activiteiten — Dutch (Netherlands)

activiteiten

Opties
deros23
deros23 Berichten: 1 Member
Hoi, goedemorgen allemaal,

Laat ik beginnen met te melden dat ik blij ben met fitnesspal. Het geeft inzicht, houd me alert en helpt bij het afvallen.

Mijn vraag is de volgende: de iphone registreert het aantal stappen. deze worden automatisch verwerkt in m'n logboek. Ik kwam erachter dat als ik fiets (bijv. woon werk) en m'n iphone in m'n broekzak zit, die fietsbewegingen ook als stappen worden geteld.

Wanneer ik heb gefietst, meld ik dat als cardio-activiteit in mijn logboek. Maar de fietsbewegingen worden al geregistreerd als stappen.

Houd ik mezelf voor de gek of doe ik 't goed?

Groet,
Deros23

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Dan moet je voor je gaat fietsen je stappen teller uit zetten. want nu reken je dan dubbel verbranden cal.

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Volgens mijn trainer moet ik me houden aan het aantal callorieen dat MFP aangeeft om af te vallen, en niets doen met het aantal callorieen die ik verbrand met sporten. Dit is gewoon een extraatje
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    ligt eraan hoe je MFP hebt ingesteld.

    Als je hem hebt ingesteld met je TDEE moet je inderdaad je gesporten cal er niet bij gaan tellen elke keer want dan heeft hij hier al rekening mee gehouden.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat fxmhaast al zegt; dit ligt aan hoe je je behoefte hebt berekend. Ik zou eerder de leidraad van je BMR of TDEE aanhouden en niet wat MFP zegt. Volgens mij werkt MFP namelijk niet met dergelijke formules. 1900 kcal voor een gemiddelde man die flink erbij sport is best weinig als je het mij vraagt. Of je moet heel klein zijn en weinig wegen... :wink:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik houd nu voor mezelf 2019 kcal aan, en wat ik sport eet ik voor 40-60% terug meestal
    Mijn onderhoud volgens diverse TDEE calculators komt op zo'n 2800 bij 3 keer per week sporten.

    2800 * 7 = 19.600 kcal
    2019 * 7 = 14.133 kcal

    Ik sport gemiddeld zo'n 500 kcal per keer (bij cardio is dat iets hoger)

    Dus dan zit ik met 3* per week op 14.133+1500 = 15.633 zit ik nog steeds bijna 4000 kcal onder mijn energiebehoefte zit per week.

    Een pond is geloof ik 3500 kcal dus zou ik wekelijks (in theorie dan he) 4000/3500 * 0,5 kg af moeten vallen
    Van die 1500 eet is eigenlijk nooit alles terug, maar laat ik voor berekening zeggen dat ik dat wel doe.

    Zelfs met een foutmarge van 10% op mij TDEE betekend dit dat ik nog steeds op 2000 kcal onder mijn energiebehoefte zit en zou ik nog steeds 2000/3500 * 0.5 kg af moeten vallen