Mopperhoek — Dutch (Netherlands)

Mopperhoek

Opties
Afvallen heeft niet alleen voordelen. Ik kom er beetje bij beetje achter dat het ook wel degelijk nadelen heeft. Kennen jullie dat? Plaats het dan hier!!!

Ik heb jaren mt 44 gehad en kocht nauwelijks nieuwe kleren: ze stonden me niet en als mt 44 te klein was vertikte ik het om een 46 te passen. Geen nieuwe kleren dus.
Nu pas ik mt 40 en soms mt 38! Ik kijk dan ook echt uit naar het jaarlijkse shop-weekend met m'n moeder, zus en nichtje. Ik dacht me vast in de komende herfst/wintermode te verdiepen. Wat denk je? Oversized wordt het helemaal!!! Dan kan ik dus gewoon houden wat ik al heb...

Zo ziet zelfs een mannequin er "dik" uit:
jaso.jpg

«1

Reacties

  • RiettaPotters
    RiettaPotters Berichten: 2 Member
    Opties
    Hahaha... sorry.. maar ik vind het wel grappig.. En wees eerlijk, dat ziet er toch niet uit! Gewoon kopen wat je zelf mooi vindt en jou goed staat! Succes en veel plezier met shoppen!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik ben kennelijk de enige die wat te mopperen heeft, terwijl ik juist altijd overal positief tegenaan kijk!

    Nog eentje dan: Bijna mn trouwring kwijt, want die is inmiddels echt te groot... Kleiner maken wordt een duur geintje, want de ring bestaat uit 3 om elkaar gedraaide ringen... :(
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Even positief gedacht , je bent de ring BIJNA kwijt, dus je hebt hem nog ;)
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Nog positiever.... je bent nog gelukkig getrouwd.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    hahaha ze is getrouwd, en maar hopen voor haar dat het ook gelukkig is
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Broeken en riemen! Broeken die steeds te groot zijn en riemen die dan ook te groot worden. Heb ik bewust een kleine maat riem gekocht, blijkt hij groter te zijn dan verwacht. In de ene kunnen gelukkig extra gaatjes, maar in de andere niet, helaas pindakaas.
    Ik heb ook geen geld (en ook geen zin, haha) om steeds nieuwe broeken te kopen als ze te groot worden. Wat een rotkarwei is het om goed passende broeken te vinden. Gelukkig kan je shirts wat langer dragen.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Ik draag vaak jungle pants. Die kun je nml in de heupen verstellen.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik draag vaak jungle pants. Die kun je nml in de heupen verstellen.

    jungle pants?????
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Van die ME/legerachtige broeken.
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Nikkirent schreef: »
    Broeken en riemen! Broeken die steeds te groot zijn en riemen die dan ook te groot worden. Heb ik bewust een kleine maat riem gekocht, blijkt hij groter te zijn dan verwacht. In de ene kunnen gelukkig extra gaatjes, maar in de andere niet, helaas pindakaas.
    Ik heb ook geen geld (en ook geen zin, haha) om steeds nieuwe broeken te kopen als ze te groot worden. Wat een rotkarwei is het om goed passende broeken te vinden. Gelukkig kan je shirts wat langer dragen.

    ja ik ken het probleem 2 cm verder zit het niet meer lekker en staat het voor geen meter.
    ik loop nu ff niet in pak op het werk, man wat een blikken soms maar om steeds een nieuw pak aan te schaffen.....dacht het niet.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    jpderidder schreef: »
    Nikkirent schreef: »
    Broeken en riemen! Broeken die steeds te groot zijn en riemen die dan ook te groot worden. Heb ik bewust een kleine maat riem gekocht, blijkt hij groter te zijn dan verwacht. In de ene kunnen gelukkig extra gaatjes, maar in de andere niet, helaas pindakaas.
    Ik heb ook geen geld (en ook geen zin, haha) om steeds nieuwe broeken te kopen als ze te groot worden. Wat een rotkarwei is het om goed passende broeken te vinden. Gelukkig kan je shirts wat langer dragen.

    ja ik ken het probleem 2 cm verder zit het niet meer lekker en staat het voor geen meter.
    ik loop nu ff niet in pak op het werk, man wat een blikken soms maar om steeds een nieuw pak aan te schaffen.....dacht het niet.

    Naar de baas toe.
    Gezien een gezonder lichaam ook voor minder uitval zorgt, minder ziekte, is het iets wat een baas zou kunnen overwegen om te vergoeden.
    Ik ken bedrijven die een gezonde leefstijl belonen met extra's
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Effe mopperen.

