Aankomen in gewicht ipv afvallen — Dutch (Netherlands)

Aankomen in gewicht ipv afvallen

Opties
gomezmyname
gomezmyname Berichten: 3 Member
Hallo allemaal, zoals de titel al zegt, ik wil aankomen ipv afvallen. Zijn hier nog meer mensen die dat als doel hebben? Daarom vind ik deze app handig, ik kan dan goed zien of ik te weinig eet of juist genoeg. Ik sport ook en moet dus goed opletten dat ik niet ga afvallen. Groetjes

Reacties

  • gomezmyname
    gomezmyname Berichten: 3 Member
    Opties
    Wie wil ook aankomen in gewicht mbv eten en sporten? Een maatje zou leuk zijn
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    geloof dat er wel een aantal zijn maar weet even hun gebruikersnamen niet meer.
    zijn ooit in andere posts voorbij gekomen
  • gomezmyname
    gomezmyname Berichten: 3 Member
    Opties
    ok bedankt voor je reactie
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    wil je in vet of in spieren aankomen. Aankomen in vet is niet zo moeilijk lijkt me, aankomen spieren in spieren kan erg moeilijk zijn (licht aan welk type lichaam je hebt)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Om aan te komen heb je een overschot nodig, dus meer tot je nemen dan je verbrand. Om niet (al te veel) in vet aan te komen kun je een verhoging van ongeveer 200kcal boven je onderhoud aanhouden. Benut deze verhoging dus ook goed door zwaar te liften. Pas progressieve overload toe tijdens je trainingen. Dit kan gewicht zijn, maar ook extra setjes, reps of T.U.T. en rustperiodes tussen de sets.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Om meer spiermassa te krijgen is het mijns inziens verstandig om de koolhydraten iets te verlagen, en de eiwitten te verhogen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Met welke reden? Je hebt KH nodig voor de energie en spierherstel. Meer dan 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht heeft geen zin en is nooit bewezen dat dit bijdraagt aan meer spiermassa. Wanneer mensen willen aankomen is spiermassa is bijna in ELK geval de KH het hoogst.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    ja dan verschillen we van mening . ik zit in K.E. V. op 50.30.20. . natuurlijk is je koolhydraten het hoogst. maar celgroei en spierherstel gebeurd hoofdzakelijk door eiwit
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het heeft niets met een mening te maken, maar met wetenschap. Daarnaast kunnen bepaalde verhoudingen persoonlijke voorkeur zijn. Als je MAX 2gr per kg lichaamsgewicht neemt, en dat is écht het uiterste, dan nog zullen je KH hoger uitvallen. Meer dan die 2gr heeft je lichaam simpelweg niet nodig voor spiergroei & herstel. Een laag percentage van (gezonde) vetten is overigens ook achterhaald vandaag de dag.

    Het gaat er mij ook om dat je iemand iets adviseert, "ga lager in KH en hoger in eiwitten", en dan ben ik benieuwd met welke reden je dat doet.

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Wetenschappers verschillen ook van mening. Jouw waarheid hoeft mijn waarheid niet te zijn en omgekeerd.
    Ik vraag me af hoe jij aan je informatie komt
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Er zijn zat artikelen te vinden op sites als bijv. fitzonderfabels waarbij wetenschappelijk is aangetoond dat een hoeveelheid méér dan 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht geen extra bijdrage levert aan spiergroei.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    je geeft geen antwoord op mijn vraag hoe jij aan je informatie komt
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Kunnen wij ontopic blijven @janeckbear en @itzhanne82 (niet alleen in dit topic)? De discussie over wat nou wel en niet wetenschappelijk is bewezen mogen jullie prima voeren (zolang het netjes blijft), maar maak hier alstublieft wel een eigen topic voor aan.

    @gomezmyname Hoe gaat het ondertussen met het aankomen?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    wil je in vet of in spieren aankomen. Aankomen in vet is niet zo moeilijk lijkt me, aankomen spieren in spieren kan erg moeilijk zijn (licht aan welk type lichaam je hebt)

    Sorry maar praat even geen onzin nu.
    Aankomen kan voor veel mensen moeilijk zijn.
    Zo heeft mijn schoonzus anorexia, en geloof me, die vecht al 20 jaar om op een goed gewicht te komen