Hey hallo! — Dutch (Netherlands)

Hey hallo!

Rietje17789
Rietje17789 Berichten: 8 Member
Bij deze zal ik mij even voorstellen. Ik ben Richella, woon en train in Heerenveen en ben 26 jaar. Ik doe aan bodybuilding en I love it. Ik train 4 á 5 keer per week en train volgens een splitschema. Borst/biceps, benen/schouders, rug/triceps. De vierde dag pak ik een achterliggende spiergroep aan.

Naast de sport studeer ik ook nog en wel de studie HBO Integrale Veiligheid in Leeuwarden. Ehm tsja wat nog meer. Ach als jullie nog iets over mij willen weten plaats dan gewoon een berichtje.

Reacties

• dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Welkom Richella. Je schrijft in je bericht niet wat je doelstellingen zijn dus veel succes met wat je wil bereiken!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Als ik zo lees denk ik dat haar doel een bodybuilderslichaam is, en misschien zelfs wel compitatief deelnemen aan wedstrijden

Welkom Richella
    ff vraagje vanuit mijn kant, train je ook dmv compunds lift, of meer traditioneel single muscle group?
    Train je vrije gewichten, of met machines?
    En hoe lang doe je al aan bodybuilding? (blijft ook ruim begrip namelijk)
  • Rietje17789
    augustus 2015 aangepast
    Mijn doel is het op het moment verliezen van vet aangezien ik over ruim twee weken op vakantie ga. Hierna wil ik spiermassa gaan opbouwen waarbij ik eerst op mijn onderhoud wat betreft calorieen ga zitten. Hierbij wil ik mijn vet zo weinig mogelijk op laten lopen. Wedstrijden lijken me erg mooi, maar financieel gezien is dit niet altijd haalbaar helaas toch blijft deze ambitie wel.

Bodybuilding doe ik nu ongeveer twee jaar dat wil zeggen training en voeding op orde. Hiervoor heb ik wat aangeklooid. Ik train volgens een splitschema borst/biceps, benen/schouders, rug/triceps. Tijdens mijn trainingen verwerk ik altijd bench press, squats en deadlifts erin. Met name squats en deadliften vind ik geweldig. Machines gebruik ik wel, maar alleen als dit echt een meerwaarde is. Machines waarbij mijn lichaam in een positie gedwongen worden houd ik niet van. Mijn ervaring is namelijk dat dit veel blessures oplevert. Daarom heb ik altijd de voorkeur voor vrije gewichten (dumbells en halters met schijven).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Welkom Richella! Leuk om er een fanatiekeling bij te hebben! Compounds zijn zoooo belangrijk en essentieel. Ik vind deadliften ook erg tof om te doen, squats soms wat minder omdat ik daar niet heel goed in ben. :wink:

• Rietje17789
    Dankjewel. Zker weten erg belangrijk. Joh squats komen vanzelf. Denk goed om de uitvoering en langzaam opbouwen.
    Compunds en free weights any day haha

Gisteren nog deadlift dag gedaan, 50 rack pulls and 50 deadlifts! Helemaal stuk gaan, maar oh zo lekker
  • itzhanne82
    Compounds en free weights any day haha
    All day everyday! BAM! Gisteren nog een goeie deficit-dag gehad (ja ik ben ze zo maar gaan noemen...nog één weekje tot mijn reverse... Paaaatience....)... Heb 3x3 (squats, shoulder press & deadlift) gedaan en toch even wat gewicht omhoog kunnen doen. Nog steeds niet op mijn oude niveau, maar dat ik nog progressie kan boeken momenteel is wel fijn.
    Ik merk echt nu ik pas week of 2 mijn inname met 200 heb verlaagt dat ik gewoon minder kan liften
    Mijn record voor deadlift staat op 125kg x 3 en met dit schema wat ik nu heb kon ik 3 weken geleden ook nog 110 kg liften na mijn sessie (die op dat moment nog tot 80 ging)

