Strakker en fitter dan ooit tevoren (daar ga ik voor) — Dutch (Netherlands)

Strakker en fitter dan ooit tevoren (daar ga ik voor)

Opties
marciaatje
marciaatje Berichten: 1 Member
juni 2015 aangepast in Stel jezelf voor
Hoi,

Ik ben 31 jaar, moeder van een zoon van 5, getrouwd, heb een zittend beroep....

Jaaaarenlang woog ik 60 kilo (bij 1.78m). Ik kon alles eten, heerlijk. Maar sinds ik 30 jaar ben merk ik dat hier verandering in is gekomen, want er zit "opeens" 10 kilo extra aan mijn lijf. Niemand die het ziet, maar ik merk het aan alles. Kleding zit niet meer lekker, mijn zelfvertrouwen is ver te zoeken en ik heb een conditie van een zeekomkommer. Tja en hoe ga je dit dan aanpakken?

Voeding
We zijn lid geworden van de Hello Fresh box: een maaltijdbox van 3 of 5 maaltijden per week en de fruitbox. Op die manier is er altijd iets gezonds in huis en hoef je daar dus niet over na te denken. Verder koop ik in de supermarkt alleen maar gezonde dingen met weinig suiker, weinig vet, veel vitamines, veel vezels, etc. We maken regelmatig smoothies of ik ontbijt met magere yoghurt en gemalen lijnzaad, hennepzaad, etc. en verder eten we regelmatig groente (o.a. sla, andijvie, tomaten, paprika, aubergine, courgette, radijs) of fruit (o.a. appels, kersen, peren, vijgen, frambozen) uit onze eigen tuin en daar genieten we echt van.

Bewegen
Ik blink niet uit in sport; ben geen hardloper, fietser of sportschooltype. Nu ben ik sindskort begonnen met de Wii Fit U + bord. Best leuk en de oefeningen zijn inspannend (heb er spierpijn van). Ik wil hiermee elke (doordeweekse) avond een half uur bewegen.

Valkuilen
1. De bank! Zodra ik 's avonds de bank aanraak komt er niks meer uit mijn handen.
2. Op stap: bioscoop, uiteten, pretpark, etc. Ik zal de verleidingen moeten weerstaan en gezonde keuzes moeten maken of zelf iets meenemen.
3. Verjaardagen, feestjes: "Nee" durven zeggen tegen een stukje gebak en niet die bak chips leegschransen.
4. Smoesjes verzinnen om niet te hoeven bewegen. Ok deze gebruik ik regelmatig "Ik heb nou even geen puf hoor, zo'n zware dag gehad op het werk" of "Mijn hoofd staat er totaal niet naar" of "Ik heb de hele dag al van hot naar her gerend".

Mijn doel is dus om de overtollige 10 kilo kwijt te raken op een gezonde, verantwoorde manier. Ik hoop dat deze app mij hierbij gaat helpen. Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag!

Groetjes Marcia

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hoi Marcia,

    Welkom en succes. Je hebt je plannen al helemaal klaar, dus volgens mij moet het gaan lukken! :)
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Marciaatje,
    Kwens je veel succes en welgekomen op deze stimulerende forum ;)
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Marcia en veel succes!
  • nicolet789
    nicolet789 Berichten: 25 Member
    Opties
    Heel veel succes! Trouwens, als je die taart afslaat, hoef je 's avonds ook niet meer te bewegen.
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Welkom en heel veel succes!
  • pgoolaerts
    pgoolaerts Berichten: 25 Member
    Opties
    Je bent er zo te zien mentaal helemaal klaar voor. Dat moet gaan lukken.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Dat gaat je hier zeker lukken marciaatje ! :)
  • AuroreVL
    AuroreVL Berichten: 50 Member
    Opties
    Welkom en succes! Je klinkt vastberaden, dat scheelt enorm :-)
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Hoi Marcia, welkom en veel succes. Zo te lezen heb je in ieder geval goed nagedacht, zowel over de manier waarop je wilt afvallen als hoe je zelf in elkaar steekt. Dat zal je enorm gaan helpen. Ik vond het wel mooi om je valkuilenlijst te lezen, heel herkenbaar, hihi.
    Je begint in ieder geval met de goede dingen: gezonder en misschien wat minder eten, en meer bewegen. Dat zijn wel de ingrediënten van een succesvol dieet! En dat je geen sportheld bent maakt niet uit hoor. Zolang je een paar keer in de week even lekker beweegt, op jouw manier, en daar plezier in hebt, helpt het al.
    Nogmaals heel veel succes!
  • Bette4567
    Bette4567 Berichten: 12 Member
    Opties
    Leuk, je verhaal lijkt op dat van mij: voorheen alles eten en nu plots niet meer. Hopelijk over een paar maanden ook allebei die 10 kg er af!