eten uit actifry — Dutch (Netherlands)

eten uit actifry

mrs_hekate
mrs_hekate Berichten: 234 Member
Hallo,

Als ik friet/kippenpoten/iets anders in de actifry doe en geen olie. Mag ik dan invoeren dat ik bijv gekookte aardappelen op heb? (in het geval dat ik gebakken aardappeltjes maak) Want ik voeg geen olie toe. Mijn kinderen houden niet zo van aardappel maar uit de actifry vinden ze wel lekker.

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Dat denk ik wel, ja. Is het een beetje lekker, friet uit de actifry? Lijkt het op "gewone" friet?
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Misschien kan je kijken of mensen al speciale dingen uit de actifry of iets dergelijks toegevoegd hebben.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Nikkirent schreef: »
    Misschien kan je kijken of mensen al speciale dingen uit de actifry of iets dergelijks toegevoegd hebben.
    Dan is de vraag (zoals altijd), hoe weet je of de gegevens van die mensen kloppen?

    Friet en aardappelschijfjes in zakken voor de frituur zijn voorgebakken, dus niet het zelfde als een gekookte aardappel. Ik zou dan uit gaan van bereiding in de oven, die informatie staat vaak ook op dergelijke zakken. In de oven zou je misschien wel een klein beetje olie toevoegen, maar zo veel zal het ook weer niet schelen.

    Gebruik je echte rauwe aardappels, dan zou ik gewoon het rauwe gewicht nemen en de gegevens van rauwe aardappel gebruiken. Het probleem met uitgaan van gekookte aardappel is wanneer het product gewogen is. 100 gram met water volgezogen aardappels is iets anders dan 100 gram droge aardappels uit een oven.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    juni 2015 aangepast
    ave1969 schreef: »
    Is het een beetje lekker, friet uit de actifry? Lijkt het op "gewone" friet?
    Friet niet direct ervaring mee. Maar heb bij vrienden weleens frikandel en bitterballen-achtige toestanden uit de actifry gehad. Moet zeggen dat het toch smaak mist. Dan heb ik liever iets minder vaak vette hap ,met iets minder saus (ook niet onbelangrijk), maar wel uit een echte frituur.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Heb geen ervaring met de actifry maar heb wel al ovenfrieten gegeten van McCain en die zijn weliswaar niet te vergelijken met echte frieten maar ze zijn wel best lekker.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    ik denk idd dat ze te vergelijke zijn met ovenfrieten. Ik gebruik geregeld een zakje aardappelschijfjes omdat mijn kinderen dan geen friet eten maar toch iets van aardappel (anders eten we alleen groente en vlees)
  • mireille76
    mireille76 Berichten: 22 Member
    ik heb een airfryer maar dat is denk ik wel vergelijkbaar. ik vind zelfgemaakte friet ook erg lekker maar het is wel anders dan van de snackbar. ovensnacks (kroket oid) worden in de airfryer lekkerder dan in de oven vind ik. knapperiger.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Wat commot zegt eigenlijk; gekookte aardappelen zijn iets anders dan (diepvries)friet uit een zak. (Diepvries)friet heeft namelijk ook gewoon voedingswaarde vermeld op de verpakking. Het maakt in feite niet uit welke methode je gebruikt. Je weegt en voert namelijk je ongekookte/ verse producten in plús je bakboter/olijfolie/kokosolie etc. Als jij dus de Actifry neemt om je product te maken en geen olie gebruikt, dan voer je dus enkel de voedingswaarde in van je (onbereid) product.