Ik ben nieuw hier — Dutch (Netherlands)

Ik ben nieuw hier

19Betty50
19Betty50 Berichten: 45 Member
Hallo, ik ben Betty en 65 jaar. Net met pensioen en dat beviel me helemaal niet. Kon mijn draai niet vinden. Na een half jaar kreeg ik een tip dat deze app bestond en ik heb me aangemeld. Ik had Endomondo al in gebruik en heb deze 2 aan elkaar gekoppeld, wat hartstikke goed werkt. Ik moet afvallen, minder snoepen en vooral minder ijs eten. Mijn darmen werken ook voor geen meter, dus heb ik mezelf als het ware een schop onder de kont gegeven en gezegd: "en nu ga ja er eens echt iets aan doen, want je hebt nu alle tijd."
Dus op 1 september ben ik begonnen en ik moet zeggen dat ik deze app heel handig vind vooral dat je de streepjescodes kunt scannen. Ik hoop dat ik mijn beoogde gezonde gewicht bereik.

Reacties

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Welkom Betty en succes
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Betty, wat bedoel je dat je darmen voor geen meter werken?
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Hoi Betty,

    Welkom succes met het aanpassen van je eet patroon, wil je ook afvallen?
    wat zijn je doelen als ik het mag vragen?
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Hallo Betty,

    Welkom en succes!
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    itzhanne82 schreef: »
    Betty, wat bedoel je dat je darmen voor geen meter werken?
    Ik bedoel er mee dat ik nog niet eens 1x per week een grote boodschap kan doen zonder daarvoor iets in te nemen. Ben al heel lang onder behandeling en heb alle onderzoeken inmiddels gehad. Alles is goed (d.w.z. geen enge ziekte) maar daar houdt het dan ook op. In december moet ik terugkomen bij de internist. Ik ben sportief dus beweging krijg ik genoeg, ik loop veel kilometers, ik drink veel en eet aangepast, veel vezels enz enz maar niets schijnt te helpen. Dus zei ik: als ik vandaag terug ben van de wandeling neem ik of "groene poeder" of wapiti, dan weet ik zeker dat het gaat lukken. De internist is er niet blij mee, maar ja, hij heeft zelf ook geen goed middel.
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    jpderidder schreef: »
    Hoi Betty,
    Welkom succes met het aanpassen van je eet patroon, wil je ook afvallen?
    wat zijn je doelen als ik het mag vragen?
    Het eetpatroon is goed, wat bevestigd is door de diëtiste. Ik eet normaal en gezond. Maar afvallen is zeker mijn doel, want door mijn valkuil (ijs eten en snoepen) kom ik in kilo's aan. De meesten zeggen: huh, jij en afvallen? Doe normaal. Maar mijn BMI loog niet, die zat op 30.1
    Mijn streven is een BMI van 22, maar alleen als ik er niet slecht uit ga zien. Als dat zo is, dan wordt dat bijgesteld naar 23.
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    janeckbear schreef: »
    Welkom Betty en succes
    Dank je Jan
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    ave1969 schreef: »
    Hallo Betty,
    Welkom en succes!
    Dank je Ave
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Kennen we elkaar Betty?
  • stekkie33
    stekkie33 Berichten: 2 Member
    Succes Betty!
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    janeckbear schreef: »
    Kennen we elkaar Betty?
    Ik zou het niet weten.
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    stekkie33 schreef: »
    Succes Betty!
    Dank je stekkie