Fruit — Dutch (Netherlands)

Fruit

Opties
Hoi allemaal,

Even een vraag hoe jullie dit doen.

Maar als ik thuis ben, dan weeg ik mijn fruit gewoon af, maar dat is dan bijvoorbeeld een hele appel.
Echter als ik hem ga eten snij ik hem in vieren waarbij ik op die manier het klokhuis er ook nog eens uitsnijd en een stuk van de hoekjes.
Hierdoor houd ik dus minder appel over. Ik weeg thuis bijvoorbeeld af 200 gram appel, maar dan eet ik daadwerkelijk misschien maar 160 ofzo (even als voorbeeld)

Zou dat heel veel uitmaken denken jullie? Bij een banaan net zo, deze weeg ik af met schil, maar zonder schil is het toch een heel stuk minder.

Soms ga ik iets over mijn kcal per dag, en denk dan, moet ik de appel nog iets verlagen? Maar die waardes zijn vaak zo laag denk ik dan.

Ik heb geen weegschaal op werk dus kan ook niet wegen dan wat het is na het snijden.

Reacties

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Hoeveel ton appels eet je op een dag? je kunt niet alles exact uitrekenen en als je niet voldoende afvalt, dan ga je gewoon wat lager in je callorieen zitten.Of je moet gewoon het klokhuis ook op eten hahaha
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Eens geprobeerd de appel met klokhuis te eten, maar dat smaakt niet echt lekker

    En ik eet zo'n 20-25 appels per week, daarnaast nog iets van 3-5 bananen (hoewel ik die nu eigenlijk al tijdje niet gegeten heb omdat ik weinig buiten fiets) en nog iets van 5-10 perziken of een ander stuk fruit uit het seizoen.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Zijn verschillen van misschien 30kcal. Zou ik me er persoonlijk niet druk over maken. Resultaat op de weegschaal op de lange termijn is belangrijker dan het aantal kcal dat je logt.

    Weeg zelf mijn fruit lang niet altijd af. Ga uit van een gemiddelde die ik een tijd geleden gemeten heb. Overigens gemeten zonder klokhuis, dan dan weer wel :).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik reken alles uit wat ik daadwerkelijk opeet; dus appel zonder klokhuis en banaan zonder schil. Ik denk dat als je meer invoert dan je werkelijk opeet dan bouw je wel een soort marge in. Kun je geen klein weegschaaltje aanschaffen die je op je werk bewaard?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Zou wel kunnen zo'n kleine weegschaal, maar wat Commot al zegt, denk dat de verschillen niet heel groot zijn.

    Plus denk beter iets te veel loggen als te weinig
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja, nee... precies, dat is ook zo.

    PS: had de comment van Commot nog niet gezien :sunglasses:
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Je kunt thuis toch ook eens een appel wegen als 'ie geschild is en het klokhuis er uit? En een banaan zonder schil wegen? Dan zou ik voortaan dat als "gemiddelde" waarde nemen.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik denk dat we t nu over peanuts hebben wat bijna geen invloed heeft