Nu gisteren probeerde ik na de sessie ff 100 te liften...kreeg dat ding niet eens omhoog haha!
    Had misschien ook te maken met de warmte, zitten sinds korte tijd in andere ruimte die echt een sauna word bij warm weer, en ja gisteren was het natuurlijk best warm geweest :smile:
  • Rietje17789
    Ik heb zelf wel het idee dat nu ik lager in mn calorieen zit dat mijn kracht toch gelijk blijft. Jeej happy me. Woensdag met rug trainen zelfs nog gewicht kunnen verhogen. De 25e lekker op vakantie naar Cyprus en ja lucky me er zit een gym in het hotel.
  • Rietje17789
    Ik ben overigens ook even een blog gestart. Hier zal ik het hebben over mijn trainingen en voeding, maar hoe ik alles beleef rondom het bodybuilding.
  • itzhanne82
    Ik heb zelf wel het idee dat nu ik lager in mn calorieen zit dat mijn kracht toch gelijk blijft.
    Jaaa... just you wait... :wink: De eerste paar maanden merkte ik ook niets... ik blij... en ineens was het er... BAM... minder kunnen tillen. En ik zat nog steeds in de waas dat het mij niet zou gebeuren... wel dus. :open_mouth:

Ach, het blijft een leuke levensstijl... :smile: Aaaalll worth it !
  • Rietje17789
    Ach begin september verhoog ik alweer mijn calorieen dus dat zal meevallen. Verder probeer ik mijn spieren niet alleen te prikkelen door het verhogen van gewicht, maar ook door supersets, net even een andere greep of minder rust tussen sets door.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    welkom Richella. Goed bezig zo te zien. Ik train 4 dagen per week , maar ik ben 58 dus veel spiermassa komte er niet meer aan. Maar dankzij MFP ook geen vet.
  • Rietje17789
    Dankjewel. Dat scheelt in ieder geval dat MFP je daarbij kan helpen.
  • janeckbear
    augustus 2015 aangepast
    Richella. je schrijft dat je aan body building doet. Welke klasse vind je mooi? mijn favorite vrouwelijke bodybuilder is Nathalia Melo
    Rietje17789 schreef: »
    Ach begin september verhoog ik alweer mijn calorieen dus dat zal meevallen. Verder probeer ik mijn spieren niet alleen te prikkelen door het verhogen van gewicht, maar ook door supersets, net even een andere greep of minder rust tussen sets door.

Ben deze week begonnen met supersets.
    A en B schema, waarbij A upper body is en B lower body.
    3 keer per week en dan week 1 ABA week 2 BAB enz.

Planning is om dit 8 weken te doen, 4 weken, dan weekje vakantie parijs en dan weer 4 weken
    Heb mijn meting aan einde van vorige 10 weken programma gebruikt als nulpunt voor deze.

Eens kijken of ik mijn vet% weer iets kan verlagen, en/of mijn middel smaller kan maken
  • janeckbear
    Ben je op dit moment aan het cutten of bulken (aangezien je je vet naar beneden wil denk cutten?
    janeckbear schreef: »
    Ben je op dit moment aan het cutten of bulken (aangezien je je vet naar beneden wil denk cutten?

Ik heb een recomp gedaan, die verbazingwekkend genoeg, nav mijn metingen, nog gewerkt heeft ook.

Ben met mijn vetpercentage 2,6% gezakt, en in vetvrije massa aangekomen met 3,38 kg
    Daarnaast hier en daar centimeters kwijt, mijn bovenarmen strakker, groter

Nu deze week begonnen met een nieuw schema, doel is nu om toch echt wat meer te cutten.

Doel op lange termijn is naar de 78-80 kg met een vet% van 13-15% en daarna dus weer spiermassa bouwen tot ik op 95 kg zit
    Daarna word het een lange periode van cutting en bulking tot ik op 10% zit
  • janeckbear
    wat is recomp?
  • itzhanne82
    Recomp staat voor body recomposition. Even snel een artikeltje opgezocht.
    https://legionathletics.com/body-recomposition/
  • janeckbear
    Bedankt!
    Oh sorry, uitleg was wel even gewenst natuurlijk, dank voor de link hanne