    Gisteren kaneelstokken gehaald bij de Aldi. Bijt ik erin blijkt het een zuurstok te zijn met een dun laagje kaneel er omheen.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Da's balen.... Denk je eens lekker te zondigen, is het niet zo lekker als dat je gehoopt had...
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik ben vorige week voor het eerst sinds mijn bijna 7-jarige schaatscarrière ;) flink op m'n achterste gevallen. Precies nu die 16 kilo vet-bumper daar weg is...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Zo, ik ga ook ff mopperen

    Vorig jaar een onwijs gaaf overhemd gekocht, speciaal voor een bruiloft van een goede vriend van me.
    Ik was toen zwaarder als dat ik nu ben, namelijk 90 kg.

    Nu was ik gisteren kleren aan het opruimen, winterkleding erin, zomerkleding weer in de bak.

    En dit overhemd past niet meer, omdat....!!!

    Mijn borst te breed is geworden, gewoon serieus te veel spiermassa erbij rond de borst, waardoor het bovenste knoopje echt helemaal strak staat en ik bij armen omhoog het ook voel aan de zijkant bovenin.

    Onderaan bij de buik, wat toch altijd mijn probleemzone is, zit die perfect, zelfs iets losser als toen ik hem kocht.

    Grrrr... Heb het overhemd helaas veel te weinig gedragen.
    Ik laat hem nog 1 jaar hangen, hopelijk kan ik vetpercentage nog iets verlagen rond de borst, hoewel dit al heel veel minder is als een jaar geleden, en past die dan net wel weer, maar mijn huidplooi daar is al 5 mm minder als vorig jaar dus ben bang dat ik hem volgend jaar alsnog moet wegdoen.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Nou kan je wel "de Hulk" spelen!!! ;)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    ave1969 schreef: »
    Nou kan je wel "de Hulk" spelen!!! ;)

    hahahaha
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Gustaaf85 schreef: »
    En dit overhemd past niet meer, omdat....!!! Mijn borst te breed is geworden, gewoon serieus te veel spiermassa erbij rond de borst
    Hah, you're not alone!

    In mijn geval gelukkig niet met een shirt die al in de kast lag. Maar bij het shoppen dacht ik "deze valt redelijk ruim rond mijn buik, maar een maatje kleiner proberen". En ja hoor, prima rond de buik, maar erg krap rondom de borst en bovenarmen. Het is ook nooit goed! :'(

    Maar veel liever dit probleem dan het oprekken van 2XL shirts rond de buik zoals het vroeger was. B)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Planning is nog steeds om een keer een pak aan te laten meten, maar dan wil ik toch nog echt eerst van mijn buikrand af
  • Nao1985
    Nao1985 Berichten: 2 Member
    Opties
    O heerlijk! ff mopperen!

    Ik was gister de Woman's Health aan het lezen. Ik zag hem liggen in de winkel en het leek me wel interessant. Staat er in het blad dat ze zo trots zijn dat er nu een model met rondingen op de cover staat. Nu heb ik de cover heel goed bekeken, en ik heb geen model met rondingen kunnen bekennen (alleen afgetraind model)!

    f2qqy6yrwlfk.png

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    november 2015 aangepast
    Opties
    En daar komt ook nog bij dat zo'n cover gesjopt is... En Rens Kroes moet d'r mond houden met haar geblaat over 'het nieuwe eten'...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    En daar komt ook nog bij dat zo'n cover gesjopt is... En Rens Kroes moet d'r mond houden met haar geblaat over 'het nieuwe eten'...

    I see a fan , hahahahaha
    En inderdaad, dat ze dit een model met rondingen noemen.
    Nou ja in modellenwereld wel, want normaal gesproken zijn het van die planken. Dit is dan al wel mooier, deze heeft tenminste heupen

    Maar een vrouw met rondingen....euhm neee
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Oh, nog een leuke mopper
    Doordat ik behoorlijk lange benen heb, en nu en heel stuk smaller, is mijn broekmaat L38W34
    Dat is dus bijna nergens te vinden...Ja, kom ik op broeken uit van 150 euro per stuk. Dat heb ik er alleen niet voor over.
    Heb wel aantal broeken L36, maar toch zitten die niet zo netjes dan

    Daarnaast, moet het al straight fit zijn, anders passen mijn bovenbenen en kuiten er niet in, dan zit die daar echt super strak
  • navredsap
    navredsap Berichten: 30 Member
    Opties
    Misschien nog een tip voor riemen die te groot geworden zijn: bij een hakkenbar (die kleine zaakjes in iedere stad toch?) kun je voor een paar centen je riem korter laten maken aan de gespkant als meer gaatjes geen optie of niet mooi is :smile:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Hakkenbar heb ik echt nog nooit van gehoord, maar ja, kom uit een dorp