Aantal hoeveelheden/calorieën kloppen niet — Dutch (Netherlands)

Aantal hoeveelheden/calorieën kloppen niet

Opties
lalaatje
lalaatje Berichten: 1 Member
Ik zou graag willen zien dat de database wordt opgeschoond en daar bedoel ik mee dat er veel producten in staan die niet kloppen wat de voedingswaarde betreft. Te hoog of te laag en als je ze op een ander soortgelijke app vergelijkt zie je megaverschillen.
Graag daar verandering in brengen aub.

Reacties

  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Daarom gebruik ik vrijwel alleen maar producten die ik zelf toegevoegd heb. Voor MyFitnessPal als Amerikaans bedrijf ook niet makkelijk om uit te vogelen welke informatie correct is zonder dat ze de producten zelf kunnen zien.
  • pgoolaerts
    pgoolaerts Berichten: 25 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Daar kunnen we zelf voor zorgen.
    Als je een product voor de eerste keer gebruikt, controleer je zelf de waarden en pas ze dan eventueel aan. Op die manier wordt de database vanzelf opgeschoond.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Ik heb ook al veel producten moeten aanpassen, maar wat gebeurt er als iemand anders dit product weer wijzigd? Wijzigd dit dan voor mij ook weer en moet ik het dan weer aanpassen? Bij sommige producten zie ik wel dat de komma verkeerd staat (bijvoorbeeld 64 gram eiwit ipv 6,4 gram of 14 gram totaal aan vet waarvan 44 gram verzadigd ipv 4,4 gram).
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Je kunt de poroducten die je zelf aanmaakt voor jezelf houden, dan kan een ander er niets aan veranderen.
    Klik niets aan Bij "Ja andere MFP leden mogen mijn voedingsmiddelen gebruiken"



  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Wat me opvalt is dat de zout vermedling vaak niet klopt. Ze hebben, denk ik, niet in de gaten dat de vermelding op de verpakking in grammen is terwijl bij MFP in milligrammen is. Ook zie ik vaak produkten in de database staan waar alleen de kcal is ingevuld. Net alsof er mensen zijn die proberen af te vallen door alleen maar op de calorieën te letten en verder nergens rekening mee houden.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    als het puur om afvallen gaat , is in principe alleen callorieen voldoende
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Net alsof er mensen zijn die proberen af te vallen door alleen maar op de calorieën te letten en verder nergens rekening mee houden
    Zoals Janeck al aangeeft is dat het aantal kcal zorgt voor afvallen, niet de macro nutriënten. Of je op bepaalde zaken kan letten als zout en geraffineerde suikers bijvoorbeeld is een ander verhaal. Maar ik ga er ook wel vanuit dat mensen prima weten wat goed is voor een lichaam, dus de 'gezonde' producten, en wat niet.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Net alsof er mensen zijn die proberen af te vallen door alleen maar op de calorieën te letten en verder nergens rekening mee houden
    Zoals Janeck al aangeeft is dat het aantal kcal zorgt voor afvallen, niet de macro nutriënten. Of je op bepaalde zaken kan letten als zout en geraffineerde suikers bijvoorbeeld is een ander verhaal. Maar ik ga er ook wel vanuit dat mensen prima weten wat goed is voor een lichaam, dus de 'gezonde' producten, en wat niet.

    Zo ben ik bv. ruim 15 kilo afgevallen door alleen calorieën te tellen. Mn macro's heb ik nog nooit bekeken...
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    afvallen en gezond eten zijn 2 verschillende dingen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je moest eens weten hoeveel mensen dát door elkaar halen of combineren met elkaar... Zeg maar de statements van "nu ik geen gluten meer eet, ben ik afgevallen!"... *mwèèep*...Wrong... Je bent afgevallen door een calorietekort, NIET omdat je geen gluten meer eet. Dáárom is het ook zo belangrijk dat je zelf kennis vergaard omtrent voeding en afvallen. Nahja, dat vind ik dan. :wink:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    overgewicht hebben is ongezond, dus denken mensen als ze afvallen dat dat gezond is, maar gezond eten is veel meer dan alleen een gezond gewicht. En ieder mens heeft een andere kijk op gezond eten.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Een calorie tekort maar wel een zout, vet en suikeroverschot lijkt me toch geen goede manier om af te vallen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    Een calorie tekort maar wel een zout, vet en suikeroverschot lijkt me toch geen goede manier om af te vallen.
    Je haalt hier dus twee dingen door elkaar. Nogmaals; voor het afvallen maakt dit niets uit waar je voeding vandaan komt, al eet je de hele dag door bacon. Als jij je calorietekort hanteert val je af. Of iets gezónd is, is een ander verhaal, maar staat compleet los van afvallen.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Ja, je kan ongezond afvallen. Maar is dat wat je wil? Het zal daarna alleen maar moeilijker zijn om op gewicht te blijven.

