Doorslaan?! — Dutch (Netherlands)

Doorslaan?!

Opties
igenio
igenio Berichten: 5 Member
Ik ben nu al een tijdje bezig met afvallen en ik merk dat ik de neiging heb door te slaan.
Hoe weet je dat je serieus een probleem begint te krijgen? En wanneer moet je hulp gaan zoeken?

Reacties

  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    april 2015 aangepast
    Opties
    Dit gaat een beetje raar klinken, maar ik denk dat als je zelf door hebt dat je een beetje doorslaat, dat je dan nog niet echt een probleem hebt (volg je me :'D).

    Juist omdat je weet dat je een bepaalde richting opgaat ben je er nog op tijd bij en kan je je gedrag zelf nog aanpassen. Mensen die echt er in doorslaan hebben zelf vaak niet echt door dat het gebeurt of vinden het wel prima zo.

    Ik heb zelf ook periodes gehad dat ik dacht van "oew nu word je wel heel erg." Ik pastte mij aan en ging weer op een gezonde manier verder.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik sluit me bij lottewiegeraad aan.

    Verder denk ik ook dat er een verschil is tussen fanatiek zijn en doorslaan. Zoals jij het nu schrijft, komt het op mij over dat je fanatiek bent. Daar is niks mis mee. Zolang je maar niet ongezond weinig calorieën eet. En daar waakt mfp dan weer voor: dan krijg je een waarschuwing (hoe weet ik dat?!) en kan je je dagboek niet afsluiten. :) En als je je er verder goed en fit bij voelt, dan kan het volgens mij geen doorslaan zijn.
  • igenio
    igenio Berichten: 5 Member
    Opties
    Bedankt jullie zullen wel gelijk hebben.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Belangrijker is; wat ga je ermee doen? Waarom denk je dat je doorslaat? :wink:
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Inderdaad! Waarmee denk je door te slaan? Train je veel of eet je te weinig?
  • abstinentia
    abstinentia Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik heb deze zelfde vraag. Dit zijn mijn dingen:

    Ik weeg mezelf gemiddeld twee keer per dag.
    Ik eet niet te weinig.
    Laatst had ik twee dagen dat ik weer was aangekomen en lag de hele dag op bed me slecht te voelen.
    En nu ben ik weer afgevallen en heb het gevoel dat ik de wereld aankan.
    Soms heb ik de neiging om over te geven en laatst heb ik in 1 dag 1000 kcal weg gesport omdat ik me dik voelde.

    Zijn die dingen normaal of begin ik een probleem te krijgen?
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Opties
    abstinentia schreef: »
    Ik heb deze zelfde vraag. Dit zijn mijn dingen:

    Ik weeg mezelf gemiddeld twee keer per dag.
    Ik eet niet te weinig.
    Laatst had ik twee dagen dat ik weer was aangekomen en lag de hele dag op bed me slecht te voelen.
    En nu ben ik weer afgevallen en heb het gevoel dat ik de wereld aankan.
    Soms heb ik de neiging om over te geven en laatst heb ik in 1 dag 1000 kcal weg gesport omdat ik me dik voelde.

    Zijn die dingen normaal of begin ik een probleem te krijgen?

    Ik ben bang dat ik helaas moet gaan zeggen dat je toch echt in de gevarenzone begint te komen. Deze dingen zijn niet normaal.
    Ik kan je adviseren om hierover te gaan praten met je ouders of goede vrienden, of misschien zelfs een afspraak te maken met je huisarts.
  • molen743
    molen743 Berichten: 7 Member
    Opties
    Nepq schreef: »
    Ik ben bang dat ik helaas moet gaan zeggen dat je toch echt in de gevarenzone begint te komen. Deze dingen zijn niet normaal.
    Ik kan je adviseren om hierover te gaan praten met je ouders of goede vrienden, of misschien zelfs een afspraak te maken met je huisarts.

    Helemaal met Nepq eens, goed dat je het wel aangeeft!
  • abstinentia
    abstinentia Berichten: 3 Member
    Opties
    Dank jullie wel ik denk dat naar de huisarts ga.