Wanneer doen jullie te ruime kleding weg? — Dutch (Netherlands)

Wanneer doen jullie te ruime kleding weg?

Opties
nicolet789
nicolet789 Berichten: 25 Member
Tot mijn vreugde zijn me de eerste paar kledingstukken te groot geworden. Deze leg ik opzij, leuk voor voor- en na foto's. Maar wat doen jullie met kleding die te groot is geworden? Bewaren jullie alles, voor het geval dat? Of doen jullie het meeste weg? Het ruimt wel lekker op natuurlijk.
«1

Reacties

  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Weg doen ! Het is niet de bedoeling om ze terug te kunnen aandoen é ;)
    En dit is dan ook een stimulans om goed je programma te volgen :blush:
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Ik ben behoorlijk lang in m'n te grote kleding door gelopen. Zonder riem met bijgeprikte gaatjes bleef het geen seconde hangen. Voornamelijk omdat ik vrij veel kwijt moest (45kg) en niet veel zin had meerdere keren een compleet nieuwe garderobe te kopen.

    Anyway, toen ik eenmaal wel passende kleding gekocht had heb ik het oude gelijk weg gedaan. Alleen wat in aan had in m'n 'before' foto's bewaard. De rest via de kledingbak naar het goede doel. Toen ik streefgewicht behaald had een paar foto's met het oude setje kleding aan, en daarna ook dat weg gedaan.

    Wat Adnilleke zegt, het is niet de bedoeling terug te gaan naar die maat. Don't plan to fail.
  • nicolet789
    nicolet789 Berichten: 25 Member
    Opties
    In mijn geval is het wat anders, omdat ik nogal jojo, laatste keer door zwangerschap. Ik heb dus ook veel (leuke) kleding in alle tussenliggende maten.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik doe het voorlopig nog niet weg, want ik kan gewoon nog niet geloven dat ik echt een maat kleiner heb nu. Ik heb overigens m'n oude (kleine) kleding ook niet allemaal weggegooid, en nu pas ik er weer in! Een gloednieuwe korte broek maatje 42. De labels hingen er nog aan. 't Past nu eindelijk :) Blouses die wat krap om de borst werden: ze passen weer! Nee, ik ben niet zo van het weggooien, tenzij het stuk is.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan zou ik zeggen, bewaar je kleding. Weg doen kan altijd nog. Maar jo-jo'en heb je zelf in de hand hè... :wink:
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Ik ga ze wegdoen, is een extra reden om zeker op gewicht te blijven anders moet er opnieuw gewinkeld worden en gezien ik daar een grondige hekel aan heb....
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    " weg doen " zeker weten... wil ze absoluut niet meer nodig hebben! Voel mij super goed zo! :)
  • linda_v33
    linda_v33 Berichten: 104 Member
    Opties
    Ik heb op 1 broek na alles weggegeven wat nog goed was. Die ene broek in maat 46 hou ik als stok achter de deur. Daar wil ik niet meer naar terug. Ik heb wel altijd een broek uit het jaar 2000 bewaard. Zo van: "daar paste ik ooit in." Inmiddels zit zelfs die broek me te ruim.
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Ik ben een aantal keren van garderobe gewisseld, dat kan niet anders als je zoveel afvalt. De echt mooie (veelal zakelijke) kleding heb ik verkocht op Marktplaats. Ik heb ook kleding weggegeven. Momenteel bewaar ik de kleding die ik niet meer pas voor iemand die eenzelfde traject gaat lopen en veel zal gaan afvallen. Van maat 58/60 toen, naar maat 40 nu :smiley: !
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Vandaag wezen "shoppen" met echtgenote en ik kreeg er maar niet genoeg van. Wat is het heerlijk om een courante maat kledij te kopen. Vroeger was het zoeken en zoeken en afzien in dat veel te nauwe pashokje om iets te vinden wat paste. Nu lijkt het wel alsof alles me past. De pret was enorm tot.....ik aan de kassa moest betalen, euhm...dat was effe slikken. Conclusie: vermageren kan veel geld kosten!!!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    gewone kleding vind ik niet erg om weg te doen, maar enkele specifiek kleding zoals corsetten, leren kleding heb ik meer moeite mee. Waarschijnlijk om die slecht te vinden zijn
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    ja dat is begrijpelijk mrs_hekate! Ik had het ook moeilijk om sommige kleren weg te doen! Die ik echt leuk vond... maar ja ... op naar maatje kleiner... ;)
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    ave1969 schreef: »
    Ik doe het voorlopig nog niet weg, want ik kan gewoon nog niet geloven dat ik echt een maat kleiner heb nu. Ik heb overigens m'n oude (kleine) kleding ook niet allemaal weggegooid, en nu pas ik er weer in! Een gloednieuwe korte broek maatje 42. De labels hingen er nog aan. 't Past nu eindelijk :) Blouses die wat krap om de borst werden: ze passen weer! Nee, ik ben niet zo van het weggooien, tenzij het stuk is.

