ik verlies geen gewicht meer — Dutch (Netherlands)

ik verlies geen gewicht meer

Onapona1973
Onapona1973 Berichten: 6 Member
ik blijf opeens maar stilstaan, al twee weken lang licht schommelend gewicht, maar het eindtotaal gaat niet naar beneden. Daar baal ik toch zo van! ik probeer aan mijn 1500 kcal /dag te houden, maar het zakt niet. Ik eet vrij gezond (zondig af en toe wel een beetje) en probeer vooral op de inname van dierlijke vetten te letten, aangezien mijn cholesterolgehalte wat te hoog is.
Vroeger leidde ik een zittend leven, maar sinds 6 weken ga ik drie/week naar de fitness en doe daar 30min crosstrainer, 45 min toestellen voor spierversterking, 30 min loopband (stappen,niet lopen, want dat lukt me nog niet). Ondanks alle workouts neemt ook de spiermassa niet toe, en zakt het vetgahalte niet (heb een weegschaal die dat meet)

....ik doe blijkbaar iets erg verkeerd!

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Lees de berichten binnen dit forum maar eens door. Of deze post: http://community.myfitnesspal.nl/nl/discussion/1470063/hulp-bij-voeding#latest

    Meten is weten, dus houd je voeding exact bij, ook je bakboter en dat soort zaken.
  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    het kan ook zijn dat je op een plateau zit en dus helemaal niks verkeerd doet. dan is het gewoon een kwestie van geduld en volhouden. ik heb dat ook eens 4 weken lang gehad en daarna ging het opeens weer zakken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Het kan ook zijn dat je op een plateau zit en dus helemaal niks verkeerd doet. dan is het gewoon een kwestie van geduld en volhouden.
    Je gewicht kan onmogelijk blijven zakken met hetzelfde aantal kcal. Je wordt lichter, dus heb je ook minder kcal nodig. Val je dus al een tijdje niet af, dien je je kcal aan te passen (of je beweging te verhogen).
  • Kuusjuh
    Kuusjuh Berichten: 40 Member
    maart 2015 aangepast
    Probeer eens iets anders te doen met je calorieen. Bijv, twee dagen minder en een dag veel meer. Als je elke dag maar hetzelfde doet, 1500 calorieen, went je lichaam daar ook aan. Soms helpt het mensen om een dag veel meer te eten (wel gezond!) of een dag veel minder (vast dag).

    Wat ik geleerd heb over plateau's, is dat je daar zelf schuld aan bent. Dat extra koekje hier, of drankje daar. Een plateau is je lichaam dat zegt "je eet precies genoeg voor mij". Dat is natuurlijk fijn. Want dan kom je ook niets aan :) Dat is wel makkelijk aanpassen naar "weer verliezen". Maar dan moet je dingen anders gaan doen. Andere voedingsmiddelen, andere balans tussen vetten eiwitten en koolhydraten, andere verhouding calorieen, andere manier van trainen. Bijv. van apparaten voor kracht naar gewone gewichten voor krachttraining. Als je spiergroei wil, moet je vooral van de meeste "apparaten" wegblijven, en lekker aan de gewichten trekken en hangen.

    Vergeet ook niet jezelf te meten. Soms raak je misschien geen gewicht kwijt, maar wel die ene centimeter om je buik of bovenbenen. Daar gaat het uiteindelijk om, dat je er slank en gezond uitziet. Niet de ene kilo meer of minder. Want die zie je niet aan de buitenkant.
  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    itzhanne, je zegt zelf altijd dat de enige manier om af te vallen is: minder eten dan je verbruikt. dus je kan wel degelijk heel lang blijven afvallen op hetzelfde aantal kcal, als dat aantal om te beginnen maar laag genoeg was. je deficit wordt dan weliswaar steeds kleiner maar hoeft niet perse te verdwijnen. het afvallen zal dan langzamer gaan maar hoeft niet te stoppen.
    ik zat toen rond de 1400, verloor 3 kilo, stond 4 weken helemaal stil en verloor daarna de resterende 6 kilo. zonder het aantal aan te passen.
    en ik schreef alles op en woog alles af (ook olijfolie in de pan en drinken).

    wat mij inderdaad wel al een aantal keer heeft geholpen is wat kuusjuh zegt: zomaar eens een dag veel meer eten. vaak gaat het daarna beter als het niet wil lukken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Het gaat erom dat je in een negatieve energiebalans blijft.. of dat nu 100kcal of 500kcal van je balans is maakt niets uit. Als jij dus met 1500kcal blijft afvallen, en dus lichter wordt, zit je in principe gewoon nog een negatieve balans... Maar dat zal niet oneindig zijn (mits je je energieverbuik niet aanpast).