Goedendag — Dutch (Netherlands)

Goedendag

Opties
hupse
hupse Berichten: 4 Member
augustus 2015 aangepast in Stel jezelf voor
Goedendag allemaal.

Ik ben een jonge dame van 32 jaar en heb twee lieve kids van 6 en 10 jaar.
Altijd had ik maat 34 / 36 maar na twee kids ging het nog al snel ik ben zelf ook maar 1,52m groot dus had niets te klagen. Inmiddels weeg ik 6 jaar na mijn dochter 72 kilo door vele omstandigheden.
Ik ben dol op kettlebelloefeningen en doe dit gemiddeld 3 keer per week tussen de 30 a 40 min.
Helaas kom ik extreem snel bij zijn al vele onderzoeken naar gedaan maar ze hebben niets kunnen vinden.
Zo ben ik afgelopen 2 weken 6 kilo bij gekomen ( moet eerlijk zijn tijdens de vakantie niet echt op mijn eten gelet te hebben) en val heel langzaam af. Ik doe niet aan dieet maar eet uiterst gezond met oerproducten power food etc. Ik nuttig nu 1290 cal. Per dag om gemiddeld 800 gr. Per week af te vallen.
Helaas ben ik nu voor de derde keer terug gevallen naar de 72 kilo. Dus de knop moet definitief om en dit kan ik niet langer alleen en hoop op dit forum ondersteuning en tips te vinden. Volgend jaar trouwt mijn zusje en zou ik graag 22 kilo afgevallen zijn ik heb namelijk nog nooit zo zwaar gewogen als nu.

Mocht je, je herkennen in dit verhaal en elkaar willen helpen door een stok achter de deur te zijn. Voel je vrij om mij te vragen al fitnespal vriend.

Lieve groet,
Hupse

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Helaas kom ik extreem snel bij zijn al vele onderzoeken naar gedaan maar ze hebben niets kunnen vinden.
    Zo ben ik afgelopen 2 weken 6 kilo bij gekomen ( moet eerlijk zijn tijdens de vakantie niet echt op mijn eten gelet te hebben) en val heel langzaam af. Ik doe niet aan dieet maar eet uiterst gezond met oerproducten power food etc. Ik nuttig nu 1290 cal. Per dag om gemiddeld 800 gr. Per week af te vallen.
    Allereerst welkom! Gelijk vallen mij enkele punten op. Om af te vallen moet je in een tekort zitten en mensen die om medische redenen slecht kunnen afvallen is zo minimaal dat het bijna aan te nemen is dat jij hier niet onder valt. Vooral ook omdat er verder niets gevonden is. Het feit dat je dus aankomt heeft te maken dat je teveel consumeert. Ik weet niet jouw gegevens (lengte, gewicht e.d.), maar van 1290kcal MOET je (haast) afvallen. Dit is behoorlijk weinig, maar nogmaals, ik weet niet hoe lang je bent. Zoals ik al zei is een tekort, negatieve energiebalans, leidend en heeft het soort voeding (de zogenaamde oerproducten en powerfoods die jij noemt) hier geen invloed op. Of iets beter is voor je gezondheid staat hier dus los van (van de mac kun je afvallen bij een energietekort en van superfoods kun je dik worden bij een energie-overschot).

    Mijn advies;
    * Houd eerst eens 2 weken EXACT bij wát je eet, tot op de kruimel (dus ook je bakboter e.d.)
    * Hoeveel kcal kom je dan uit, is dit meer dan je dacht, of juist minder?
    * Reken je BMR & TDEE uit en pas je voeding daar op aan
    * Een negatieve energiebalans is en blijft leidend (val je niet af? Dan eet je nog teveel)
  • mammafransjes
    mammafransjes Berichten: 17 Member
    Opties
    itzhanne......Top advies !


