Motivatievriendjes — Dutch (Netherlands)

Motivatievriendjes

Opties
Hallo allemaal,

ik wil met mfp de draad weer oppakken en nog een paar kilo's verliezen. Maar motivatie en volhouden zijn denk ik voor iedereen, en zeker voor mij, best lastig. Ik heb niet echt overgewicht maar een paar kilo eraf zou wel fijn en gezond zijn (3-5kg), en juist deze zijn zo lastig. Wie is er nog meer sportief en wil nog een paar kilo kwijt en heeft zin om vriendjes te worden en elkaar te steunen?

Groetjes

Reacties

  • leonepeter
    leonepeter Berichten: 1
    Opties
    Hoi
    Ik zou zeker ook wel wat motivatie vrienden kunnen gebruiken en ben ook altijd bereid anderen te motiveren om hun doelen te behalen. dus ik zou zeggen laten we elkaar helpen.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom leonepeter en veel succes met het behalen van je doelstellingen.
  • brom2you
    brom2you Berichten: 2 Member
    Opties
    Je kunt ook te streng lijnen en te veel van jezelf eisen. Het gevaar is dat, wanneer je de fout in gaat of je je lijnpoging stopt, alle remmen losgaan. Zeker wanneer een dieet erg streng is, en je begint weer te snoepen of snacken, dat je dit niet meer kunt stoppen. Door jezelf toe te staan dat je af en toe mag snacken, haal je de druk van de ketel. Stel bijvoorbeeld een vaste snack dag of maaltijd in per week. Je hebt dan iets om naar uit te kijken en een moment waarop je gecontroleerd "fout" kunt eten. Je kunt bijvoorbeeld iets speciaals voor jezelf inplannen, alsof je jezelf verrast met je lievelingsmaaltijd of een zak chips die je tijdens een film mag eten. Dit houdt je de rest van de week gemotiveerd om je aan je dieet te houden.
    suc6 ;)
  • iepsje
    iepsje Berichten: 9
    Opties
    Oh dat doe ik ook hoor :) En mijn doel is om maar 250gram per week af te vallen ;) Ik probeer én minder te snoepen (niet niet te snoepen, maar niet gedachtenloos een reep chocola op eten) en mijn porties afstemmen op wat ik nodig heb (mijn vriend zicht tegen ondergewicht aan en is heel lang en moet dus veeeeel meer eten, dus soms zijn porties inschatten heel lastig. Daarom wegen we nu bijna alles af zodat ik niet te veel eet en hij niet te weinig).
  • dubbel74
    dubbel74 Berichten: 3 Member
    Opties
    Hoi,

    Ik ben ook sinds kort bij mfp begonnen om wat kilootjes te verliezen en strakker te worden. Momenteel probeer ik minimaal 3 keer per week te sporten bij de sportschool.
    Het lijkt me leuk om elkaar te steunen.

    Groetjes
  • Candydaniels87
    Candydaniels87 Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik zoek nog een paar nieuwe vrienden die mij helpen steunen in moeilijke tijden
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    Ik zoek nog een paar nieuwe vrienden die mij helpen steunen in moeilijke tijden

    In de makkelijke tijden steunen we je ook graag hoor ;)
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Motivatie glipt soms ook door m'n vingers... Heb er 3 jaar over gedaan om van 77 kg naar 62 kg te komen. :/ Moet er zoveel voor doen... En zoveel voor laten... :'( En die laatste kg's zijn nog de ergste! Blij dat ik myfitnisspal heb leren kennen... Je hebt gevoel dat je er niet alleen voor staat :)
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Inderdaad Anja, je bent niet alleen ;) We hebben allemaal hetzelfde probleem en met de steun van elkaar lukt het ons zeker en vast. Succes ;)
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Dankjewel Adnilleke :*
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Je mag mijn vriend worden. Ik ben bloedgemotifeert . Ben 20kg afgevallen , en vond het a piece of cake