Wat eten we met Pasen? — Dutch (Netherlands)

Wat eten we met Pasen?

Opties
ave1969
ave1969 Berichten: 336 Member
Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat degenen die bij mfp zijn om af te vallen, eten met Pasen. In de folders van de supermarkten staan allemaal heerlijke dingen voor het ontbijt/brunch/lunch: croissants, paasstollen, brioches, quiches, (eier)salades, kazen, etc. Om maar te zwijgen over de aanbiedingen voor het diner: gourmetten, rollades, aardappelgratins, en allerlei heerlijke, vreselijk foute, toetjes.

Nu vroeg ik mij af hoe ik toch lekker samen met mijn man kan eten (ik hoef dus maar met 1 rekening te houden, of hij met mij ;) ), zonder dat ik die "slechte" dingen neem. Daarom mijn vraag: Wat eten jullie met Pasen?

Reacties

  • sonjaadriaanse
    sonjaadriaanse Berichten: 9 Member
    Opties
    voor mij is het simpel, vroeger draaide het alleen om het paasontbijt en soms in plaats daarvan een paasbrunch. Mijn ouders deden vroeger nooit wat extra met het avondeten met Pasen. ik ga gewoon lekker uitgebreid ontbijten met mijn man en zoontje, broodje, eitje, lekkere zelfgemaakte jus d'orange. ik heb namelijk nog de hele dag om deze heerlijke maaltijd weer te verbranden. iemand heeft mij geleerd, ontbijt als een keizer, lunch als een koning en diner als een bedelaar.
    Zijn echt de supermarkten die ons aanpraten dat we s'avonds ook allemaal extra speciale dingen moeten eten en daarom aanschaffen, is iets van de laatste paar jaar en ik weiger hier aan mee te doen. Er zijn trouwens via pinterest heel veel gezonde variaties en
    alternatieven op de lekkere dingen die we eten met Pasen te vinden.
    Fijne Pasen alvast!
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Gourmetten en luxe dineren zoals je dat tegenwoordig langs ziet komen in folders associeer ik inderdaad toch voornamelijk met kerst ofzo.

    Hier houden we het op een luxe brunch. Verse broodjes, lekker beleg. Gekookt eitje erbij. Ben nu niet zo heel erg beperkt (streefgewicht behaald). Maar vorig jaar had ik ook niet zo veel moeite met pasen. Het is niet zo als bij de december dagen dat je een hele week raar eet. Met de brunch zelf af en toe een bewuste keuze, maar vooral lekker genieten. Rest van de dag rustig aan. De boel in MFP loggen, maar geen ramp als het boven het caloriedoel voor de dag uit komt, dat kan in de dagen erna wel weer grotendeels recht getrokken worden.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    We brengen het verlengde paasweekend door aan de kust. Zal wellicht gepaard gaan met uit eten.
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Hier houden we de schade beperkt tot een luxe brunch. Met lekkere sapjes, eitjes en gerookte zalm. Voor degenen die wel zetmelen eten hebben we brioche, paasbrood en luxe broodjes. Voor degenen die daar wat meer mee opletten zijn er speltcrackers, kikkererwtflatbreads en roggecrackers. 's Middags een lange wandeling langs het strand en dan 's avonds een verantwoord soepje!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wij hebben een brunch waarbij ik redelijk goed zelf kan bepalen wat ik kan eten. Ik ga zelf wraps maken en die zal ik dan ook meepikken. V.w.b. kcal tellen wordt het lastig, omdat het vaak kleine hapjes zijn die je eet. Ik ga zeker proberen om binnen de perken te blijven eten. Ik houd niet echt van chocolade, dus dat zal niet echt lastig zijn om daar vanaf te blijven.
  • famdecibel
    famdecibel Berichten: 9
    Opties
    chinese fondue
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    @allemaal: dank jullie voor de leuke en behulpzame reacties! :)
    famdecibel schreef: »
    chinese fondue

    Ja, lekker! Maar daar is mijn man absoluut niet van gecharmeerd. 't Zal wel steengrillen worden en dat vind ik prima, want dan heb je zelf in de hand wat je eet. Of misschien als ik mn mannetje lief aankijk, wordt het zelf gerookte zalm :*
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Steengrillen is lekker! En idd, dan heb je de hoeveelheid redelijk zelf in de hand!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Zeker GEEN paaseieren
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik heb voor 't ontbijt gekocht:
    verse aardbeien en witbrood (jaja, bruin is beter, maar aardbeien horen wat mij betreft nou eenmaal op wit)
    Kalfsfricandeau, rookvlees, jus d'orange (vers)
    Mini-afbakbroodjes (zonder croissants), en een vruchten-noten-spelt-stol.

