Voorstellen — Dutch (Netherlands)

Voorstellen

Opties
johan346
johan346 Berichten: 23 Member
Ik ben Johan, 35 jaar oud en inmiddels zo'n 9 maanden MFP gebruiker. Door knieklachten ben ik eigenlijk begonnen met afvallen toen ik bijna 90kg woog. Voor mijn lengte, 1m90, is dat geen overgewicht maar gezien mijn sport (voetbal) leek het me beter om lichter te worden. Begon met als doel een kleine 1800 per dag en dat was best even lastig in het begin. In combinatie met wat vaker een rondje lopen in de pauze en telkens de trap nemen i.p.v. de lift leverde dit toch al vrij snel resultaat op. Dit na het sporten wat ik altijd al deed (voetbal en s' zomers hardlopen/fietsen). Inmiddels ben ik al een paar maanden klaar met afvallen, weeg nu zo'n 72kg. Best licht maar het resultaat is dat ik me weer 21 voel op het voetbalveld, de knieklachten nagenoeg weg zijn en ik sneller ben geworden. Ook mijn hamstrings hebben het minder zwaar te verduren en heb er eigenlijk nooit last meer van (moet wel vermelden dat ik in de sportschool altijd mijn benen train).

Ook ik geloof in het kcal in/out principe, ben wel wat gezonder gaan eten maar af en toe een pizza en dat soort dingen eet ik nog gewoon. Om makkelijker de doelstelling van 1800 te halen begon ik overgens met maaltijdshakes/repen, na 2 maanden daar mee gestopt. Voer nog steeds zo goed als alles in MFP in, is ook een soort sport geworden om het bij te houden.

Verder help ik graag anderen dus als iemand vragen heeft hoor ik dat graag.

Reacties

  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    johan346 schreef: »
    1m90 ... weeg nu zo'n 72kg. Best licht
    Weet dat BMI niet alles is, maar komt uit op een BMI van 19.9. Ben zelf met ~179cm op z'n laagst met 67,5kg op een BMI van 21.1 uitgekomen. Dat was dik een week geleden, inmiddels na Pasen en feestjes momenteel 69kg.

    Merk dat mensen in mijn omgeving een tikje ongerust zijn dat ik te ver ga (het woord anorexia was zelfs gevallen, herken ik me totaal niet in). Maar die mensen kennen me dan ook als iemand die een jaar geleden nog dik boven de 100 zat. Wellicht moeten ze er gewoon aan wennen. Zie mijn huidige gewicht persoonlijk als ondergrens, er mogen een paar kilo bij zolang vetpercentage niet te ver omhoog schiet.

    Merk jij van mensen uit je omgeving dat ze je te licht vinden?
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Succes!
  • johan346
    johan346 Berichten: 23 Member
    Opties
    Ja krijg het nog regelmatig te horen. Komt vooral omdat m'n gezicht wat mager is geworden. Helaas kiezen we niet waar het vet als eerst weg gaat haha, ondanks dat sommige mensen denken dat wel te kunnen beïnvloeden.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom johan346 en veel succes!
  • brigitte1408
    brigitte1408 Berichten: 2 Member
    Opties
    hallo ik ben nieuw vanaf vandaag :) op korte tijd (8 maand) ben ik serieus bij gekomen, ben 1m78 maar weeg 98 kilo, veeeeeel te veel dus, hopelijk lukt het om wat te vermageren
  • roroxroh
    roroxroh Berichten: 1 Member
    Opties
    Hi ik ben Roxanne , ik heb ooit al eerder fitnesspal aangemaakt, maar vanaf deze week ga ik het echt bijhouden. Ik ben in strijd met de laatste, 4 a 5kg, die ik er graag voor de echte zomertijd af wil. Ik ben niet te zwaar en zie er prima uit, dat wordt vaak ook verteld door mijn omgeving en dat ik niet zou moeten afvallen. Maar het is niet alleen een strijd tegen die paar kilo's, maar ik wil ook gezonder, bewuster en fitter in het leven staan en daar een lifestyle van maken. Daarnaast let ik ook op mijn vetpercentage, aangezien ik 4x pw sport, dus niet alleen de kilo's maar het gehele plaatje.

    Ik heb een bmi van 22 en vetpercentage 25, wil graag naar de 22.. en hoop met fitnesspal wat meer ondersteuning te vinden!
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Succes!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    Hoi Johan, Brigitte en Roxanne,

    Heel veel succes en welkom natuurlijk :)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Roxanne en veel succes!