Niemand zeg wat... — Dutch (Netherlands)

Niemand zeg wat...

Opties
ave1969
ave1969 Berichten: 336 Member
Ik ben 1,64 en woog bij het beginnen met MFP in januari dit jaar bijna 82 kilo. Ik had confectiemaat 44 en als dat te klein was kocht ik echt geen 46. Ik heb dus erg weinig kleding gekocht vorig jaar...

Inmiddels weeg ik iets minder dan 69 en heb confectiemaat 40. Zelf zie ik het verschil niet zo, maar dat schijnt een probleem te zijn dat meerderen van ons hebben. Ik heb mijn man al gevraagd om eens, in een onbewaakt moment, een foto van me te maken, zodat ik dat kan vergelijken met foto's van november vorig jaar. Maar goed, het is een feit dat er cm af zijn op heupen en taille (bovenwijdte hou ik niet bij) en dat ik dus 2 confectiematen kleiner ben.

Zelf ben ik supertrots op mezelf, maar vanuit mijn omgeving hoor ik helemaal niks over mijn nieuwe figuur. Ja, mijn man wel. Die vindt het prachtig en stimuleert me om nog die laatste paar kilootjes te gaan tot een gezonde BMI. Maar van collega's en familie: heeee-le-maaaaal niks...

Ik vind dat zo ontzetten balen! :'(
«1

Reacties

  • hupse
    hupse Berichten: 4 Member
    Opties
    Heel herkenbaar, aantal jaren geleden was ik 15 kilo kwijt mega hard aan gewerkt. Maar van de buiten wereld hoorde ik van niemand niets. Sterker nog mijn stiefmoeder kreeg het voor elkaar om te vragen of ik bij gekomen was ( ze kleineert graag mensen) dat ik geen reactie kreeg van de mensen om mij heen deed me veel verdriet waardoor ik aan me eigen begon te twijfelen of ik daadwerkelijk wel een prestatie had neer gezet. Mijn man heeft me hier door heen geholpen, dat mijn bloeddruk weer normaal was mijn BMI weer mooi in balance was en ik 10 x meer energie had gaf mij dat zetje door te zetten en uiteindelijk met naaste om de tafel ben gaan zitten en gezegd heb dat het me verdriet deed. Toen kwamen er reacties dat het ze zeker opgevallen was maar dat ze het niet wouden benoemen?! Dus had ik het naast me neer gelegd en probeerde zo veel mogelijk van mijn nieuwe ik te genieten.
    Jij mag absoluut zeker trots zijn met wat je hebt bereikt, en al zegt de buiten wereld niets foto's, kleding en jou man bevestigen wel degelijk dat er verandering heeft plaats gevonden dus probeer er van te genieten!
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Zo herkenbaar! 't heeft tot 13kg. geduurd alvorens ik de eerste opmerkingen hoorde en dat werkte niet zo motiverend maar uiteindelijk doe je het voor jezelf en niet voor iemand anders, je voelt je zoveel beter en dat is de drijfveer die me deed/doet volhouden.

    @ave1969 van mij krijg je drie dikke kussen en volhouden voor die laatste kilootjes meid!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Tuurlijk, ik doe dit voor mezelf en niet voor anderen. Maar het zou toch leuk zijn als ze iets zeiden... Vanmiddag op het strand geweest bij mijn zwager + familie. Ik durfde zowaar in bikini. En weer helemaal geen reactie. Nou ja, dan niet hoor.

    @dcav0304 : dank je wel :) Die laatste paar kilootjes moeten inderdaad ook wel gaan lukken.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Gisteren kwam mijn baas af en hij sprak me aan over mijn gewicht, dat ik precies wat vermagerd was en blablabla....en toen zei hij me dat hij ook vermagert was van 10kg., wel heel eerlijk...dat zag je ook niet aan hem en toen moest ik direct aan dit topic denken. 't is dus echt niet uit onwil dat er soms geen opmerkingen gegeven worden maar puur omdat het inderdaad niet direct zichtbaar is.
  • LisannevdL
    LisannevdL Berichten: 27 Member
    Opties
    Als mensen je regelmatig zien zullen ze de veranderingen aan je ook niet zo snel merken omdat ze het hele proces langzaam meegemaakt hebben. Pas als je iemand een langere tijd niet gezien hebt zullen ze het merken. Ik krijg ook geen opmerkingen maar toen mijn ouders dinsdag terug kwamen van een lange vakantie kreeg ik eindelijk een opmerking omdat ze me al een tijdje niet gezien hadden en het voor het eerst echt konden zien.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik maak om de paar maanden een selfie in mn onderbroek, en dan zie ik t verschil echt wel. Alleen die six pack krijgen is zo moeilijk he
  • frambozebei
    frambozebei Berichten: 4 Member
    Opties
    Wauw wat een prestatie! Schitterend werk!!

