Just me — Dutch (Netherlands)

Just me

Opties
debbywolfs
debbywolfs Berichten: 1 Member
Ik ben een moeder van twee kinderen een zoon van 18 jaar en een dochtertje van 2,5 jaar.Heb twee whiplashes in me rug eentje onder en eentje boven in de rug en de ziekte van ménière daardoor kan ik niet sporten helaas.Door jaren medicijnen te gebruiken waar ik nu mee gestopt ben,ben ik veel aankomen ook zeker door verkeerd te eten.Het VERKEERDE eten was dat ik alleen me avond eten at en dat was zelfs niet veel maar het zetten zich om in vetten.Heb op me 38ste jaar na vijf miskramen geraakte ik alsnog zwanger wat voor ons een godsgeschenk was.Hele slechte zwangerschap gehad met nierstenen en alles wat maar fout kon gaan ging ook echt fout.Uiteindelijk toch een super mooie gezonde dochter gekregen.Maar nog steeds was mijn eetpatroon dat ik dus alleen een avond maaltijd nam.Gewoon omdat ik het gewent was en dacht als ik niet eet en alleen maar mijn avond eten eet wat ik ook nog minimaal nam dan gaat alles er wel af nou mooi niet dus.Zit ook een stukje verleden bij waarom ik niet wil eten maar goed.Ben hiermee begonnen omdat ik wil afvallen en het voor me gezondheid echt beter is ik wil me kinderen nog wel groot zien worden.Bij me dokter geweest en die zei dat ik pas ging afvallen als ik eens normaal ging eten wel op de calorieën letten.Dat was heel raar ik MOEST gaan eten wat dus bij mij wel een probleem was aangezien ik altijd dacht al het eten is fout.Ik moet je zeggen dat het psychisch voor mij best zwaar is klinkt raar maar het is echt zo IK MOET ETEN om af te vallen.Nu ben ik blij dat ik gewoon vol ga houden al is het vaak met een traan aangezien ik toch wel moeite heb met meer eten.Wat ik allemaal mag eten is niet moeilijk want dat lust ik allemaal wel maar het feit dat ik moet eten is voor mij het moeilijkste punt.Ik was begonnen met fatsecret maar daar blijk ik toch niet op me plaatst te zitten ben nu momenteel alleen maar sla en groenten aan het eten maar dat zit me ook tot in de nek momenteel ik wil gewoon kunnen eten maar hoor zoveel van mensen dat is niet goed en dit moet je niet doen maar hun hoeven het niet te doen he.Ik weet nog niet precies hoe alles werkt hier dus als iemand me wilt helpen zou ik dat wel fijn vinden.Ik heb nog een hele weg te gaan maar ik ga er voor en mijn lieve gezin steunt me er zeer goed mee.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Welkom Debby en succes. Wel even meteen een puntje wat mij opviel:
    [qoute]Het VERKEERDE eten was dat ik alleen me avond eten at en dat was zelfs niet veel maar het zetten zich om in vetten.[/quote]
    Eten zet zich niet om in vetten. Je komt aan doordat je teveel eet en voor jezelf een calorie-overschot creëert. Wanneer je een tekort creëert zult je afvallen. Handig is dus om te weten met hoeveel kcal je stabiel blijft, zodat je vanuit daar kunt gaan werken aan je tekort.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoi debbywolfs,

    't Is een heel verhaal en helemaal snappen doe ik het niet. Maakt niet uit hoor! Feit is dat je "normaal" "gezond" wilt/moet gaan eten en dat zal gezien je voorgeschiedenis best een hele klus zijn. Volgens mij is het het beste om je aan 3 maaltijden per dag te houden, met een tussendoortje 's ochtends en een tussendoortje 's middags. Zo'n tussendoortje kan fruit zijn, of yoghurt of een granenbiscuit. En de maaltijden kan je lekker simpel "Hollands" houden: bruine boterham met kaas of vleeswaar bij ontbijt en lunch, en aardappels-vlees-groente voor avondeten. Dit werkt bij mij in ieder geval goed: in 5 maanden tijd 10 kilo eraf. 't Lijkt misschien in eerste instantie niet veel, maar op deze manier kost het relatief weinig moeite en is het goed vol te houden. :)

    Ik wens je in ieder geval veel succes en ik hoop voor je dat je er snel achter bent wat voor jou werkt.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Debby en veel succes!
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Hey Debby het gaat je zeker lukken ;) Veel komen lezen op deze forum. Ik haal zeer veel steun bij het lezen op de forum MyFitnessPal :) Succes é
  • LiesbethCouperus
    LiesbethCouperus Berichten: 76 Member
    Opties
    Succes!