Kikkererwten als snack — Dutch (Netherlands)

Kikkererwten als snack

Opties
AuroreVL
AuroreVL Berichten: 50 Member
Afgelopen zomer reisde ik door Tadzjikistan en door de Wakhancorridor. Daar at ik regelmatig kikkererwten als snack. Lekker, proteïnerijk en gezond! Thuisgekomen ging ik op zoek naar een goed recept. Vanmiddag maak ik ze weer. Ik gebruik gedroogde kikkererwten, die ik eerst een nacht week en dan zo'n 50 minuten zachtjes kook.
http://chickslovefood.com/healthy-snack-2-x-geroosterde-kikkererwten-zoet-en-spicy/

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Het klinkt wel lekker, zowel de zoete als de hartige. Maar zitten er niet best veel calorieën in?
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Volgens de voedingswaardetabel 119 kcal per 100 gram, gekookt. Ik voeg een eetlepel olijfolie toe op 400 gram. Dat valt dus eigenlijk best mee als je het omrekent! Kikkererwten zijn vezelrijk, je kunt ze uitstekend gebruiken als vleesvervanger. Een gezonde snack :smiley:
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik denk dat ik het eens ga proberen. Als het een succes is, kan ik ze in mijn groentetuintje zelf telen!
  • niccop167
    niccop167 Berichten: 1 Member
    Opties
    We eten al jaren allerlei bonen en maken er van alles van maar nu ook de zelfgemaakte humus ontdekt! alle smaken die je maar kan bedenken kan je maken, het is heerlijk om rauwkost in de dippen. Verders rooster ik de gekookte kikkererwten in de oven, met wat keltisch zeezout ook een heerlijke snack!
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    ik doe in erg veel salades en couscous kikkererwten, ook linzen zijn best een leuke afsmaker
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Ik maak een soort sausje van olijfolie en kruiden, paprika-peper-kurkuma-zout (of gebruik wat je zelf graag hebt). Kikkererwten goed ermee bedekken en dan in de oven roosteren. Zéér lekkere snack ipv chips.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Ik ben een echte kikkererwten fan! Ze zijn ook de basis voor falafel geloof ik, en daar ben ik zo'n beetje verslaafd aan.
  • lellebel79
    lellebel79 Berichten: 10 Member
    Opties
    Die maak ik ook wel eens! Heerlijk als snack ipv chips
  • JoLein1402
    JoLein1402 Berichten: 16 Member
    mei 2018 aangepast
    Opties
    Super lekker! En heel eenvoudig om te maken! Had dit recept:
    https://lekkertafelen.nl/recepten/geroosterde-kikkererwten/