Water Alarm — Dutch (Netherlands)

Water Alarm

Opties
Het lijkt mij erg handig om een bericht te krijgen (melding van de app) als het tijd is om water te drinken, dat verdeelt over de dag. Ik bijvoorbeeld vergeet het nog weleens om genoeg water te drinken op een dag.

Reacties

  • Kimberly1986W
    Kimberly1986W Berichten: 28 Member
    Opties
    Goed idee!1
  • pietjevw
    pietjevw Berichten: 5 Member
    Opties
    Ik kwam gisteren de app tegen ´geef je lichaam water´. Deze berekent hoeveel je per dag moet drinken en wanneer je iets drinkt kun je aantal ml toevoegen. In het overzicht zie je een groen balkje waar je ongeveer zou moeten zitten op het moment van de dag. Helaas niet te koppelen met mfp, maar het helpt mij zeker om me bewust te zijn van de hoeveelheid ik nog moet drinken en of ik gedurende de dag genoeg verspreid drink.
  • 1968breda
    1968breda Berichten: 5 Member
    Opties
    Kijk das nu een slimme app! B)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Miljaar...2673ml te drinken volgens de app!!! Ik drink nu al met veel moeite dagelijks 1,5 a 2l per dag! Enfin, proberen kost niks. :*
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Dankzij de app op geregelde tijdstippen gedronken en jawel hoor...2830ml. gedronken! Of mijne baas zo happy gaat zijn da'k zoveel naar de WC moet valt nog te bezien. :p
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    :)
  • pietjevw
    pietjevw Berichten: 5 Member
    Opties
    Ik sta voor de klas en het blijft lastig om dan genoeg en genoeg verspreid te drinken..... Dit vind ik dan toch echt wel fijn.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Kun je niet gewoon een flesje water op je bureau neerzetten waar je dan zo nu en dan flink wat slokken van achterover slaat? Of werkt dat niet?
  • pietjevw
    pietjevw Berichten: 5 Member
    Opties
    geprobeerd.... maar gaat toch lastig met 22 pubers om je heen en elke 45 minuten nieuwe gezichten en een nieuwe les.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat kan ik mij voorstellen, maar waar een wil is, is een weg. Je hebt toch ook pauzes e.d.? Of dat de leerlingen aan het werk zijn? Pak die momenten zou ik zeggen. :wink:
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Er zijn echt heel veel leuke apps voor beschikbaar! Zo heb je plant nanny, waar je ondertussen planten moet verzorgen. Ze krijgen water wanneer jij drinkt. Je hebt Carbodroid, een android die je helpt en aanmoedigt.
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Ik zou dan bij elke leswisseling drinken.
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    Nikkirent, bedankt voor de tip van nanny plant :smile: Ik drink eigenlijk bijna nooit water :blush: Maar ik heb deze app gedauwnload en dat ziet er leuk uit. Ik ben meteen aan de slag gegaan :smiley:
    Kan je het watervolume aanpassen ? Nu mag ik 10 bekers van 250 ml per dag .
    Ik heb een nieuwe bloem gedauwnload, maar ik vind ze helaas nergens terug :o:o
    Is nog een beetje zoekverkeer ;)
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Adnilleke schreef: »
    Nikkirent, bedankt voor de tip van nanny plant :smile: Ik drink eigenlijk bijna nooit water :blush: Maar ik heb deze app gedauwnload en dat ziet er leuk uit. Ik ben meteen aan de slag gegaan :smiley:
    Kan je het watervolume aanpassen ? Nu mag ik 10 bekers van 250 ml per dag .
    Ik heb een nieuwe bloem gedauwnload, maar ik vind ze helaas nergens terug :o:o
    Is nog een beetje zoekverkeer ;)

    Als je op die drie streepjes rechts bovenin klikt, krijg je een uitklap menu. Bij de onderste krijg je je instellingen, dan druk je op Body Information en als je daar je gewicht invoert, krijg je het juiste aantal per dag.
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Gelukt ! ! :smile: Is wel een leuke app :blush: Is juist jammer dat alles in het Engels is ;)
    Helaas vind ik mijn gedownload bloem niet terug :( Of is het de bedoeling als je eenmaal een bloem gekozen hebt, dat het steeds dezelfde blijft. Ik denk dat mijn bloem gaat verdrinken met al da water, sust gelijk ikke :o
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Als je bloem volgroeid is, kan je weer een nieuwe kiezen! Daarvoor moet je hem wel steeds water blijven geven, haha.
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    Agzo morgen kan ik dus een nieuwe bloem kiezen :) Wat leuk :D
    Ik mag per dag ik 2.579 ml water drinken :o Is wel veel é :o:p
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    En het is mij gelukt om vandaag terug mijn hoeveelheid water te drinken :) Daaraan zie je é, waar een wil is, is een weg. :wink:
    Ik had nog een gjas extra gedronken, maar Nanny Plant zei : dat ik ookt niet teveel mocht drinken é :blush::smiley:
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Ik niet, heb het al opgegeven om die 2830ml water proberen te drinken. Trop is teveel en ik voelde me echt niet goed met zo'n hoeveelheid water in mijn lijf. Ik ben terug naar mijn vroegere hoeveelheid, nl. tussen de 1.5 en 2l./dag.
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Nikkirent, na hoeveel dagen is de bloem volgroeid ? Ik kan nog steeds geen nieuwe bloem krijgen en ook staat hij nog altijd in een witte pot :o
    Ik heb wel al 2 nieuwe bloemen kunnen downloaden, maar ik vind ze nergens terug :o
    Ik heb ook al gezocht op internet hoe deze app juist werkt, maar ik heb geen informatie gevonden.
    Bedankt voor je hulp.
    Lin
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Zo ziet hij der nu uit ! :)
    10xsqk8.jpg
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Gebeurd vanzelf! Volgens mij is hij bijna volgroeid.