Workouts (krachttraining) bijhouden op je telefoon — Dutch (Netherlands)

Workouts (krachttraining) bijhouden op je telefoon

Opties
Commot
Commot Berichten: 168 Member
Ik ben nu een tijdje bezig met krachttraining en dat bevalt me goed. Alleen is het bijhouden van de gewichten die je per set gebruikt essentieel.

Ik heb een tijdje Fitocracy (Android, iOS) gebruikt, alleen liep ik met name in de Android app tegen wat problemen aan. Nu hou ik alles bij in een Excel sheet op mijn laptop, dat werk prima zolang ik nog thuis train. Straks in een sportschool uiteraard geen optie.

Ook goede dingen over RepCount gehoord, maar die is niet voor Android.

Wat gebruiken jullie? Pen en papier of een app?

Ben eigenlijk op zoek naar een goede Android app hiervoor die het liefst al het onderstaande doet;
  • Creëren van eigen workouts
  • Bijhouden van PRs
  • Ingebouwde timer voor rust zou helemaal top zijn
  • Synchronisatie met MyFitnessPal en/of RunKeeper is een pr

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hmm, ik gebruik zelf zowel een boekje (dus gewoon pen en papier), maar ook een android app genaamd sugarwod. Dit is wel specifiek gericht op crossfit, omdat de box zelf de trainingen kan uploaden je je scores daar kan invullen. Maar Barbell PR's kan ik daar ook kwijt, alsmede benchmark WOD's (WOD's die al voorgeschreven zijn, zodat je bijvoorbeeld na een tijdje je progressie kan meten).
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik gebruik Virtuagym om het online bij te houden, maar mijn workouts in de gym doe ik met pen en papier. Ik maak meestal 10 weken schema's die ik dan print en in de sportschool in de map doe onder mijn naam.

    Virtuagym is overigens in mijn ogen een prima app, zelfs de betaalde versie is zeker de moeite waard, helaas geen ingebouwde timer voor rust. En met MFP synced het niet, maar je kan heel makkelijk zelf je training invullen in MFP, de verbranding staat al in Virtuagym
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Jefit gebruiken. Is echt een van een betere apps
  • lukapelgrom
    lukapelgrom Berichten: 1 Member
    Opties
    Zelf gebruik ik fitnotes (Android) https://play.google.com/store/apps/details?id=com.github.jamesgay.fitnotes . Je kan hier workouts mee samenstellen en zelf oefening toevoegen. Er zit zelfs nog een timer bij en hij rekend je 1Rep uit op basis van de data die je invoerd :smile:
  • ellenclyro
    ellenclyro Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik gebruik zelf Jefit, fijne app. BodySpace is ook een goede.
  • Pietz0r
    Pietz0r Berichten: 3 Member
    Opties
    hoezo is excel geen optie op je telefoon? Doe ik wel. Op de pc een bestand maken met je oefeningen en via dropbox oid op je telefoon openen en je gewichten invullen. Synchroniseert automatisch bij mij via dropbox.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    december 2016 aangepast
    Opties
    Ik heb een trainingsschema waarbij ik elke keer noteer hoeveel gewicht ik gebruik. Op 1 papier is in principe ruimte voor 6-8 weken trainen, dus dan heb ik meteen een mooi overzicht van hoe vaak ik omhoog ga kwa gewicht. Ik heb er nooit over nagedacht om het op een andere manier bij te houden.

    Wanneer kies je ervoor om het op een app bij te houden? Ik sport 2-3 per week en heb in principe genoeg aan het schema. Heeft de app meer voordelen?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Pietz0r schreef: »
    hoezo is excel geen optie op je telefoon? Doe ik wel. Op de pc een bestand maken met je oefeningen en via dropbox oid op je telefoon openen en je gewichten invullen. Synchroniseert automatisch bij mij via dropbox.

    Ja dat doe ik ook.
    Of in Word als het een schema is waarbij ik niet elke keer in gewichten omhoog ga, maar meer op durability train.
    Maar bijhouden idd in excel en dan in dropbox kan je prima op telefoon (mits je smartfone hebt) bijhouden.

    Kun je het daarna op PC nog weer verder bewerken met grafieken e.d. (dat vind ik dan altijd leuk om te doen)
  • ieroen
    ieroen Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik vind de Fitness Point echt geweldig. Deze app is super clean en simple van lay-out, maar doet heel veel:

    - laat toe om zelf workouts te maken
    - timer die zelf naar rust gaat wanneer je een set afgewerkt hebt, en je laat weten wanneer de volgende set start
    - berekenen van verbrande calorieën na een workout
    - sync met de Apple Healthkit, wat zorgt voor automatische push naar MyFitnessPal (weet niet of dit ook in Android gebeurt)
    - kalender van je workouts, met een grafiekje van je vooruitgang
  • desirevdbeld
    desirevdbeld Berichten: 17 Member
    Opties
    evapfneisel schreef: »
    Ik heb een trainingsschema waarbij ik elke keer noteer hoeveel gewicht ik gebruik. Op 1 papier is in principe ruimte voor 6-8 weken trainen, dus dan heb ik meteen een mooi overzicht van hoe vaak ik omhoog ga kwa gewicht. Ik heb er nooit over nagedacht om het op een andere manier bij te houden.

    Wanneer kies je ervoor om het op een app bij te houden? Ik sport 2-3 per week en heb in principe genoeg aan het schema. Heeft de app meer voordelen?

    Een app is wel handig als je over de lange termijn voortang wil zien in hoeveel gewicht je bijv. lift. Jefit geeft daar per oefening een grafiekje voor. En er zit een ingebouwde timer in voor tussen je sets, maar dat kan je natuurlijk ook wel zonder app bijhouden. :)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik moet meer krachttraining gaan doen, dus ik ga ook even testen wat voor mij het beste gaat werken. Thanks voor alle tips!
  • abraak75
    abraak75 Berichten: 2 Member
    Opties
    In mijn crossfit abo zit de app beyond the whiteboard... handig om te plannen en te registreren. Na een tijdje houdt deze ook je fitheid level bij, wat weer motiveert om harder te trainen :smiley:
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Ik heb mijn schemas in onenote gezet, die update automatisch op mijn gsm en sportwatch