Hai! Goedemorgen! — Dutch (Netherlands)

Hai! Goedemorgen!

Opties
Kimberly1986W
Kimberly1986W Berichten: 28 Member
Hoi! Ik ben Kimberly 29 jaar en pfff durf ik t te zeggen 20 kilo te zwaar!
Ben nu sinds 3 weken te vinden in de sportschool en doe ik Powerhoop en ga ik deze week beginnen met cardio en kracht erbij...
Er is momenteel 2,7 kilo af maar t gaat me nog niet snel genoeg...

Ik zoek evt een paar dames/heren die ook beetje hetzelfde als ik moeten afvallen om ideeën uit te wisselen en recepten en gewoon elkaar te stimuleren en motiveren tot een top resultaat!

Voeg me toe en laten we er een afval feestje van maken en op naar een mooi gezond lichaam!

Reacties

  • almanda1505
    almanda1505 Berichten: 3 Member
    Opties
    Hoi, ik ben Mandy... ik wil minimaal 10 kilo kwijt want ben ook veel te zwaar .. ik heb sinds kort een loopband thuis en probeer daar 2 x per week op te gaan maar ik kan vaak de motivatie niet vinden.. en daarbij ben ik verslaafd aan alles wat lekker is en waar je dus héél erg van aankomt.. chips, snoep, koek, patat... noem het maar op. Met deze app gaat het goed en hou ik mijn calorietjes goed in de gaten maar na een maand bijhouden en echt streng op 1600 cal. zitten val ik gewoon geen gram af! het is zo demotiverend...
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Veel succes!
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Kimberly en veel succes!
    Welkom Mandy en eveneens veel succes!
    @Mandy: heb je die 1600 kcal. laten berekenen door MFP? Ik stel die vraag want vind 1600kcal. redelijk veel, zelf mocht ik maar 1500kcal voor mijn 1m80 en 0.8kg/week afvallen. Tenzij je dus groter bent lijkt me die kcal redelijk veel.
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Hij heeft bij mij berekend dat ik 1910 mag wat ik ook redelijk veel vindt bij 0.5 kilo pw afvallen... Iemand anders dit ook?
  • almanda1505
    almanda1505 Berichten: 3 Member
    Opties
    Ja het is door mfp berekend... en ik vind het helemaal niet veel :) ik heb elke dag honger... en trek in lekkere dingen! Ik hou het echt heel streng bij, zet elk pepermuntje wat ik eet er netjes bij en blijf elke dag onder de 1600 maar ben echt nog geen gram afgevallen. Dan heb ik zin om 's avonds die zak chips leeg te eten.. (wat ik niet doe...) maar het is echt super frustrerend.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    maart 2015 aangepast
    Opties
    Ik zou eerder kiezen om je kcal behoefte te laten berekenen op basis van je BMR & TDEE. Ook dit blijven "gemiddelde" aantallen, dus je zult d.m.v. trial en error je kcal moeten bijstellen (naar boven, dan wel naar beneden).

    http://fitnessjunk.nl/vet-verbranden-droog-trainen/calorieen-behoefte/

    1600 veel vinden is natuurlijk subjectief. Je weet niet hoeveel iemand weegt, hoe lang iemand is & hoe oud. Dit speelt allemaal mee in het bepalen van je energiebehoefte.
    almanda1505 schreef:
    Met deze app gaat het goed en hou ik mijn calorietjes goed in de gaten maar na een maand bijhouden en echt streng op 1600 kcal. zitten val ik gewoon geen gram af! het is zo demotiverend...
    Als jij niet afvalt dan eet je simpelweg nog teveel. Weet je zeker dat je 1600kcal eet? Weeg je alles af? Vergeet je je bakboter/ olijfolie/ kokosolie etc. niet? Kloppen je registraties wel?
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Mijn bmr is 1727... Is die 1910 dan niet veel als ik wil afvallen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Kan ik niet zeggen, waar is die 1910 op gebaseerd?
  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Dat heeft mfp berekend op leeftijd gewicht en lengte en hoeveel ik wil afvallen pw 0,5 kilo...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    1910 kan je TDEE zijn. BMR is het aantal kcal wat je nodig hebt om in leven te blijven en je organen en lichaam normaal te laten functioneren. Beweging is hierin niet opgenomen. Ik zou zeggen ga je wat inlezen over kcal inname en hoe je dit kunt berekenen. Op dit forum heb ik hier al meerdere dingen over gepost.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    Kimberly1986W schreef: »
    Mijn bmr is 1727... Is die 1910 dan niet veel als ik wil afvallen?
    MFP berekent je TDEE op basis van activiteitsniveau en trainingsdoel die je op http://www.myfitnesspal.nl/account/change_goals_guided invult en geeft dan een doel nummer op basis van hoe veel je per week wil afvallen.

    Dus in dit geval:
    BMR: 1727
    TDEE: 2410 (683kcal verbrand uit dagelijkse activiteit en training)
    Doel: 1910 (500kcal onder TDEE, komt uit op 3500kcal per week voor ongeveer 0.5kg afvallen per week)

    Of die 2410 ook daadwerkelijk klopt kan niemand op afstand voor je beoordelen. Wel is het zo dat veel mensen hun activiteitsniveau en training overschatten. Als het voor je gevoel hoog is kan je wat lager gaan zitten (pas eventueel je activiteitsniveau naar beneden aan) en dat een aantal weken proberen. Daarna kan je altijd nog bijstellen.
  • almanda1505
    almanda1505 Berichten: 3 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ik zou eerder kiezen om je kcal behoefte te laten berekenen op basis van je BMR & TDEE. Ook dit blijven "gemiddelde" aantallen, dus je zult d.m.v. trial en error je kcal moeten bijstellen (naar boven, dan wel naar beneden).

    http://fitnessjunk.nl/vet-verbranden-droog-trainen/calorieen-behoefte/

    1600 veel vinden is natuurlijk subjectief. Je weet niet hoeveel iemand weegt, hoe lang iemand is & hoe oud. Dit speelt allemaal mee in het bepalen van je energiebehoefte.
    almanda1505 schreef:
    Met deze app gaat het goed en hou ik mijn calorietjes goed in de gaten maar na een maand bijhouden en echt streng op 1600 kcal. zitten val ik gewoon geen gram af! het is zo demotiverend...
    Als jij niet afvalt dan eet je simpelweg nog teveel. Weet je zeker dat je 1600kcal eet? Weeg je alles af? Vergeet je je bakboter/ olijfolie/ kokosolie etc. niet? Kloppen je registraties wel?

    Hoi, ja ik heb dit nu gedaan en nou ... ik mag dus om af te vallen 1300 cal. per dag... of me dat gaat lukken.. ik vind 1600 al zo weinig. Maar goed, het is goed om te weten hoe het dus in elkaar zit. Dank je wel voor je advies!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoi almanda1505, 1300 cal pd is inderdaad weinig, maar je wilt afvallen toch? En als je elke dag beweegt: bv. een uurtje wandelen, fietsen of zwemmen, dan mag je meer eten. Zelf zit ik nu op 1200 cal pd. Het is inderdaad af en toe puzzelen. Maar het scheelt als je veel groentes eet: weinig calorieën en goed tegen de honger en nog vitamientjes ook! Ik zet nu vaak 2 soorten groenten op tafel, 's avonds, en schep dan een aardappeltje minder op. Werkt prima!
    Succes!!!