WegMetDieKilos! — Dutch (Netherlands)

WegMetDieKilos!

Opties
Hallo allen,

Mijn naam is Jordy (M), ben 24 jaar jong en weeg 110.3 kilo. Ik heb een lengte van 1.78 en de verhouding qua lengte en gewicht zijn op zijn zachtst gezegd, niet helemaal in orde.

Met MyFitnessPal hoop ik goed resultaat te boeken door zelf in te zien wat je allemaal naar binnen stopt op zo'n dag. Ook zal ik naar de sportschool gaan om te trainen, ''even'' dat luie lichaam weer in goede gezondheid brengen.

Ik heb een lange tijd niets gedaan qua sport en zal dus een conditie van 0.0 hebben. Het zal hard trainen zijn en een lange en keiharde strijd... maar ik moet er echt voor gaan! Ik voel me niet fijn met mijn lichaam en conditie en heb er zin aan om hier echt voor te gaan.

Ik hoop hier op het forum meer duidelijkheid te krijgen qua voeding en sport. Mocht iemand nog tips hebben of handige websites of dingetjes die je wilt delen dat jou geholpen heb met afvallen en vooral met volhouden, zou ik deze graag van jullie horen!

Ik streef naar een gewicht van 80 kilo. Dit houdt in dat er ruim 30 kilo vanaf moet.

Mocht iemand vragen hebben, hoor ik dat graag!

Ik denk dat ik een tijdlijn aan wil maken met mijn persoonlijke ervaringen per dag/week. een soort van logboek.

Nog een fijn weekend (laatste uurtjes tot maandag)!

Gr.

Jordy

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Welkom Jordy en succes met het behalen van je doelen
  • WegMetDieKilos
    WegMetDieKilos Berichten: 6 Member
    Opties
    Dankjewel voor je verwelkoming, Gustaaf!
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Je hebt in ieder geval een goede instelling, met volhouden moet het lukken. Success!

    Je cijfers zitten voor een groot deel in de buurt waar ik gestart ben. Inmiddels zit ik al een aantal maanden op streefgewicht.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Welkom en succes!
  • WegMetDieKilos
    WegMetDieKilos Berichten: 6 Member
    Opties
    Commot, hoe heb jij het aangepakt? en hoelang ben jij bezig geweest om je streefgewicht te behalen?

    Ave, bedankt voor je welkom :smiley:
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Ik ben eerst met MFP gaan loggen wat ik op dat moment normaal at, zonder van gewoonte te veranderen. Dat was al een behoorlijke openbaring. Daarna ben ik langzaam eetgewoontes gaan veranderen om uiteindelijk rond de 500kcal onder TDEE te komen.

    Wat je veranderd of weg laat in je voeding is voor iedereen persoonlijk. Bij mij kwam het voornamelijk neer op het vervangen van vloeibare calorieën met water (kon met gemak 4 tot 5 glazen melk per dag drinken). Ook heb ik een tijd ontbijt helemaal weg gelaten (al raad ik dat niet iedereen aan). Heb me verder nooit bepaald voedsel verboden, zolang het maar redelijk binnen het kcal doel komt. En ga je er een dag over is dat gene ramp, probeer het dan de dagen erna recht te trekken.

    Daarnaast ben ik gaan sporten. Van iemand met een zittend beroep zonder sport naar eerst zo nu en dan thuis cardio... steeds vaker... en nu ben ik zover dat ik op een week 3x krachttraining en 2 tot 3x cardio doe.

    Het heeft mij iets meer dan 13 maanden gekost om van 114.2kg tot net onder de 70kg te komen. Dat terwijl toen ik er aan begon de 90kg al prima vond. Die 70kg was voor mijn lengte precies in het midden van een gezonde BMI, maar merkte zelf en aan mijn omgeving dat je dan wel behoorlijk smal in je gezicht word. Nu inmiddels in combinatie met krachttraining een paar kilo er weer bij, bewust.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    welkom Jordy, en ga voor je doelen. en............ afvallen doe je voor 30% in de sportschool, en 70% in de keuken
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Eerder 100% in de keuken naar mijn idee :smiley:
    Ik ben mijn eerste 10kg kwijt geraakt zonder ook maar enige vorm van extra lichaamsbeweging (ok, weliswaar niet op de meest gezonde manier, maar toch)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    In de sportschool verbrand je niet alleen calorieen , maar kun je je uitgezakte lichaam(dit gebeurd als je afvalt) in shape brengen Gustaaf
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je hebt in theorie helemaal geen training/ sport nodig om af te vallen Janeckbear. Afvallen gaat om een calorietekort. Dat tekort KUN je creëren door alleen op je voeding te letten. Sporten kan uiteraard wel helpen met het creëren van je tekort.