    Zoooo herkenbaar! Liep pas al een week lang aan m'n broek te hijsen, dus toch maar even die doos met een maatje kleiner van zolder gehaald... Heb 10 jaar geleden in bulk drie héél lekker zittende broeken gekocht met de gedachte 'dan kan ik even vooruit'. Binnen een paar maanden pasten die broeken toen niet meer doordat ook in mn lijf een bulkactie deed :wink:
    Zunig als een Hollander heb ik ze altijd als 'doel broek' bewaard. En in fases gaat het van 'ooit wil ik ze weer over mijn heupen heen krijgen' naar 'ooit gaat die rits weer dicht' tot de actuele fase 'binnenkort kan ik er ook weer mee gaan zitten'.
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Oh ja, en de te grote kleding daar bewaar ik idd ook één setje van om me eraan te herinneren dat het nooit meer zover mag komen, maar verder is alles wat nog netjes was naar de kringloop gegaan, en de sleetse spullen zijn poetslap of kliko bewoner geworden
  • wendy260819722016
    wendy260819722016 Berichten: 10 Member
    Opties
    Op 1 broek na doe ik alles weg. Maak er vaak andere blij mee. Koop heel goedkope broeken bij c&a. Een te grote broek vind ik zo waardeloos zitten.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik doe hetzelfde als velen zo te lezen, 1 broek blijft en de rest gaat steeds weg zodra het te ruim zit. Doel is toch om het niet meer nodig te hebben.
  • xewys
    xewys Berichten: 17 Member
    Opties
    Kleding is echt een drama. Van gemiddeld een L naar M naar S ... maar dat zit nu weer te strak bij mijn schouders/borst en M flubberig bij mijn buik.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Ik had een tour t-shirt gekocht in een L, nu veels te groot. Gelukkig kon ik hem prachtig en goedkoop laten vermaken. Mijn oude kleding pas ik nog wel, maar het zit niet zo lekker meer als eerst en nu aan de grote kant. Ik had altijd M, maar nu toch beter in een S.
  • doco1962
    doco1962 Berichten: 27 Member
    Opties
    Vandaag mijn werkgever in de kosten gejaagd :p . Werkkledij was te groot geworden, ben van XXXL naar L overgegaan, alles spant nog wel wat maar gezien er nog minstens 8 kg. af moeten is die spannende kledij van tijdelijke duur . Veel complimenten gekregen van collega's, niets zo motiverend om door te bijten!
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Dan zwom je in je oude werkkleding zeker, wat een gigantisch verschil!
  • yhdegier
    yhdegier Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik las laatst in een artikel in de Santé dat je bij sommige kledingwinkels (C&A en H&M) oude kleding kunt inleveren in ruil voor korting in die winkel. Heb je meteen weer een goede reden om te shoppen voor een nieuwe outfit die bij je nieuwe figuur past!!
  • sarahslimpie
    sarahslimpie Berichten: 5 Member
    Opties
    Ik heb al mijn te grote kleding weggedaan. Kleren die te groot werden deden te veel denken aan mijn slechte momenten en ik voelde me niet goed in mijn vel als ik die kleding droeg. Het was alsof ik de negatieve gevoelens kon ervaren wanneer ik ze droeg. Dan maar weggedaan. Bovendien leek het ook nergens meer op toen ik ze droeg... :#
  • jeannette9060
    jeannette9060 Berichten: 13 Member
    Opties
    Alles naar de zolder of zo . Als t maar uit je kast is. Anders heb je kans dat je later ongemerkt weer meer kilo s er aan hebt voor je t weet want je past immers nog kleding uit je kast!!!! Wegdoen kan je veel geld kosten. Uiteraard komt het er deze keer niet meer aan 😜
  • piercinggirl83
    piercinggirl83 Berichten: 26 Member
    Opties
    Ik heb net vandaag een zooi broeken naar mijn schoonzus gebracht, past zij erin en voor mij zijn ze twee maten te groot. Ik krijg kleding van mijn nichtje voor alle tussen maten, zij zit al op haar streefgewicht en wat er tussen zit kan ik weer aan. En als dat mij te groot wordt zal ik dat ook weer overgeven aan mijn schoonzus.
  • yholties
    yholties Berichten: 63 Member
    Opties
    Ik zit ook op mijn streefgewicht ( -12kilo )en heb oude kleding gelijk weg gedaan naar goed doel en een aantal dingen laten vermaken zodat ze nog een 2eronde mee kunnen
    Maar een heerlijk gevoel , ik zie de nieuwe kleding als een beloning vh harde werk 😀