Hallo
DarkLordAzagthoth
Ik ben sinds zondag 6 september lid. De reden is dat ik wat wil afvallen en hoop dat daarmee mijn rugpijn minder zal worden.
Vroeger altijd getraind gehad (28 uur per week). Ik deed meestal verschillende vechtsporten tegelijk (bv. Karate/Jiu-Jitsu, Muay Thai/BBJ, Kempo/Wushu) en darabij ondersteunende trainingen zoals fitness, kracht- en cardiotraining. In een coopertest liep ik 3600 meter. Helaas door mijn werk heb ik niet meer de mogelijkheid om in clubverband te trainen en door de jaren heen ging het steeds slechter.
Een tijdje terug ben ikzelf weer gaan trainen en sinds zondag ook aan het lijnen. Dit na aanleiding dat ik een buikomvang kreeg van 112cm en dat ik snel buiten adem was toen ik een keer trainde met een pro Thai bokser (wel 20 kg lichter dan ik).
Vroeger altijd getraind gehad (28 uur per week). Ik deed meestal verschillende vechtsporten tegelijk (bv. Karate/Jiu-Jitsu, Muay Thai/BBJ, Kempo/Wushu) en darabij ondersteunende trainingen zoals fitness, kracht- en cardiotraining. In een coopertest liep ik 3600 meter. Helaas door mijn werk heb ik niet meer de mogelijkheid om in clubverband te trainen en door de jaren heen ging het steeds slechter.
Een tijdje terug ben ikzelf weer gaan trainen en sinds zondag ook aan het lijnen. Dit na aanleiding dat ik een buikomvang kreeg van 112cm en dat ik snel buiten adem was toen ik een keer trainde met een pro Thai bokser (wel 20 kg lichter dan ik).
0
Reacties
-
Welkom en succes0
-
Dank je wel.
Het doel is om 11 kg af te vallen en uiteindelijk 85 kg te wegen maar vooral die buikomvang moet minder. Tijdens mijn laatste militaire keuring in oktober 2010 had ik een BMI van 37,5. Dat valt toch wel onder risico gevallen.0 -
BMI zegt natuurlijk niet alles, maar als je echt een buikje hebt zal het idd niet goed zijn.
Maar een bodybuilder heeft meestal ook BMI van ongeveer 300 -
Ja , maar dat zijn spieren, bij mij was het veel vet. En ik werd er wel op afgekeurd.0
-
Succes! Mooi doel toch?0
-
Gaat al een aardig eindje op weg. Ik begon met 98 kg en een buikje van 112cm. Is nu 95 kg en 104 cm. Morgenvroeg nog even checken en dan de waardes invoeren.0
-
Van 98 kg naar 95 in hoeveel tijd?0
-
Ik was al een beetje op het snoepen en drinken aan het letten voor ik bij mfp ging. Ik denkt in zo'n 2 weken van 98 naar 96 en van 96 naar 95 sinds afgelopen zondag (later vandaag nog een keer gewogen en zat toen op 94.1 kg).0
-
Zo'n twee weken terug (laatste week van de Brabantse bouwvak vakantie) ben ik ook weer begonnen met trainen. Wel langzaam aan het opbouwen om mijn lichaam niet te forceren (wat ik wel doe als ik in clubverband train).
Ben begonnen met 3 x 30 sec met 30 sec rust, intensiteit 0.5. Zit nu op 5 x 60sec met 30 sec rust en intensiteit 0.6. Ik gebruik hiervoor de app Shoutbox Workout Timer en gebruik de nummers gebaseerd op die van Bas Rutten (uitgebreid t/m nummer 6).0 -
mooi resultaat. Ga zo door.0
-
Hey Azag_Thoth goed dat je begonnen bent. mijn ervaring is dat het echt goed werkt, belangrijk is wel om het te zien als het wijzigen van je levenswijze en niet als dieeten, in de betekenis van tijdelijk afvallen.
Ik starte met 125kg en zit nu op 113. in een paar maanden tijd dus dat gaat best rap!
je hebt het er over dat je weer ben gaan trainen maar wat train je nu ?
0 -
inderdaad, je levensstijl veranderen anders krijg je toch dat jojo efect0
-
Ik ben weer begonnen met mijn martial arts training. Geen specifieke stijl en niet in clubverband. Ikzelf gaf vroeger les in Kempo, Karate als asisstent leraar (was toen bezig met mijn nidan, 2e dan met instructeurs opleiding) en Muay Thai aan een groepje uitsmijters en regelmatig individuele les gegeven aan bekenden en trainingsmaatjes. Het liefste zou ik weer volledig gaan trainen in vechtsporten maar mijn werk laat dit niet echt toe.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 472 MyFitnessPal-Fora