aankomen van spiermassa — Dutch (Netherlands)

aankomen van spiermassa

Opties
janeckbear
janeckbear Berichten: 405 Member
Ik ben een man van 58 jaar. Ben 184cm weeg 70 kg en eet 2700 kcal per dag koolhydraten ,eiwitten, vet verdeeld in 50- 3-0 -20 en train 4x per week intensief Ik wil graag aankomen in spiermassa en niet in vet, maar als ik mn kcal verhoog kom ik aan in vet en niet in spieren . Wat kan ik fout doen

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je massa wil kweken dien je in een positieve energiebalans te zitten (dus in een calorie-overschot). Het is niet te vermijden dat men bij dit proces in vet aankomt, maar dit is wel enigszins binnen de perken te houden door niet te hoog in je overschot te zitten en voor zware krachttraining te kiezen. Als je op dit moment behoorlijk in vet aankomt zou ik zeggen dat je "teveel" eet of niet te zwaar traint. Tevens de vraag waarom je denkt meer in vet aan te komen dan spier? Spieren bouwen gaat niet van vandaag op morgen en is een lang proces.

    Hoe heb jij je 2700 kcal berekend?
  • grutters
    grutters Berichten: 1 Member
    Opties
    Verhoog je eiwitten. En eet complexe koolhydraten, geen geraffineerde. Zorg dat elke maaltijd een bron van eiwitten bevat. Zorg dat je na je training je eiwitten en koolhydraten aanvult. En eet 's avonds verder minder koolhydraten als je niet meer actief bent.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het verder verhogen van eiwitten heeft geen zin bij het bouwen van spiermassa. Wanneer je max 2gr eiwit per kilo lichaamsgewicht neemt, is dit meer dan voldoende. Het is namelijk nooit bewezen dat het consumeren van hogere percentages eiwit voor meer spiermassa zorgt.

    Om bijvoorbeeld een richtlijn te creëren voor jouw doel en verhoudingen kun je de 4-4-9 regel gebruiken. Deze informatie kun je heel goed vinden op google.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik heb veel gegoogeld en met mijn leeftijd maak ik niet veel testestoron meer aan. K heb even geaarzeld om Anavar te gaan slikken , maar de bijwerkingen zijn me toch te heftig. K ben nu maar gaan cutten en zit nu gemiddeld op 1800 calorieen , en t vet en de spieren vliegen er af en weeg inmiddels 68,5 kg en mn sixpack wordt weer zichtbaar. Ik wil tot 68 kg gaan , men dan naar 2300 cal om op gewicht te blijven . Mooi droog zijn vind ik toch belangrijker dan spieren . Jammer maar er zijn ergere dingen.