En nog een nieuweling (Anton Saes) — Dutch (Netherlands)

En nog een nieuweling (Anton Saes)

Opties
antonsaes
antonsaes Berichten: 0 Member
ja hoor,ook ik moet er in geloven.
Na heel wat roerige periodes de knoop doorgehakt en het is afvallen of neervallen...
Al mij hele leven loop ik met overgewicht rond. Ooit een keer afgevallen met teronac (helaas uit de handel genomen) naar 85 kg..(zo'n 20 jaar geleden) en nu op 140 kg ..pffff. Zeker na het stoppen met roken zo'n 1,5 jaar geleden 19,5 kg erbij gekregen...... Om moedeloos van te worden. Dit is het laatste wat ik probeer,anders zal ik toch helaas aan een maagbalonnetje moeten
Ben benieuwd of dit werkt,maar heb er tot nu eigelijk alleen maar postieve reactie's van gehoord..okay..let's start..D-DAY has come for me.

Groetjes uit het zonnige Stramproy en tevens veel succes gewenst aan mijn lotgenoten

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoi Anton,

    't Gaat je zeker lukken! Vooral goed opletten op wat je eet, want het is nu eenmaal zo: ieder pondje komt door het mondje... Veel fruit en groentes en proberen om elke dag te bewegen, al is het een kwartiertje stevig doorstappen: het werkt wel!

    Een maagballon moet je volgens mij echt niet willen, maar dat is mijn mening.

    Succes :)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Anton en veel succes!
  • frederiksmoor
    frederiksmoor Berichten: 9 Member
    Opties
    Heel veel succes
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Heel veel succes! En geniet!
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Heel veel succes en welkom!
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    maart 2015 aangepast
    Opties
    Beste Anton,

    Welkom dan maar. Het klinkt alsof je worsteling met je gewicht zwaarder is dan voor de meesten van ons. Ik wens je dan ook sterkte, en succes uiteraard!

    Alvast wat tips:
    1. Maak MFP-vriendjes en volg wat ze doen in de tijdlijn van je profiel; vrienden reageren ook op jouw prestaties of peppen je op als je het even niet ziet zitten (mij mag je alvast toevoegen);
    2. Ben heel secuur in het hier op MFP bijhouden van wat je eet (dus ook een lepeltje olie, een mespuntje boter, die vijf gram kerriepoeder die je ergens doorheen doet) en wat je er weer af beweegt, zodat je echt gaat zien wat er gebeurt en kennis en inzicht opdoet over je hele energiehuishouding;
    3. Loop niet te hard van stapel: kijk eens bij IIFY wat je aan calorieën nodig hebt (MFP is een beetje té radicaal, wat het langdurig volhouden erg lastig maakt) en maak jezelf bekend met je BMR, TDEE en het tekort wat je nastreeft; op termijn houd je een kleiner tekort het langste vol en is dat het meest kansrijk;
    4. Ik weet niet hoe bewegelijk je bent, maar probeer om te bewegen, want wat je verbruikt met bewegen (fietsen; wandelen) mag je bijeten en dat is zeer bevredigend :) ;
    5. Ben niet te streng voor jezelf en sta af en toe een snack toe; daarmee houd je het leuk;
    6. Als je je eten en drinken toch aan het loggen bent, probeer om inzicht te krijgen in jouw redenen om teveel te eten, want met inzicht gaat het je lukken om je huidige patronen te doorbreken;
    7. Meet naast je gewicht ook periodiek je lichaam op (bijv. eens in de twee weken de omvang van je nek, borst, taille, heupen, dij, pols en enkel) en houd andere dingen bij (BMI, vetpercentage). Soms staat je gewicht een paar weken stil of je komt zelfs iets aan, maar vaak verandert in die periode je lichaam toch en blijkt dat je wat vocht vasthield. Weten dat je verandert houdt je gemotiveerd. Ook je progressie terug kunnen zien in fraaie grafieken werkt bemoedigend op momenten dat je het lastiger hebt;
    8. Om dezelfde reden: maak progressiefoto's van jezelf en zie eens hoe je opknapt in de loop van de tijd;
    9. Neem elke hap bewust; geniet van elke hap eten en elke slok drinken die je binnenkrijgt als het kostbaarste dat er is en houd daarmee eten plezierig;
    10. En het belangrijkste: Neem jezelf elke ochtend weer zeker en vast voor om je stinkende best te doen om aan je conditie te werken en kijk elke avond weer met vriendelijke mildheid om naar je prestaties :) Vier je successen en leer van je zwakke momenten. Dan kom je er wel.
  • Rientje1975
    Rientje1975 Berichten: 58 Member
    Opties
    Welkom en bij deze wens ik je ook heel veel succes. MFP heeft mij tot nu toe erg goed geholpen.
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Welkom en heel veel succes! Een maagballon zou ik je afraden, maar als je echt geïnteresseerd bent in WLS (weight loss surgery) mag je me altijd benaderen voor tips en advies.