Onbijt ideëen help! — Dutch (Netherlands)

Onbijt ideëen help!

Opties
lesder11
lesder11 Berichten: 1 Member
hallo iedereen! Ik vroeg me af jullie lekkere en gezonde ontbijt gerechtjes hebben? Want ik heb echt geen creativiteit bij het maken van ontbijt. Vaak blijf ik enkel bij ontbijtgranen..
Alle tips/ recepten zijn welkom!

Reacties

  • jeroenveron
    jeroenveron Berichten: 17 Member
    Opties
    Havermout, Soja melk, chiazaad, kaneel en beetje rozijnen 1,5 minuut in de magnetron en klaar!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2015 aangepast
    Opties
    Ik eet elke ochtend exact hetzelfde, maakt mij echt geen drol uit dat dat saai wordt. Het smaakt mij allerbest! :wink: Ik maak altijd oatmeal & eggs. Ja... ELKE ochtend. Je zou dit eventueel kunnen afwisselen met Teffontbijt en/ of Brinta. Tevens is google ook een grote vriend hè, voor inspiratie en recepten.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Hm, oatmeal & eggs klinkt best goed. Heb momenteel wat moeite heb met voldoende eiwitten binnenkrijgen nu ik met krachttraining begonnen ben. De laatste paar weken was het voor mij brinta, vaak met wat fruit en/of wat noten/zaden erdoor. Was al van plan om havermout te proberen, is ook nog eens rete goedkoop.

    Vroeger wat het ontbijt voor mij belegde boterhammen, tijdens het afvallen helemaal geen ontbijt. Gaat in kleine stappen de goede kant op.
  • artsje
    artsje Berichten: 1 Member
    Opties
    Gemengde noten (Even roosteren met lijnzaad en cocospasta en koekkruiden/kanneel. Al eerder zodat je een voorraadje hebt.) Daarbij wat griekse yoghurt en een kneepje honing. Evt verse vruchten erbij, blauwe bessen, aarbeien etc. smakelijk!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @Commot Oatmeal & eggs is ook erg lekker! Hieronder hoe ik het klaar maak:
    70gr (of meer) havermout
    1 heel ei & 2 eiwitten (of je gebruikt 2 hele eieren)
    3 klein gesneden eiwitten
    Optioneel: 5gr (of meer) chia en/ of gebroken lijnzaad

    Voeg eerst een klein beetje kokend water toe aan je havermout, goed roeren. Daarna tik je de eitjes en eiwitten er doorheen en roer goed door. Voeg langzaam (al roerend) meer kokend water erbij totdat het echt goed vloeibaar is. 5 minuten in de magnetron op de laagste stand. Uit de magnetron roer je het nog goed door en voeg je daarna nog de klein gesneden gekookte eiwitten doorheen. Top het eventueel af met wat fruit of noten of iets. Laat even afkoelen (dan dikt het ook nog wat in) en eet smakelijk!
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Ik eet elke ochtend het zelfde. In de blender. Is lekker snel. 1 schep proteïne eiwit. 50 gram havermout. 1 banaan Aardbeien of bosbessen. Of rauwe Cacau poeder Schep lijnzaad. En natuurlijk aanlengen met water. De havermout kook ik niet Als je de blender 30 seconden aanzet. Is het makkelijk weg te drinken. :)
  • karind1973
    karind1973 Berichten: 2 Member
    Opties
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik ga kennelijk helemaal niet met de moderne tijd mee... Mijn ontbijt bestaat in het weekend uit 1 bruine boterham (of een variant op bruin) met magere vleeswaar of magere kaas, 1 hardgekookt ei en 1 klein glaasje jus d'orange, in het seizoen een paar aardbeitjes.
    Doordeweeks is het magere yoghurt met vruchten (kant-en-klaar of zelf wat fruit toevoegen) met cornflakes.

    't Werkt voor mij prima: ik ben inmiddels in 5 maanden tijd 10 kilo afgevallen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2015 aangepast
    Opties
    Het maakt allemaal geen donder uit wat je eet, zo lang je maar in een negatieve energiebalans zit als het gaat om afvallen. Of je ontbijt / middageten/ diner nu saai is of niet... :wink:

    En nee, er bestaan geen voedingsmiddelen die je meer doen afvallen of je metabolisme versnellen. Citroenwater op de nuchtere maag helpt je geen vet te verbranden en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mensen moeten 2 dingen los van elkaar zien; "gezond eten" & afvallen. Natuurlijk kun je je richten op "gezond" of "clean" voedsel en dat is allemaal prima en ik geloof zeker dat als je je lichaam voorziet van de juiste stoffen het ook lief is voor jou, maar "gezond" eten zegt niets over afvallen. Mensen denken vaak dat wanneer ze "gezond" eten, of biologisch for that matter, ze dit voedingsmiddel onbeperkt kunnen nuttigen (want "het is toch gezond?!"). Think again... helaas... :smile:

    Ik eet al meerdere jaren havermout als ontbijt... saai? Allicht... lekker? Hell yeah! Waarom zou ik dat willen veranderen? Je kunt mij dag en nacht wakker maken voor havermout! Alleen dan wel mijn versie :tongue: ; "oatmeal & eggs"... :innocent:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Havermout met havermelk gebroken lijnzaad en banaan