    Jammer dat je geen positieve reacties krijgt vanuit je omgeving en dat je twijfelt aan jezelf. Ik kan je verzekeren dat het een hele prestatie is waar je nog je leven lang plezier van zal hebben! Uiteindelijk doe je het voor jezelf!

    Ik weet soms ook niet goed wat te zeggen als ik merk dat iemand gewicht kwijt is.
  • johan346
    johan346 Berichten: 23 Member
    Opties
    Bij mij is het juist andersom, ik ben zo'n 17kg kwijt geraakt (weeg nu 73kg) en sommige mensen vroegen zelfs of ik ziek was! Dan hoor ik denk liever niks haha. Zolang jij en je man resultaat zien en je je gezond en fit voelt is het goed toch? Niet teveel aantrekken van wat anderen wel/niet zeggen.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    johan346 schreef: »
    Bij mij is het juist andersom, ik ben zo'n 17kg kwijt geraakt (weeg nu 73kg) en sommige mensen vroegen zelfs of ik ziek was!

    Ha! Herkenbaar. Ben zelf 42 kilo kwijt en zit nu rond de 72kg. Mensen die dan heel voorzichtig vragen of het "eigen keus" was en dan opgelucht vervolgen me "ah, gelukkig, je weet maar nooit of het door een ziekte komt ofzo".

    Overigens heb ik de periode dat mensen niets zeggen ook gehad. Vooral bij mensen die je regelmatig ziet valt het ze niet snel op. Of ze denken wel iets te zien, maar als ze niet weten dat je met afvallen bezig bent zeggen ze toch niets.

    Doe het vooral voor jezelf. De complimentjes zijn een tijdje leuk, maar je nieuwe lichaam heb je met een beetje werk de rest van je leven nog plezier van.

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Dank je wel voor de fijne reacties allemaal! Inmiddels heb ik wel al een paar leuke reacties gehad:

    Mn zus, die al mijn hele leven slanker is dan ik: "Waaaaat! Ga je slanker worden dan je zuster????" Ik vermoed dat ze spontaan aan het lijnen is gegaan hierna :)
    Een collega die ik wegens vakanties zo'n 10 weken niet had gezien: "Jeetje, wat zie jij er goed uit!" B)
    En een andere collega die een paar maanden voor mij is begonnen met lijnen, met super resultaat trouwens en dat heb ik haar ook gezegd: "Je begint het nu echt goed te zien he? En je ziet er ook zo super goed en ontspannen uit!"

    Superleuke reacties, maar ik doe het inderdaad voor mezelf en ik voel me ook super goed en ontspannen B)
  • Prim87
    Prim87 Berichten: 4 Member
    Opties
    Heel herkenbaar :( ik ben nu 11 kg kwijt, ik heb er wel een jaar over gedaan (zonder sporten) en het laatste half jaar vooral aan het schommelen geweest maar toch. Ik krijg alleen van mijn vriend reacties (wel bijna dagelijks :D ) en verder op 1 of 2 mensen na helemaal niemand van familie, vrienden of collega's... heb ik af en toe ook best moeite mee als ik er over nadenk maar aan de andere kant denk ik ook fuck you ik doe het niet voor een ander maar voor mezelf :D
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Prim87 schreef: »
    Heel herkenbaar :( ik ben nu 11 kg kwijt, ik heb er wel een jaar over gedaan (zonder sporten) en het laatste half jaar vooral aan het schommelen geweest maar toch. Ik krijg alleen van mijn vriend reacties (wel bijna dagelijks :D ) en verder op 1 of 2 mensen na helemaal niemand van familie, vrienden of collega's... heb ik af en toe ook best moeite mee als ik er over nadenk maar aan de andere kant denk ik ook fuck you ik doe het niet voor een ander maar voor mezelf :D

