Ik zie het niet! — Dutch (Netherlands)

Ik zie het niet!

Opties
Nikkirent
Nikkirent Berichten: 68 Member
Ik ben nu in 4/5 maanden tijd zo'n 8 kilo afgevallen. Dat is toch niet niks, van een beetje overgewicht naar een gezond gewicht gegaan ondertussen, een betere conditie.
Mijn motivatie begint nu echt aardig weg te slippen. Onlangs zelfs twee kilo aangekomen (alweer eentje eraf) omdat ik het gewoon niet merk. Mijn kleding zit nog precies hetzelfde, mijn ringen gaan niet losser zitten. Je zou na 8 kilo toch wel verwachten dat je kleding ondertussen iets ruimer gaat zitten, zeker als je van overgewicht naar een normaal gewicht gaat. Natuurlijk raak je ook watergewicht kwijt, maar toch niet zoveel?
Ook qua centimeters wilt het niet zo vlotten.
Zijn er mensen die dat ook gehad hebben en het later toch wel zijn gaan merken?

Reacties

  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    mei 2015 aangepast
    Opties
    ligt eraan hoe lang je bent. En gewoon doorgaan. Komt vanzelf. Je bent pas 4 maanden bezig. En wat is volgens jou een gezond gewicht? Sport je veel? Lengte enz. En staar je niet helemaal blind op cijfers. En heb je de centimeters vanaf het begin gemeten?
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Ik had tegen niemand niets gezegd (op mijn echtgenote na) en de opmerkingen van collega's en vrienden dat ik precies vermagert was zijn pas na een 12-tal kg's gekomen. Volhouden, zelf al merk je er in eerste instantie in de spiegel niets van je zal er qua gezondheid toch beter bij varen!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Meten is weten. Weet je wat je kcal-inname is? Houd je dit bij? Maak je foto's? Houd je je cm's bij? Dit zijn allemaal dingen die handig zijn om je progressie bij te houden. Als jij 8kg kwijt ben, dan ben je 8kg kwijt. Als je dit gaat meten aan kleding en/ of ringen die niet losser zitten vind ik dit niet echt eerlijk tegenover jezelf. Je bent 8kg kwijt...punt. :wink:
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Inderdaad! Ik merkte het ook pas echt bij 12 kilo.
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Mensen die ik al maanden niet gezien had, zagen het helaas ook nog niet, haha. Maar ze zeggen vaak dat mensen het pas laat zien.
    Bedankt voor het opkikkertje, trouwens! Morgen weer eens lekker gaan meten en fotos maken.
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Ik vind 8 kg op 4,5 maand een mooi resultaat hoor ;)
    Dat is tenslotte 2 kg per maand he. Proficiat en doe zo verder ;)
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ohhhhh Nikkirent, zo herkenbaar!!! Jouw verhaal had het mijne kunnen zijn. Niemand die iets ziet; kleding die nog steeds past (behalve mn bh, en daar ben ik nu weer niet zo blij mee...). In cm is er echt wel verschil: zo'n 7 cm minder op heupen en taille. Maar helaas niemand die het ziet. Ikzelf eigenlijk ook niet... :'(
    Maar goed, het schijnt bij 12 kilo te gebeuren. Nog even volhouden dan maar!
  • astridvoll
    astridvoll Berichten: 7 Member
    Opties
    Hier hetzelfde verhaal, ik ben nu zo'n 8,5 kilo kwijt, maar mensen zagen het ook nog niet. Nu schommel ik denk ik al een paar maanden tussen de 8 en de 9 kilo kwijt (het wil ff niet zo) en nu beginnen mensen het opeens te zien.. Ook in de spiegel zag ik het zelf niet. Maar laatst heb ik eens kleding uit de kast gepakt dat eigenlijk net te strak zat en dat zit nu erg ruim! :) Dus het past nog wel steeds, maar het zit veel losser!
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Toppie, astridvoll en ave1969!

    Ik heb foto's gemaakt ter vergelijking vanmorgen en ik zag het toch wel een klein beetje zo. Qua centimeters is het niet echt zo denderend, haha.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Ik ben ondertss al totaal 15 kg kwijt... en idd mensen zien dat niet ... pas na mijn 12 kg kreeg ik positieve reacties ... nog beetje geduld zou ik zeggen... je komt er wel ze! :)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Nikkirent schreef: »
    Ik ben nu in 4/5 maanden tijd zo'n 8 kilo afgevallen. Dat is toch niet niks, van een beetje overgewicht naar een gezond gewicht gegaan ondertussen, een betere conditie.
    Mijn motivatie begint nu echt aardig weg te slippen. Onlangs zelfs twee kilo aangekomen (alweer eentje eraf) omdat ik het gewoon niet merk. Mijn kleding zit nog precies hetzelfde, mijn ringen gaan niet losser zitten. Je zou na 8 kilo toch wel verwachten dat je kleding ondertussen iets ruimer gaat zitten, zeker als je van overgewicht naar een normaal gewicht gaat. Natuurlijk raak je ook watergewicht kwijt, maar toch niet zoveel?
    Ook qua centimeters wilt het niet zo vlotten.
    Zijn er mensen die dat ook gehad hebben en het later toch wel zijn gaan merken?


    Je verteld niet met welk gewicht je begon (is wel belangrijk denk ik) En als je je goed aan je dagelijkse target houd, dan moet het lukken, en anders verlaag je je target met 200 cal. p.d.

  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    janeck, heb je wel gezien dat je reageert op een 3 maanden oud bericht? Elders reageer je zelfs op nog oudere berichten.