moet nog veel uitzoeken — Dutch (Netherlands)

moet nog veel uitzoeken

Opties
praktijkbilidi
praktijkbilidi Berichten: 4 Member
hallo, even voorstellen. Mijn naam is Gretha en ik ben al lang bezig om een balans te vinden betreffende voeding. Dat heeft te maken met mijn darmen en daarom beperk ik mijn koolhydraat inname, dit is nu mijn insteek nadat ik al heel wat heb geprobeerd. Door allerlei omstandigheden gaat mijn lichaam in de spaarstand/ en toename bij het gebruik van koolhydraten. Mijn fysieke conditie laat niet toe dat ik optimaal kan trainen in welke vorm dan ook. Wandelen is wat beperkt wel lukt evenals fietsen. Ik ga hier geen verhaal ophangen van al mijn lichamelijke omstandigheden, zit niemand op te wachten. Ik wil wel afvallen en uit die spaarstand komen door meer gecontroleerd te gaan eten. En een beetje steun lijkt mij ook wel fijn, en natuurlijk graag van degene die ook koolhydraat arm eten. Vast bedankt en iedereen succes.

Reacties

  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Gretha en veel succes!
  • sonjaadriaanse
    sonjaadriaanse Berichten: 9 Member
    Opties
    welkom en succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hallo Gretha, wat versta jij precies onder een (of jouw) spaarstand? Want de spaarstand waar je wel eens wat over leest bij een nihil inname qua kcal is een fabel (anders zouden er bijvoorbeeld ook geen mensen doodgaan van de honger :wink: ) . Bij een blijvend tekort blijft men namelijk afvallen (tot de uiteindelijke dood erop volgt).
  • praktijkbilidi
    praktijkbilidi Berichten: 4 Member
    Opties
    hallo, dank jullie voor jullie welkom en reacties.
    Itzhanne 82, mijn spaarstand heeft te maken met een verstoorde stofwisseling, geen aanmaak meer van B12 of D3, krijg ik injecties voor. Heb nog iets minder dan de helft van mijn darmen. Een diarree ontlasting waardoor mijn stofwisseling nog meer van slag is en mijn lichaam alles doet om ook alles vast te houden, dat is mijn spaarstand. Die verklaring van jou, ja dat is bekend maar van een andere orde voor mij. ik wil hier uitzoeken door alles goed op te schrijven, wat voor mij beter kan gaan werken door inzicht te krijgen in de samenstelling van mijn voeding.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ah kijk, dan is dat helder! Succes!
  • IngeHechtermans
    IngeHechtermans Berichten: 16 Member
    Opties
    Wauw, jouw verhaal lijkt erg veel op het mijne!!
    Ik ben nieuw hier, sinds gisteren.
    Ik ben wat op ziek naar contact om elkaar te motiveren en dat laatste duwtje in de rug te geven.

    Door medicatie, medische toestanden en verkeerde voeding en voedselintoleranties ontzettend veel bijkomen.

    Groetjes !