Recepten aanmaken — Dutch (Netherlands)

Recepten aanmaken

Hypnotixed
Hypnotixed Berichten: 1 Member
Ik ben bezig met het aanmaken van verschillende recepten bijvoorbeeld voor het maken van kip sate met behulp van de marinade mix van Conimex.

Ik zit een beetje met het probleem van moet ik de zonnebloem olie ook in het recept zetten om het als calorieren met te laten tellen. Ik zelf neig naar niet, omdat dit vooral word toegevoegd om er in te bakken en de kruiden in het vlees te laten trekken. End it geld dus wel voor meer recepten en bijvoorbeeld ook voor de ketjap manis die in het recept word gebruikt.

Dus hoe gaan jullie ermee om, want ik wil natuurlijk wel een zo'n goed mogelijk beeld krijgen van het aantal calorieen dat ik binnen krijg.

(en ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik met mijn vraag bedoel)

Reacties

• itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Waarom zou je producten weglaten die je wel gebruikt in je recept? Ik zou zeggen, alles invoeren, dan heb je in ieder geval een realistisch en accuraat recept waarvan de kcal kloppen. Want dat is toch waar het bij afvallen om draait... :wink:
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    itzhanne82 schreef: »
    realistisch en accuraat
    Uiteraard, maar al je het grootste gedeelte van deze ingredienten niet binnen krijgt, bijvoorbeeld omdat je het vlees er alleen maar in laat sudderen. Dan is de volledige hoeveelheid loggen ook niet accuraat.

Ik zou het zeker niet helemaal weglaten. Maak een afweging van hoeveel je gebruikt en welk gedeelte daarvan ongeveer in het vlees trekt (alles wat niet in de pan achter blijf). Rond dat voor de zekerheid omhoog af, dan kom je aardig in de buurt.