Gezonde recepten van youtubers — Dutch (Netherlands)

Gezonde recepten van youtubers

Opties
ajmsteegs
ajmsteegs Berichten: 8 Member
Hoi Hoi,

Ik vroeg me af of jullie ook gezonde recepten via youtube zoeken, of geabonneerd zijn op personen die gezonde recepten delen. Helaas heb ik nog niet zo veel Nederlandse youtubers die regelmatig gezonde recepten delen, maar ik kijk wel naar de Engelse kanalen Sarah Fit, blogilates en The Domestic Geek. Ik weet dat de laatste niet altijd gezonde recepten maakt, maar die ze maakt inspireren me altijd om zelf iets nieuws te proberen te maken.

Ik ben benieuwd of jullie ook nog een aantal youtubers hebben die jullie volgen voor de recepten.

x
Amanda

Reacties

  • HipsterSwift
    HipsterSwift Berichten: 6 Member
    Opties
    Foodgloss en beautygloss hebben wel eens gezonde recepten.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Wij hebben een groentetuin en proberen nog al eens wat uit. Tja, en als het dan te oogsten is, moeten we op internet kijken wat je ermee kan en hoe je het moet klaarmaken. Ik kom dan meestal op smulweb of okoko uit en omdat ik op groentegerechten zoek, is dat ook eigenlijk altijd gezond en vaak ook zeer verrassend
  • ajmsteegs
    ajmsteegs Berichten: 8 Member
    Opties
    Dankje Ave, ik zelf kijk ook geregeld op smulweb, maar vind youtube altijd fijner omdat dat meestal kijk tijdens bijvoorbeeld ontbijt enz. Foodgloss en beautygloss ken ik al, maar ik zoek echt iets dat voornamelijk op gezond eten gericht is.
  • ilovehealth2015
    ilovehealth2015 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hey Amanda,

    Ik heb zelf ook al veel gezocht naar Nederlandse youtubers maar tot nu toe vond ik enkel Optima vita, chickslovefood en ohmyfoodnessnl, deze zijn niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld de Engelstalige. Onder de Engelstalige volg ik Dani Spies, Fablunch, Healthygrocerygirl en Mind over Munch.
  • Tries80
    Tries80 Berichten: 15 Member
    Opties
    Ilovehealth blogt over gezonde recepten. Uitpaulineskeuken wisselt, ook de ongezondere recepten. maar ook gezonde. zij is ook de auteur van het kookboek van de voedselzandloper. Op foodness staan vaak gezonde recepten. chickslovefood heeft ook aandacht voor healthy recepten.
    Ze zijn er wel dus :)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    AH heeft ook veel slanke en gezonde recepten (hoewel ik bij AH en gezond mn twijfels heb)
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    HipsterSwift schreef: »
    Foodgloss en beautygloss hebben wel eens gezonde recepten.
    Kijk voor de aardigheid eens naar die vlogs. Van iemand die zo eet neem ik liever geen advies aan.
    janeckbear schreef: »
    AH heeft ook veel slanke en gezonde recepten (hoewel ik bij AH en gezond mn twijfels heb)
    Het is op zich wel gezond, maar ook duur. AH heeft er namelijk baat bij dat er veel producten in een recept zitten, want meer verkoop.

    Maar OT: Rens Kroes heeft vaak wel wat leuke recepten (al is haar voedingsadvies wat minder). De Groene Meisjes is erg leuk, een blog die gericht is op de vegan lifestyle. Gewoon wat een studentje 's avonds eet is leuk, al is zij ook wat meer gericht op bloggen dan op YT.

    En verder raad ik je eens aan om te kijken op de verschillende sub-reddits. Er zijn subs voor oa gezond en goedkoop eten, gezond eten als student, eten met bepaalde allergieën etc.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    november 2015 aangepast
    Opties
    Mara_ schreef: »
    HipsterSwift schreef: »
    Foodgloss en beautygloss hebben wel eens gezonde recepten.
    Kijk voor de aardigheid eens naar die vlogs. Van iemand die zo eet neem ik liever geen advies aan.
    Wat bedoel je daarmee? Geloof ook niet dat die kanalen zozeer advies geven, gewoon recepten toch?