    Inderdaad. Je doet het voor jezelf en stiekem ook voor je vriend ;)
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Klopt je doet het voor jezelf. Opmerking kan ook zijn dat je er goed uitziet.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Inmiddels heb ik wel al behoorlijk wat complimenten gehad :) Het stimuleert me zeer zeker om op dit gewicht te blijven!
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Zie je wel. Goed dat ik ze even gebeld heb en gevraagd je complimenten te geven :smile:
    Even zonder dollen maar complimenten doen het hem.
    Voor mij, geen complimenten is geen probleem dan weet ik dat ze stiekem jaloers zijn :blush:
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Haha, ja dat idee heb ik ook, dat ze stiekem jaloers zijn.

    Een van de leukste complimenten ( ik had in eerste instantie niet eens door dat het een compliment was!), kreeg ik toen ik een restaurant in liep, waar ik met oud-collega's had afgesproken:

    "Hee hallo zeg! Waar heb je de rest gelaten???!!!"

    Suf als ik ben, dacht ik eerst dat er bedoeld werd waar mijn man was.... ;)
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    hahahaha, op mijn werk heet ik nu "slankie"
    Leuk he dat het gezien wordt maar we doen het voor onszelf :wink:
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    juni 2016 aangepast
    Opties
    Raar hè? Achter je rug om zeggen ze wel tegen elkaar: zo... die is afgevallen!
    Dan is het dus jaloezie.
    En soms helpt 't als je de stoute schoenen aantrekt zoals Hupse.
    Al ben ik nu 'pas' 5 kilo kwijt, ik wilde het ook gewoon even horen. Op een gegeven moment en zei op een verjaardag: "Hallo, zien jullie niet iets aan me? En nee ik heb géén nieuwe bril" Ja... toen kwamen er wel reacties. Maar vooral over m'n man die ook echt wel een buikje kwijt is :wink:

    Gaaf dat je nu toch ect wel leuke reacties begint te krijgen hoor! 't is waar: je doet het voor jezelf, maar het is toch leuk als de toeschouwers het ook doorhebben.
  • ikhier
    ikhier Berichten: 24 Member
    Opties
    Af en toe eens iemand die zegt dat ze het zien is wel oke. Ik train primair niet voor anderen, maar om zelf lekker in mijn vel te zitten. En mijn vel zit nou eenmaal lekkerder, met wat kilootjes eraf :wink:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Heel eerlijk gezegd, ik heb me veel te lang aangetrokken wat anderen van me vinden, en heb nu echt "schijt" aan wat anderen van me vinden. Sterker nog, ik word ongemakkelijk van complimenten
  • ikhier
    ikhier Berichten: 24 Member
    Opties
    Gustaaf85 schreef: »
    Heel eerlijk gezegd, ik heb me veel te lang aangetrokken wat anderen van me vinden, en heb nu echt "schijt" aan wat anderen van me vinden. Sterker nog, ik word ongemakkelijk van complimenten

    Die mindset is wel handig om je doel te bereiken. Je traint niet voor een ander B)
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    Vandaag een compliment ontvangen dat ik er goed zie . Mooi toch ?
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,447 MFP Moderator
    Opties
    Ik had een filmpje gestuurd naar m'n ex, die zei ook meteen dat ik afgevallen was. Je had me moeten zien haha.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    ikhier schreef: »
    Gustaaf85 schreef: »
    Heel eerlijk gezegd, ik heb me veel te lang aangetrokken wat anderen van me vinden, en heb nu echt "schijt" aan wat anderen van me vinden. Sterker nog, ik word ongemakkelijk van complimenten

    Die mindset is wel handig om je doel te bereiken. Je traint niet voor een ander B)

    Ik ben van mening dat als je het voor een ander doet, je alleen zal kunnen falen
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Gustaaf85 schreef: »
    ikhier schreef: »
    Gustaaf85 schreef: »
    Heel eerlijk gezegd, ik heb me veel te lang aangetrokken wat anderen van me vinden, en heb nu echt "schijt" aan wat anderen van me vinden. Sterker nog, ik word ongemakkelijk van complimenten

    Die mindset is wel handig om je doel te bereiken. Je traint niet voor een ander B)

    Ik ben van mening dat als je het voor een ander doet, je alleen zal kunnen falen

    Amen... :smiley: