nieuw — Dutch (Netherlands)

nieuw

Opties
Karietje90
Karietje90 Berichten: 3 Member
Hoi iedereen ,

ik ben karietje , 25 lentes jong ..
ik zeg al zo lang en zo vaak , ik moet en zal gezonder eten , ik moet en zal gezonder leven .. ik zal van de chocolade afblijven --> fail ..
mijn leven was de afgelopen periode een rollercoaster van emoties , waardoor ik juist meer en ongezonder at , er werd een erfelijke aangeboren hartafwijking vastgesteld , ik bleek fibro en spasmofolie te hebben en verloor mijn job ..
nu 11 maand en een inwendig defibrilator later , ben ik klaar om er tegen aan te gaan ,
ik weeg nu 69 , en mijn doel voorlopig is rond de 60 te geraken , of juist terug in mijn ene broek te geraken :)

ik mag volgens de app 1400 kcal eten , ik neem aan dat je daar niet boven mag komen?

hopelijk lukt het mij met jullie hulp om toch af te vallen maar vooral een betere levensstijl aan over te houden

vele groetjes en tot op het forum !

Reacties

  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Welkom Karietje en veel succes!
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    hey welkom karientje veel suc6 !
  • mammafransjes
    mammafransjes Berichten: 17 Member
    Opties
    Welkom Karietje , en idd niet boven de 1400 proberen uit te komen , heel veel succes gewenst !
  • Adnilleke
    Adnilleke Berichten: 162 Member
    Opties
    Kwens je veel succes ! :)
    En welkom op deze forum :wink:
  • Bessietur
    Bessietur Berichten: 2 Member
    Opties
    Welkom Karietje. Veel succes!
  • Karietje90
    Karietje90 Berichten: 3 Member
    Opties
    ik doe mijn best , maar alle begin is moeilijk , is het normaal dat ik ondertussen 1 kilo ben bijgekomen ipv af te vallen? hier thuis zeggen ze dat het komt door te sporten?
  • Flap2110
    Flap2110 Berichten: 36 Member
    Opties
    Hoi Karietje,
    jeetje, jij hebt het voor je kiezen gehad zeg! Oef.
    1400 kcal is inderdaad een richtlijn. Je kunt daar gemakkelijk iets onder blijven als je geen al te gekke dingen doet.
    Dat je een kilo bent aangekomen kan te maken hebben met het aanmaken van spierweefsel, maar dat gaat meestal niet zo heel snel. Vasthouden van vocht is een mogelijkheid (zout eten en warmte). Ook heb ik weleens de (begrijpelijke) fout gemaakt om na sportsessies uitgebreid te eten om alles weer aan te vullen, ook dan gaat de weegschaal omhoog in plaats van naar beneden... Hoe dan ook, maak je in het begin niet ongerust als je soms iets aankomt in plaats van afvalt :-)
    Heel erg veel succes!
    Ik heb je een vriendschapsverzoekje gestuurd, misschien kunnen we elkaar een beetje ondersteunen.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Heftig verhaal Karietje

    En mijn advies is: vul die 1400 callorien op met gezonde voeding.

    Maar de ene callorie is de andere niet, dusik zouhoog in je eiwitten gaan zitten, en wat lager in je koolhydraten ( Koolhydraten, eiwitten , vet moet globaal 50%. 30%. 20%. zijn)

    En door sporten kan je geen kilo aankomen, of het zouden spieren moeten zijn , maar dat lijkt me niet logisch, want daar doet de gemiddelde bodybuilder 1 jaar over
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Sorry Janeck, maar wat je schrijft klopt helemaal niet. De ene calorie is de ander wel, lees dit maar eens: http://jelmerdeboer.nl/de-ene-calorie-is-de-andere-wel/

    Je lichaam denkt niet in vormen van voeding, maar enkel in kh, vetten & eiwitten en uit welke bron dit komt kan je lichaam NIET herkennen. Of iets vervolgens 'gezond' of 'beter' is, staat daar los van. En waarom geef je het advies om laag in KH te zitten en hoog in eiwitten?

    Daarnaast bestaat er geen 'globale' verhouding voor macros. Wat voor de een goed werkt, werkt voor een ander niet. Macro's kunnen een rol gaan spelen als je heel gericht gaat trainen, maar voor afvallen maakt dit in eerste instantie niets uit. Mensen vinden het soms best lastig dit goed in te vullen, dus kunnen ze zich beter eerst richten op het creëren van een negatieve energiebalans.

    Waar haal jij vandaan dat een bodybuilder 1 jaar doet over 1kg spiermassa?!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Foutje itzannas. het moest 10kg zijn (clean he ,zonder annebole)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan nog, wat is je bron? :wink:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Thanks.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Heftig verhaal Karietje

    En mijn advies is: vul die 1400 callorien op met gezonde voeding.

    Maar de ene callorie is de andere niet, dusik zouhoog in je eiwitten gaan zitten, en wat lager in je koolhydraten ( Koolhydraten, eiwitten , vet moet globaal 50%. 30%. 20%. zijn)

    En door sporten kan je geen kilo aankomen, of het zouden spieren moeten zijn , maar dat lijkt me niet logisch, want daar doet de gemiddelde bodybuilder 1 jaar over

    Serieus... waar haal jij deze informatie vandaan?
    Waar staat ergens dat je macro's 50-30-20 moeten zijn???
    Er zijn genoeg mensen die een laag koolhydraat dieet volgen, daarbij zijn andere macro's van toepassing.
    Elk mens is anders en elke indeling van voedsel is anders.
    Er is geen perfecte balans van macro's omdat ieder mens anders reageert op voeding.

    Daarnaast, hoezo kan je niet 1kg aankomen in spiermassa? Zeker in begin is dit niet moeilijk, als je eenmaal wat langer bezig bent, word het steeds lastiger. Maar ik heb mijn LBM in 12 weken tijd 2,5 kg verhoogd, waarbij een watergehalte van 53% dus dat betekend nog steeds meer als 1 kg

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    EDIT, zie nu pas dat je 10 kg bedoeld, dat word idd lastiger in 1 jaar tijd