  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    @itzhanne82 Ze is 1,52 meter en weegt 72 kg.. staat in der verhaal :smile:

    PS daarnaast wil ik even aanvulling geven op itzhanne. Drink in die 2 weken ook elke dag 3 liter water, minimaal, bij sportinspanningen mag dit zelf een halve liter per half uur meer zijn.
    Voor de rest ben ik het wel eens met itzhanne. Hoewel je BMR en TDEE uitrekenen nooit exact kan, dit is altijd een schatting (check maar eens meerdere sites, komt nooit hetzelfde uit). Ik houd persoonlijk 90% aan van wat gegeven word via de site die ik kijk. En voor een negatief energiebalans ga ik dan uit van 80% van die hoeveelheid
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Is inderdaad een schatting en alsnog niet geheel tot op de punt nauwkeurig. Ik noem het maar een soort 'nulmeting'. Want je moet altijd kijken wat er met je gebeurd; ieder lichaam werkt anders. Maar het kan zeker een start zijn van je vetverlies periode :smile:

    @Gustaaf85 ik zie het! Ik lezen! Ik zag echt werkelijk nérgens haar lengte staan... :tongue:
  • hupse
    hupse Berichten: 4 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Itzhanne, en uiteraard ook andere members bedankt voor jullie reactie.

    Ik heb altijd alles al ingevuld via mijn fitnisspal app en daar hou ik alles exact bij.
    2 liter water per dag plus nog groene thee en witte thee wordt elke dag gedronken.
    Ik eet biologische vis, kip, kalkoen, veel groente vooral groene groente, soja producten en spelt producten.
    Geitenkwark, geitenkaas, hennepzaad, lijnzaad etc. Kan nog heel lang lijstje maken ;)
    Ik bak ik hennepolie of kokosvet ik probeer zo veel mogelijk alles met "troep" e nummers enz.

    Daarbij train ik 3 a 4 keer per week.

    Ik ga even Google want bmr en tdee zegt mij niets :) al doende leert men. Ik ken wel BMI maar dat zullen jullie niet bedoelen.

    We gaan beginnen met een frisse start en hoop volgend jaar deze tijd mijn streefgewicht behaald te hebben.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hupse, het is goed dat je zo goed let op je gezondheid, maar je weet toch wel dat 'superfoods' een wasse neus is? Voor een calorietekort maakt het in feite niet uit wát je eet. Biologische kip is hierin dus niet beter dan normale kip. Het is alleen maar duurder... Je weet hoeveel kcal een eetlepel kokosvet heeft?

    Je geeft aan dat alles ingevuld hebt middels MFP, maar weet je zeker dat deze registraties kloppen? Ik maak bijvoorbeeld al mijn voeding zelf aan, dan weet ik 100% zeker dat wat ik invoer ook echt klopt. Het blijft wetenschap; als je niet afvalt, eet je teveel. Maar belangrijk hierin is dus wel hoe je registreert. Stel jij houdt je 5 dagen achtereen perfect aan je calorietekort, maar laat het in het weekeind vieren. Dan is dus je tekort wat je de voorgaande dagen hebt opgebouwd teniet gedaan, omdat je een overschot in het weekeind hebt gecreëerd.
  • hupse
    hupse Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik weet dat superfoods meer een label en geld klopperij kan zijn dan dat het daadwerkelijk is aan getoond dat ze goed werken. Dat ik biologische kip en vis eet heeft te maken dat ik weet dat er geen antibiotica en troep in zit.
    Kokosvet bevat ongeveer 117 kcal. Maar het gaat mij om de gezonde eigenschappen tegen over gewone bakvet.

    Ik val wel af, maar ondanks voeding en training extreem langzaam als ik het vergelijk met andere, en ja ik weet elk lichaam is anders reageert anders, heeft ook met hormoonbalance etc. Te maken.

    Mag ik je hartelijk danken itzhanne voor je advies en tips!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    hoi Hupse

    Ik heb niet alles gelezen wat er geschreven is, maar wat is je verhouding van macronutienten? Pas wel op met soya omdat hier heel veel oestrogeen in zit.
    http://www.ingevanhaselen.nl/voeding/zijn-sojamelk-sojayoghurt-en-tofu-gezond/