    Vanavond eten we spinazie met gekookte aardappelen, en een hardgekookt paas-ei
    Morgenavond zelfgerookte zalm met asperges en een gepocheerd ei
    Maandagavond weet ik nog niet. Waarschijnlijk iets als pasta, hoewel ik ook nog zuurkool heb liggen :/

    En ik zie net dat we best mooi paasweer krijgen, met niet teveel wind. Dus een flinke fietstocht (da's bij mij 20 tot hooguit 30 km :s ) zit er ook nog wel in. Volgens mij kom ik zo vrij ongeschonden de feestdagen door. De weegschaal zal het me volgende week wel vertellen...
  • aischari40
    aischari40 Berichten: 64 Member
    Opties
    Ik eet vanavond, witlof uit de oven, voor mij zonder kaas en ham, biefstukje, en een paar opgebakken aardappels. Daarna ga ik gezellig bij een vriendin borrelen, dus gaan er ook een paar wijntjes naar binnen. :)

    Morgen gaan we brunchen, waarbij ik mini afbakbroodjes heb, gerookte zalm, gekookte eieren,verse jus d'orange , rosbief en tonijn.

    Daarna gaan we naar vrienden, helaas weet ik niet wat ik daar voorgeschoteld krijg :s

    Maandag gaan we een flink stuk wandelen, een kilometer of 20/30. Daarna gaan we een high wine voorbereiden, waar we heerlijk van zullen genieten, met oa wraps, bladerdeeg met kip, mini balletjes, soepje, bruschetta met filet american, zelfgemaakte tonijn en zalmsalade, en niet te vergeten de wijn. :)
  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    Opties
    Wij doen niet aan pasen, dus gewoon wat we standaard eten op zondag en maandag
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Wat we eten met Pasen? Té veel ;) En te lekker ook nog eens... Tijd voor gewoon is weer aangebroken.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ach ja, mijn plannen zijn ook vreselijk misgelopen. De spinazie is in de vriezer gebleven, want door een veeeeeel te uitgebreide lunch (sandwiches met heel veel mayo en lekker belegd met bacon etc., aangevuld met frites en nacho's met aioli)) hadden we 's avonds geen trek in warm eten. De zelfgerookte zalm met asperges was super lekker, maar manlief had er een heerlijk sausje bij gemaakt met heel veel ricotta en olijfolie. Na het eten bleek er ook tamelijk veel witte wijn op te zijn gegaan o:)

    De minibroodjes bleken helemaal niet mini te zijn. Maar wel erg lekker, dus ik heb er toch maar 2 genomen.

    Donderdag is mijn weegdag, dus ik kan de schade nog wat goedmaken voor die tijd :)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Het paasweekend aan de kust was ook nefast voor mij. Enkele uit etentjes en het niet gebruiken van de weegschaal om de calorieën bij te houden hebben mijn gewicht verhoogd met 900gr. , heb wel met volle teugen genoten van die etentjes, mensen lief wat hebben die gesmaakt en kan dan ook geen spijt voelen voor de "zonden" van de voorbije dagen :) . Vanaf vandaag is het wel weer wegen en calorieën tellen!
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Voor mij was het prima te doen. Ik heb geen paaseitjes, geen paasbrood en geen zaken gegeten waarvan ik van tevoren besloten had dat ik die niet wilde eten. Gisteren op kantoor (een gigantische tafel vol guilty pleasures) is dat ook goed gelukt. Ik heb wèl geborreld, maar met wat mager beleg (rolletjes rosbief, filet americain op een melba toastje). Ik verwen mezelf in de weekenden met schandalig lekkere wijn :-)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn schoonzus had een soort cake/koek-achtig ding gemaakt... echt, ooooh my... Van havermout, pure chocolade, karamel en basterdsuiker. Gelukkig had ze hele kleine blokjes gesneden en heb er 3 gegeten, maar oh wat waren die lekker (en zoet!). Daarnaast eigenlijk niet heel bijzonder. Geen broodjes gegeten. Denk 5 stukjes wraps (weet je wel, die klein gesneden zijn van één wrap), komkommer, salade, kleine beetje makreel, klein stukje quiche (broccoli & kip) & wat losse vleeswaren (rollade schijfjes & rosbief).