Extra motivatie — Dutch (Netherlands)

Extra motivatie

Opties
PeterBoon36
PeterBoon36 Berichten: 35 Member
Hey Mensen,

ik ben een 36 jarige man, die niet te klagen heeft over zijn gewicht en figuur.. maar die laatste percentages vet verliezen zijn erg zwaar en moeilijk! Ook omdat een biertje op zijn tijd niet echt meewerken.. ;)

De voeding gaat al een stuk beter.. (nog maar 1x per week alcohol) en ook het snoepen is verleden tijd. Juiste voeding en de hoeveelheid is een must om je doel te halen.. en het gaat nu de goede kant op..

Ik hoop dat ook foto's te kunnen plaatsen van voor en na :)


Ben sinds kort (gisteren) in het bezit van een sportwatch met ontzettend veel functies! wat mij die extra motivatie boost geeft om net iets beter op te letten met wat te eten en wanneer en natuurlijk net dat extra tandje bij te zetten tijdens de training!

Ben benieuwd of er mensen zijn die met hetzelfde bekende "probleem" zitten en die dit hebben overwonnen..

Sportieve groet Peter.

Reacties

  • M4ndy2878
    M4ndy2878 Berichten: 23 Member
    Opties
    Hoi Peter,

    De laatste percentages zijn denk ik ook het moeilijkste. Maar je bent goed bezig, zo te lezen.

    Wat voor sportwatch heb je? Ik heb een fitbit maar die heb ik om ervoor te zorgen dat ik buiten het sporten om. Ook voldoende stappen zet.

    Groetjes Mandy
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    Hoi Mandy,

    jazeker.. ik ben op de goede weg.. kon gisteren gewoon kroket en taart laten staan wat getrakteerd werd! :)

    Ik heb een polar M400. die is echt super! registreert alles. Eigenlijk teveel om op te noemen maar het motiveert je compleet.

    Jij ook dikke respect voor wat je bereikt hebt! ik zeg ga zo door!

    Groetjes

    Peter
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Houd ons op de hoogte Peter!
    In mijn ogen heb je het bijna perfecte lichaam, maar ja, eigen beeld is altijd anders natuurlijk

    En zeker dat soort tussendoortjes laten staan vind ik knap van je.
    Ik ben van mening dat het moet kunnen op zijn tijd. Gewoon niet elke week. Maar 1 keer per maand word hier getrakteerd op werk, en dat laat ik dan echt niet staan. Rest van de maand heb ik appel/banaan of ander soort fruit mee
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    Thx Guustaaf!

    Ik heb drie weken geleden de knoop doorgehakt. En ga er vol voor.. Dus niet snoepen.. en erg opletten met voeding.. Ik droom al lang van dat afgetrainde lichaam.. maar tot op heden nooit gelukt...

    Zit nu ook op Instagram.. en zal daar mijn activiteiten ook posten.. ;) mocht je willen volgen: bonop35

    Ik schiet absoluut op.. maar dat laatste beetje is zo lastig.. maar zal jullie zeker op de hoogte houden ;)

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Euhm...dit ziet er al super afgetraind uit haha
    Ik kan alleen maar dromen van zo'n lichaam met zo'n laag vet%
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    hahaha... is geen droom... gewoon doen..

    Ik las dat je idd af en toe in de avond beetje snoept.. (brie...) dit zijn juist de dingen die het je lastiger maken om vet te verliezen...

    Geloof me.. wanneer je er de discipline voor hebt dan haal je je doel! :)

    Ik heb foto's van je gezien voor en na.. wauw dat is respect!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja dat zijn de dingen die ik idd moet laten staan. Maar probeer er wel op te letten dat ik dan nog steeds onder mijn kcal doel zit.
    Zoals Itzhanne al meerdere malen heeft gezegd, vet en gewicht verliezen is niets meer als meer calories verbranden dan consumeren. En dan moet het niet uitmaken waar die voeding uit bestaat.
    Uiteraard zal het beter voor je lichaam zijn als je fruit, groente, vlees eet, en niet elke dag bij de Mac eet. Maar voor afvallen en vetverbranding moet het niet uitmaken.

    Je lichaam maakt namelijk daarin geen onderscheid tussen een hamburger van de Mac, of een stuk kipfilet zelf gebakken in olijfolie (om even een voorbeeld te noemen)

    En dank je! Ben nog lang niet waar ik wil zijn, die buik wil ik gewoon platter hebben, dat als ik naar beneden kijk het een goed gevoel geeft en als ik een strak t-shirt aan heb je niet die vetrand ziet.