    Als je niet gezond kan afvallen is het nog maar de vraag of je dan wel moet afvallen. Heb er niks aan om alleen maar spieren te verliezen om uiteindelijk een goede BMI te scoren met een vetpercentage waarbij je beter een abonnement op de hartafdeling kan afsluiten.

    Maar ieder heeft zijn eigen manier van afvallen en in een westerse maatschijppij is het moeilijk om in een supermarkt constant alleen maar gezonde spullen te kopen (iets waar geen overtollig veel extra zout en hoogwaardige suikers aan toegevoegd zijn).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja, je kan ongezond afvallen. Maar is dat wat je wil? Het zal daarna alleen maar moeilijker zijn om op gewicht te blijven.
    Je doel is toch afvallen? Het maakt voor je lichaam echt niet uit hoe dat tekort eruit ziet. Of het beter is dat je je lichaam geeft wat het nodig heeft is een aspect wat je in overweging kan nemen. Waarom zou het moeilijker zijn om op gewicht te blijven?
    Heb er niks aan om alleen maar spieren te verliezen om uiteindelijk een goede BMI te scoren met een vetpercentage waarbij je beter een abonnement op de hartafdeling kan afsluiten.
    Spieren verliezen, of althans de hoeveelheid, heeft enkel betrekking op de grootte van je tekort. Je lichaam ziet geen verschil in friet of volkoren pasta; het denkt alleen in koolhydraten, vetten en eiwitten. Een vetpercentage heeft niets te maken met producten, maar met gewichtsverlies. Je vetpercentage verlagen kun je enkel bereiken door een tekort en hoe dat tekort eruit ziet maakt niets uit.

    Bij komt het nog steeds over alsof je 2 dingen door elkaar haalt; het afvallen an sich en of iets gezond is ja of nee. Heeft je lichaam meer baat bij veel groente, fruitjes en volwaardige producten? Ja, natuurlijk... zal het je gezondheid en algehele fitheid beïnvloeden als je enkel bij de snackbar eet? 100%... maar of je nu jouw tekort uit friet en frikandellen haalt, maakt voor het verlagen van je vetpercentage niets uit. Dit omdat je lichaam niet denkt in frietjes of volkoren pasta, maar enkel in macro nutriënten.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Goed, afvallen en gezond eten zijn twee verschillende dingen. En ik wil dus gezond afvallen en niet als een jojo met mijn gewicht spelen.
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Daarbij verlies je niet eens zoveel spiermassa als mensen soms denken.
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Nikkirent schreef: »
    Daarbij verlies je niet eens zoveel spiermassa als mensen soms denken.

    nee maar ik wordt nu wel geconfronteerd met dat ik minder gespierd ben dan ik dacht! :(

    ik kan nu wel veel vaker opdrukken!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ieder nadeel heeft zn voordeel :)
  • Kaliondra
    Kaliondra Berichten: 1 Member
    Opties
    > @pgoolaerts zei:
    > Daar kunnen we zelf voor zorgen.
    > Als je een product voor de eerste keer gebruikt, controleer je zelf de waarden en pas ze dan eventueel aan. Op die manier wordt de database vanzelf opgeschoond.

    Hoi. Hoe verander je waarden van producten? Ik heb gescand met de barcode. Het juiste product komt naar voor maar de waarden zijn totaal van de pot gerukt. Ik kan de waarden echter niet wijzigen.