Té snel willen.... En hoe blijven jullie gemotiveerd? — Dutch (Netherlands)

Té snel willen.... En hoe blijven jullie gemotiveerd?

Opties
BlueEyez1984
BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
Herkennen jullie dat? Je hebt de motivatie weer opgepakt om gezond en goed te eten en lekker veel te sporten. Alleen gaat het voor je gevoel niet snel genoeg... ;)

Uiteraard weet ik dat het tijd nodig heeft om je lichaam (opnieuw) te vormen en het met ups en downs gaat… Vorig jaar heb ik behoorlijke slagen gemaakt met krachttraining en voeding. Kreeg mooie lijnen en vet smelt langzaam weg. Totdat er een vakantie tussendoor kwam. Heerlijk genoten, alleen iets teveel! :p Waarbij ik eigenlijk alles over boord gooide en voor mijn gevoel weer terug bij af was toen ik terug kwam. Maanden van trainen voor niks geweest ;) Nu is dat natuurlijk niet zo, want de spiermassa die ik heb opgebouwd zit er nog wel. Alleen krijg ik dat laagje vet (waar ik mij zo aan irriteer) zo ontzettend moeilijk weg!

Goed en gezond eten, lekker sporten, geduld en discipline houden is hier de basis voor in mijn optiek. Af en toe zondigen uiteraard ook! Het is alleen soms zo moeilijk! Helemaal als je allemaal gezellige sociale uitjes heb gepland, waar lekker eten en drinken in overvloed is. Daarbij kan mijn vriend bijna alles eten wat hij wilt, zonder zich zorgen te maken. Hierbij zeg ik vaak genoeg nee, met mijn doel voor ogen. Alleen af en toe wil ik het weer los laten en denk ik van: boeie! Ik wil genieten!

Hoe gaan jullie hiermee om? En hoe blijven jullie gemotiveerd?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ligt eraan hoe graag je het wilt. Om lager in vetpercentage te komen (daar ben ik ook mee bezig) zul je toch continue lager in kcal moeten gaan zitten als je 3 weken lang stil staat. Lager in vet kan alleen bereikt worden met een tekort, niets meer niets minder. Natuurlijk is een keer los gaan niet erg, weet alleen wel dat het tekort wat je die week bijvoorbeeld hebt gecreeerd, daarmee teniet wordt gedaan en je dus (even) stil staat. Volhouden is hetgeen wat telt. Dus ga bij jezelf goed na wát je precies wilt en wanneer je tevreden bent :wink: