Overige hobby's — Dutch (Netherlands)

Overige hobby's

Opties
Mensen,

Ik ben even benieuwd, wat zijn jullie overige hobby's naast al het sporten en met voeding bezig zijn.
Ook als je een sport doet buiten fitness, wat is dit dan?

Zal even beginnen :smile:

Sport:
Bowlen, dit doe ik inmiddels bijna 19 jaar, waarbij ik op het hoogste niveau gespeeld heb in Nederland, totdat ik een blessure kreeg. Ben nog steeds wel actief dmv bestuur (jeugdzaken) en ik geef training aan de jeugd. Zelf bowl ik uiteraard ook nog wel, echter in veel mindere mate als voor mijn blessure. Van 4-5 dagen trainen, 3-4 toernooien per maand, en competitie, naar nu 3-4 toernooien per seizoen, competitie en dus training geven en zelf trainen (probeer wekelijks)

Hobby's:
Geocachen, even simpel gezegd, ik gebruik de miljoenen kostende satellieten in de ruimte om kokertjes/tupperware bakjes (caches) te zoeken :tongue:

Tekenen, dit wil ik weer wat meer op gaan pakken. Vorig jaar een set gekocht om te tekenen met houtskool (gekleurd). Daarvoor tekende ik veelal na, en voornamelijk rechte lijnen, wil meer uit de losse pols tekenen, dus ook portretten, dieren, landschappen enz.

TV series kijken. Kijk verschillende, en dit is echt een stuk ontspanning voor me

Gamen. Hoewel ik dit al lang zo veel niet meer doe. Maar op zijn tijd ff uurtje of 2 op de Xbox met mijn broer vind ik dan nog wel leuk om te doen. Als puber zijnde gamede ik echt heel veel, te veel kan je wel zeggen.

Ben benieuwd naar jullie sport/hobby's
«13

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    voor het sporten doe ik aan Rugby en fitness.

    andere hobby's zijn:
    motor rijden
    gamen
    series en films kijken

    Verder doet mijn vriendin aan geocachen dus loop ik daar automatisch ook aan mee haha.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Wat leuk, wat is haar geocache naam? En welke omgeving komen jullie vandaan?
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Leone258 omgeving brabant. Wij zijn in mei naar tenerife geweest en hebben daar ook gegeocashed wel leuk kom je op veel plekken waar je anders niet komt en toch echt de moeite waard zijn.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    fxmhaast schreef: »
    Leone258 omgeving brabant. Wij zijn in mei naar tenerife geweest en hebben daar ook gegeocashed wel leuk kom je op veel plekken waar je anders niet komt en toch echt de moeite waard zijn.

    Oh wat gaaf zeg!
    En ja dat is het leuke eraan vind ik. Je ziet idd plekken waar je anders compleet voorbij gaat.
    Zo waren wij afgelopen zomer in de buurt van Winschoten. En daar ligt gewoon echt een prachtig natuurgebied. Je kan er alleen niet komen met de auto, en moet stukje fietsen, maar dan heb je wel super mooie omgeving.

    Zelf ben ik bezig om een cache te maken momenteel samen met een vriend van ons. Word een event in Barneveld volgend jaar met 2 muti's
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    zelf cache maken kan wel vervelend zijn als de mensen die het niet doen dingen mee nemen.
    mijn vriendin is nu bezig een route uit te zetten in friesland in de buurt van het huis van der moeder. komt toch veel bij kijken wil je enigszins leuke cashen maken.

    nadeel is wel vind ik dat je steeds verder van huis caches moet zoeken;). maar gelukig zijn er heel veel over de wereld verspreid.

    mijn vriendin heeft ook al 2 travelbugs in omloop wel grapig om te zien waar ze elke keer heen verhuizen. 1 is al in tirol terecht gekomen haha.

    Wij doen wel de gratis versie jij ook?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Nee wij hebben inmiddels sinds dit jaar betaalde versie. Zijn vorig jaar juni begonnen met polonaise trail. Zitten nu inmiddels op 1200 caches

    En ja je moet steeds verder inderdaad. Wij hebben gelukkig Veenendaal aka cachesity dichtbij wat helemaal vol ligt, maar ook daar is bijna alles een smiley geworden inmiddels

    En ja caches maken is nu eenmaal met risico.

    Wil er zelf ook nog 1 maken, een moeilijke mysterie, maar dan ook gewoon meteen een D5, ook omdat ik een redelijk grote behuizing wil maken (legerkist waar je als persoon in kan liggen), en die wil je niet direct kapot hebben omdat die makkelijk te vinden is.

