calorieën — Dutch (Netherlands)

calorieën

Moet je alle aanbevolen calorieën verbruiken? Als ik ga sporten heb ik altijd calorieën over. Is dit gezond of niet?

Reacties

• Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    MyFitnessPal schat de verbrande calorieën door sporten vaak behoorlijk hoog. Daarom loop je juist het risico te veel te eten als je deze calorieën allemaal terug eet, vooral als je ook al ingesteld hebt dat je een actieve levensstijl hebt.

Er zijn ook genoeg mensen die verbrande calorieën uit sport helemaal niet terug eten. Zolang je maar niet onder je BMR eet en je verder goed voelt zal ik me geen zorgen maken. Maar je verbrand natuurlijk wel meer calorieën als je sport. Je kan bijvoorbeeld de helft terug eten. Dan aan de hand van hoe je je voelt en wat de weegschaal doet langzaam aan iets meer of minder terug eten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Mijn kcal zijn op basis van mijn TDEE, waar mijn activiteit al is meegenomen. Ik voer mijn trainingen wel in, maar eet niets terug. Tevens houd ik mijn verbrande kcal heel laag. Voor een flinke WOD (ik doe crossfit) bereken ik maar 200-250 kcal (want echt... verbrande kcal worden heel erg overschat zoals Commot zegt). En soms, als ik bijvoorbeeld krachttraining heb gedaan, bereken ik maar 150 kcal.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Mij is altijd geadviseerd om met de callorieen die je verbrand in de sportschool niets te doen: niet er bij gaan eten
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    september 2015 aangepast
    Wederom, een topic van 3 maanden oud omhoog halen. Waarom, @janeckbear ?

Tip: hou het gewoon bij de eerste pagina van de recente discussies . Oude topics omhoog halen heeft weinig zin. Na 3 maanden zal de vraag van LiseLotte toch echt wel beantwoord zijn. Daarbuiten is het omhooghalen van oude topic op veel fora tegen de regels.