koolhydratendieet vrienden — Dutch (Netherlands)

koolhydratendieet vrienden

Opties
1980Sabrina
1980Sabrina Berichten: 1 Member
Hallo mede dieters ;-),
Mijn naam is Sabrina en ik ben voor het eerst in mijn leven aan het diëten geslagen. De kilo's zijn eraan gevlogen door onrustige tijden en ik ben nu zover dat ik er serieus iets aan wil doen. Mijn ultieme doel is 10 kilo in 5 weken verliezen door een koolhydraten dieet inclusief calorieën tellen. Ik heb nog 4 weken en nog 8 kilo te gaan. Of het haalbaar is...de tijd zal het uitwijzen!

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hmmmm...... en ik was al blij met 10 kilo in 5 maanden. Jij gaat voor 10 kilo in 5 weken. Succes hoor! :)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Sabrina, geen idee of je dan wel gezond bezig bent door jezelf dergelijke doelstelling op te leggen maar ik wens je toch veel succes toe!
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    juni 2015 aangepast
    Opties
    10 kilo in 5 weken? Dat klinkt alsof iemand te laat is begonnen voor een deadline ;)

    Ik weet niet of 10 kilo in 5 weken wel haalbaar is op een gezonde manier, dat is echt veel gewicht in een te korte tijd.

    Wat zijn je plannen als je eenmaal op gewicht bent? Of als je het niet hebt gehaald in 5 weken?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik sluit mij aan bij de rest, dit is alles behalve gezond en het hoort aan alsof je op zoek bent naar een quick fix. Quick fixes bestaan niet en dergelijke "crash diëten", of diëten waarbij je ineens plots overgaat naar een andere vorm van eten en/ of kcal-inname, is niet aan te raden. Je lichaam vindt dit niet leuk en daarnaast zijn dit juist de dingen die ervoor gaan zorgen dat je straks gaat jo-jo'en.

    Waarom wil je een "koolhydraatdieet" gaan doen? Je kunt toch gewoon letten op je kcal-inname? Dit soort diëten, zoals het eiwitdieet, dr. Frank, low carb en noem het allemaal maar op, is onzin. Zijn al-le-maal short term oplossingen en dat is juist niet wat je wilt lijkt me. Ga gewoon in een energietekort zitten en dan val je af, of je voeding nu bestaan uit allemaal KH, vetten of eiwitten. Ik zou echter wel voor een gezonde balans kiezen betreffende je macro's, dat je in ieder geval voor geen enkele macro een tekort hebt.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    idd volledig mee eens,dat het niet zo goed idee is en niet gezond om zo vlug te vermageren! En daarna mss terug vlug bij... beter rustig aan doen ... meer zekerheid dat ze weg blijven! Alvast succes hoop dat het je lukt! ;)