    Maar voel me 10 keer beter als voor 5 jaar geleden.
    Vorig jaar toen ik in totaal 40 kg kwijt was (heb tijdje op 85 kg gezeten, nu op 89) heb ik met een sportkeuring een vest aangetrokken van 40 kg om te voelen wat ik altijd mee moest slepen.
    Echt hele aparte ervaring
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    Ehm.. het maakt zeker wel uit wat je eet..

    Vet is nl niet Vet..

    Je hebt de verzadigde, onverzadigde meervoudig onverzadigde vetten...

    Uiteraard tellen de kcal zeker mee! Ik denk dat een big mac bij de macdonals al 800kcal is.. wat bijna de helft is van je dagelijks hoeveelheid!

    Maar wie zegt dat je kan eten wat je wilt en dan hetzelfde afvalt is grote onzin.

    Goede vetten zitten in noten, pindas, (pindakaas van calve) ook kan je pure chololade eten.. maar dan gekocht in een bioshop.. dus niet in de supermarkt dat is troep.

    Verdiep je er maar eens goed in.. en er zal een wereld open gaan..

    Natuurlijk ligt het er wel aan hoever je erin wilt gaan... Ik verdiep me er steeds meer in. Dat maakt het leuk, maar niet altijd makkelijk.

    succes iig.

    Groetjes Peter
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja de ene zegt wat jij zegt, maar hoor ook verhalen van mensen die echt ripped zijn, maar gewoon wekelijks een pizza naar binnen werken, wat toch volgens mij veel verzadigde vetten bevat.

    Uiteraard let ik wel op wat ik eet. Probeer dan ook zo veel mogelijk van de vetten die ik eet onverzadigde vetten te eten.
    70-80% van de vetten die ik eet bestaan uit noten, eieren, (griekse) yoghurt dus op zich de "goede" vetten.

    Ik wil me er ook zeker nog meer in gaan verdiepen eerlijk gezegd, maar voor elke voorstander lijkt er tegenwoordig ook 2 tegenstanders te zijn.

    Er zijn zoveel verhalen waardoor er naar mijn idee geen echte waarheid is.

    Over eieren zeiden ze 30 jaar geleden dat ze goed voor je zijn. Vervolgend jaren 90 werd er gezegd, nee geen eieren die zijn niet goed voor je
    En nu word er weer gezegd wel goed voor je.

    Kom zelf uit Barneveld (ja met die kippen) en ben verzot op eieren. Haal ze wel altijd rechtstreeks bij de boer. Om het feit dat ze gewoon lekkerder zijn als uit de supermarkt
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    Er is 1 ding wat we niet in de hand hebben en dat is ons lichaam zelf..

    Het metabolisme is bij de een hoger dan bij de ander...

    dan kan idd
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    een persoon eten wat hij wilt en komt geen kilo aan..

    Maar hoe beter je voeding. Hoe sneller je je resultaat zal halen. Ook toename van spiermassa..

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Nee klopt
    Je hebt ook die verschillende types morph (de een zegt myth de ander waarheid)
    Maar als ik kijk naar de kenmerken zit er wel een kern van waarheid in. Ik zit meer tegen de endomorph kant aan. Ik sla vet gemakkelijk op, maar aan andere kant bouw ik ook best snel spiermassa/kracht op, heb ik afgelopen half jaar gemerkt. Als ik kijk dat ik aan begin van dit jaar met deadlift moeite had met 40 kg, en ik nu 3 keer zo veel wegtil, vind ik dat best netjes.

    Mijn broer bijvoorbeeld kon vroeger en nog steeds eten wat die wilt, beetje sport erbij en komt geen kg aan, sterker nog, gaat er steeds gespierder en atletischer uit zien.

    Ik moet echt veel meer letten op wat ik eet, doe ik dat niet (in vakantie bewust voor gekozen mijn eten niet bij te houden, maar ook niet overdreven ongezond gegeten) ben ik gewoon paar kg erbij gekomen

    Ook over metabolisme zijn de meningen verdeeld, maar dat blijft met alles zo.
    Overal zijn voor en tegenstanders
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    idd.. soms heb je het gevoel dat het niet eerlijk verdeeld is..

    Jouw voordeel is dat als je echt wilt dat je groot kan worden.. alleen je er erg hard voor moet werken om vet te verbranden..

    Ik heb hetzelfde.. heb redelijke grote armen, borst omtrek ect.. maar kom ook snel vet aan.. dus moet daar extra opletten..
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik heb het lichaam van een strongmen/powerlifter heb ik al eens te horen gekregen.
    Zeker ook mijn benen, waar ik ivm de rest van mijn lichaam, erg veel kracht in heb zitten

    En ja het is hard werken, maar stap voor stap kom ik er wel. Or die trying haha
  • PeterBoon36
    PeterBoon36 Berichten: 35 Member
    Opties
    bam! :)