    Wij hebben aantal travelbugs. 1 ligt er nu in Catelonië. Ook aantal die als doel wel echt nederland hebben
    En hebben sinds kort woodies, ook erg leuk overigens
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Mijn hobby's zijn: koken , lezen, wandelen met mn hond, muziek luisteren, yoga
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Mijn hobby's zijn: zeilen, skieen, schaatsen, lezen, koken (tja, daar ga je dus...) films kijken, fotograferen, aquarelleren, tuinieren (sier en groenten), fietsen, wandelen met de hond, internetten... en nog veel meer waar ik veel te weinig aan toe kom...
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    koken kan ook EN gezond EN lekker EN calloriearm zijn Ave :)
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    jaja, maar in bijna alle recepten (die ik lekker vindt) komt olijfolie, kaas of room. Ik probeer dan wel zonder of met weinig of met light producten te werken, maar toch... Het scheelt in ieder geval wel dat ik veel met de groenten uit eigen tuin doe. Vaak eten we 2 soorten groenten bij de avondmaaltijd.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Olijfolie is nix mis mee (tenzij je t teveel gebruikt) en ik kook ook met roomkaas etc. Alleen moet je vaak wat schuiven zodat ik niet over mn doelen ga. Misschien een tip, ik maak meestal een dag van te voren een lijst wat ik de volgende dag ga eten. Dan kan ik nog vanalles schuiven zodat bijv. roomkaas prima binnen tussen mn doelen past
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik googel vaak op AH, die hebben ook veel slanke recepten
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Ik googel vaak op AH, die hebben ook veel slanke recepten

    Heel veel "gewone" recepten zijn met een klein beetje creativiteit ook slank te maken. :)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Zeker weten. doe ik ook
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    mijn overige hobby's zijn:
    bassen (contra en gitaar)
    tekst schrijven (voor eigen muziek)
    design (logo's en kleding opdrukken)
    lezen
    wandelen
    zwemmen / free diven
    skiën

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    He ik ben ook altijd bassist geweest. Leuk!!!!!!!!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Welke muziekstijl ?
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    in hoofdzaak jazz.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Mijn hobbies zijn:
    -Mijn honden
    -Roleplay games (voorheen ook nog life roleplay en tabletop battles)
    -Vechtsporten
    -SF/Fantasy series en films
    -Gaming (voorheen veelal op de PC, nu meerendeel op een tablet. Maar op de PC is leuker)
    -Tot een klein jaartje geleden ook nog schietsport (maar dit werd een beetje duur)
    -Motor (liefst op mijn eigen custom chopper maar helaas mee gestopt rond dezelfde tijd dat ik stopte met intensief training in clubverband. Langzaam er een beetje voor aan het sparen om er weer eentje te kopen)
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Leuk topic! :)

    Mijn hobby's naast rondhobbelen in de sportschool zijn:

    - Tennissen, in de zomer ben ik hier erg actief in. Sta zeker 2-3x per week op de baan.
    - Motor rijden, verslavend. Hopelijk eind dit jaar/begin volgend jaar mijn motor volledig laten spuiten, zodat hij er weer als nieuw uit ziet.
    - Lezen. Ik lees van alles en kan mezelf er helemaal in verliezen.
    - Series/films kijken. Pure ontspanning voor mij. Volg op het moment 10-12 series en ben nu helemaal verdiept in Sons of Anarchy. Bezig met het laatste seizoen.
    - Koken, kleine hobby. Ik vind het niet altijd leuk, maar als ik in een bui ben dan kan ik zo 2 uren prutsen in de keuken.
    - Reizen, maar dat klinkt meteen alsof ik elk continent heb gezien. Helaas is dat niet zo, maar wel het doel. Kan ontzettend genieten van andere culturen, ander eten, bijzondere gebouwen en verhalen erachter en natuur.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben altijd te porren voor een goede film en/ of serie & vind ik voeding en training uiterst interessant. Ik lees er veel over en ben inmiddels behoorlijk onderlegd.

    Tevens ben ik een IT-nerd, dus een goeie game sla ik niet af. :wink:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Het gamen deed ik vroeger echt veel, veel te veel. Zo erg dat ik internationaal aan toernooien meedeed, maar ja daar kwam dan bij, redbull (of iets in de trant) zakken chips, mars, snickers allemaal loze voeding

    Denk dat als ik nu game het uurtje per maand is ofzo
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Oeps als It-er vergeet ik ook gamen te noemen maar daar heb ik het iets te druk voor.
  • PsychoBitch85
    PsychoBitch85 Berichten: 24 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Mijn hobby's zijn;
    Boogschieten,
    Lezen,
    Tekenen,
    Schrijven,
    Gamen,
    Genealogie (stamboom onderzoek),
    En bezig zijn met foto's en fotografie.

    Sommige hobby's kunnen nu financiel even niet maar zodra het kan pak ik ze meteen weer op, zeker boogschieten zit in mn hart en ziel maar staat tijdelijk in de kast.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @PsychoBitch85 Wauw boogschieten. Vind dat echt zo gaaf. Wel eens aantal keer gedaan met vriend die het ook doet.
    En Genealogie, dus als ik zou willen weten wie mijn voorouders zijn, kan ik jou inschakelen :wink: