eten en meer verbruiken om af te vallen.

    Alleen ben ik wel van mening dat je dan beter gezonde dingen kan eten, die goed zijn voor je lichaam. In een avocado zitten veel gezonde vetten, dus die kan je beter eten dan bv. een chocoladereep (melk of wit). Door gezonde dingen te eten die goed zijn voor je lichaam, zal je minder snel teveel eten. Wat wel sneller gebeurt bij verkeerd voedsel: fastfood, snoep, koek, etc. Die zijn zo gemaakt dat je er te snel teveel van eet en dus aankomt..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat sowieso en daar geloof ik zelf ook in. Je lichaam voeden zeg maar. Echter halen mensen die vaak willen afvallen (en geen weet hebben wat voeding is en hoe dat werkt) dit door elkaar. "Het is gezond", dús kan ik er meer van eten... Je lichaam pikt de stoffen uit je voeding op en in een bak broccoli zitten natuurlijk veel meer goede voedingsstoffen dan in een reep chocola. Alleen weet je lichaam dus niet dat jij chocolade of broccoli eet... :smile:
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Nee precies! Alleen zitten er geen verzadigde 'verkeerde' vetten in broccoli, die wel in chocolade zitten. Dus dat zal je lichaam toch wel herkennen en sneller omzetten in vetten? Of zie ik dat nou verkeerd ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nee hoor. Vet is vet en je lichaam gaat niet anders om met verzadigde vetten uit avocado's of verzadigde vetten uit chocolade. Dat de verzadigde vetten van een avocado "beter" c.q. "gezonder" zijn is een losstaand iets. Ik ben ook voor het voeden van je lichaam dus zal natuurlijk óók kiezen voor een avocado. Maar wat ik eerder zei; je lichaam denkt niet in voedingsmiddelen, maar alleen in koolhydraten, eiwitten en vetten,
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Dat is goed om te weten, want dan kan ik vaker een stukje chocolade nemen ;) Mits het in mijn schema past :p
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    carola4011 schreef: »
    verschrikkelijk he.. vooral ook de mensen die op de sportschool met een band om de buik om te verwarmen aan het sporten zijn!
    Hier ben ik ook schuldig aan. Ook ooit eens 3 maanden lang met zo'n band om gesport.
    Gelukkig weet ik nu beter
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Achja, door schade en schande leert men. Afvallen is qua marketing ook totaal niet sexy als je de waarheid verkoopt; meer verbranden dan je consumeert.
  • nomorecorsa
    nomorecorsa Berichten: 15 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    Het is gewoon schandalig, het erge vind ik dat vaak bekende bladen/websites die onzin klakkeloos delen (bijvoorbeeld Elle, glamour, Cosmo en styletoday doen dat vaak). Waardoor heel veel mensen met de verkeerde informatie in aanraking komen.


    Zoals deze fabel? http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4057491/onderzoek-afvallen-en-chocolade-verzonnen-als-test.html
    Die werd door enorm veel sites overgenomen als waarheid.

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mensen blijven soms in fabeltjes geloven, omdat de waarheid niet sexy is... laat staan verkoopbaar. Afvallen = negatieve energiebalans... niets meer niets minder. Wát je eet maakt ook niet uit, zo lang je energiebalans negatief is...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @janeckbear lees eens dit artikel, erg interessant beschreven en wellicht beantwoord het wat misverstanden voor je.