    Als je je lichaam wil shapen, in de breedste zin van het woord, is voeding icm training belangrijk.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    grote meid itz.82. Volgende keer eerst ff goed lezen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Janeckbear, iets minder kleinerend mag wel...

    Ik refereerde aan je opmerking hieronder, dus ik heb wel degelijk goed gelezen...
    afvallen doe je voor 30% in de sportschool, en 70% in de keuken
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    In de sportschool verbrand je niet alleen calorieen , maar kun je je uitgezakte lichaam(dit gebeurd als je afvalt) in shape brengen Gustaaf

    Snap ik ook wel, maar bedoelde net als itzhanne dat je alleen maar calorietekort nodig hebt om af te vallen.
    Conditie opbouwen, spiergroei enz. dus shapen is inderdaad het beste door sporten te combineren met je voeding

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Je kan de sportschool op 2 manieren gebruiken . In de eerste plaats om calorieen te verbranden (wat niet noodzakelijk is om af te vallen) en de tweede plaats (heel belangrijk ) om je je lichaam strak te maken (bodybuilding) want doordat je afvald krijg je los vel. Conditie opbouwen heeft hier niets mee te maken, hoewel het natuurlijk wel gezond is.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Itzhanne82. mijn opmerking was grappig en niet kleinerend bedoeld. sorry als je het zo gevoeld hebt. Maar wat ik wilde zeggen is dat je met afvallen zonder bodybuilding nooit een mooi strak lijf krijgt. Ik hoop dat je dat met mee eens bent
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    als je bijv. in de sportschool insanity doet, verbrand je 1000 callorieen in 1 uur. Als je veel wil afvallen lijk me dit toch mooi meegenomen
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Euhm... conditie opbouwen doe je door sporten. Bedoelde niet dat conditie opbouwen onder shapen valt, zie nu dat ik het beetje raar neer heb gezet in de tekst.

    Bodybuilding is overigens niet de enige manier om te shapen.
    Wat dacht je van lichaamsgewichtoefeningen. Zag datje Frank Medrano als voorbeeld hebt, nou die doet nagenoeg geen bodybuilding. Hij kan het wel, en doet het voor sommige youtube filmpjes ook, maar zijn basis licht bij oefeningen met lichaamsgewicht.

    Bodybuilding, denk ik toch meer aan hoe Arnold Swarchznegger ooit begonnen is, dus isolatie training van spieren zoals bicep curl en geen compound trainingen zoals squats, deadlifts

    Waarschijnlijk bedoel jij met bodybuilding ook dit soort oefeningen. Waarbij je dus bodybuilding heel erg breed pakt.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Inderdaad Gustaaf. ik zie bodybuilding letterlijk als aan je lichaam bouwen, en niet als opgepompte Michelin poppetjes. Alles wat je doet om je figuur te verbeteren door sport zie ik als bodybuilding . Dus ook bijv. zwemmen.
    Het woord bodybuilding werkt vaak verwarrend.

    Ik zie heel veel vrouwen in de sportschool met dummbels bezig enkel en alleen om strak te worden en niet om spieren te kweken

    en inderdaad Frank Medrano, zonder gewichten , en wauw, wat een lijf.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Is ook een held voor mij hoor, dat "beroemde" youtubefilmpje van hem...echt gaaf
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    En dan zeggen mensen dat je als vegetarieer geen spieren kunt kweken haha
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Hij is wel extreem geval natuurlijk. Hij is er 7 dagen per week mee bezig en traint al jaar of 8 op die manier

    Hij is voornamelijk overigens van droogtrainen. Heeft wel veel kracht, maar dat komt door de trainingen.
    Hij ziet er heel gespierd uit, maar hele grote spieren zoals sommige bodybuilders heeft hij niet. Zou bij hem ook niet eens mooi zijn denk ik, hij is best wel klein namelijk
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Het is ook belangrijk welk type lichaam je hebt. Ik persoonlijk ben een ectomorph dus dan kun je t wel vergeten als mister Universe.

    Wat ik zo mooi aan hem vind , is dat hij super droog is. Je ziet ieder spiertje bij hem zitten.

    Ik vind hem persoonlijk veel mooier dan veel gespierdere bodybuilders
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja dat is wat ik bedoelde met die spieren inderdaad. Hij is idd super droog