Rijst proteine — Dutch (Netherlands)

Rijst proteine

Opties
janeckbear
janeckbear Berichten: 405 Member
Er is nu een eiwitshake op de markt van 100% rijst en zonder geur, kleur of smaakstoffen en een eiwitgehalte van 82%
956vjg0ccqzz.png

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    @admins; Is dit niet in strijd met de forumregels? Onder het mom van reclame maken?

    @janeckbear; rijstproteïne is al wel een tijdje op de markt. Heb zelf namelijk een eiwitpoeder uit bruine rijst, zonder toevoegingen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Hey deze ken ik eerlijk gezegd niet, terwijl ik ook de mails krijg van B&F
    Volgende keer eens proberen, hopelijk is de smaak beetje neutraal

    Maar dit is dus geen Whey eiwit of wel?
    Dat zou namelijk betekenen dat mijn vriendin er hopelijk geen allergie reactie op krijgt en ook dit kan gebruiken
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dit is geen whey inderdaad Gustaaf, maar eiwitpoeder gewonnen uit rijst.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Zo zit ff op de B&F site te kijken, ze hebben nu ook complete 1500 of 2000 kcal maaltijdvervangers, 4 shakes per dag, maar dan mag je dus ook alleen dat nemen.
    Voedingswaardes van die 4 maaltijden:
    Kcal 2046
    Vet: 60.4 gram (9*60.4=543,6)
    Verzadigd vet: 10,1 gram
    linolzuur: 13,8 gram
    koolhydraten: 135,7 gram (542,8)
    Suikers: 19,6 gram
    Vezels: 68,4 gram (WAUW!
    Eiwitten: 204,6 gram (818,4)
    Zout: 420 mg

    543,6+542,8+818,4 = 1904,8
    Dan vraag ik me af waar die overige 141,2 kcal vandaan komen

    Daarnaast nog een hele waslijst aan vitamines en mineralen
    Wel xanthangom en sucralose maar daar ontkom je volgens mij niet aan bij zo'n product.

    Ziet er dan zo op eerste gezicht best interessant uit, en voor mensen die kunnen leven op 4 shakes per dag zou het nog kunnen werken ook.

    Ben dan toch altijd weer nieuwsgierig om zoiets eenmalig te proberen om te zien of ik dan wel of geen trek heb 's avonds... En dan uiteraard wel op een trainingsdag.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Dit is geen whey inderdaad Gustaaf, maar eiwitpoeder gewonnen uit rijst.

    Is dat beetje te drinken qua smaak? En met water of beter met melk?

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mwoah, niet echt. Als je echt een beetje smaak zou willen, dan zou ik er bijvoorbeeld wat (amandel)melk en een banaantje bijgooien :) Ik drink het gewoon puur en vind het niet zo'n issue dat het wat korrelig smaakt. Het gaat mij om de voedingsstoffen en niet zozeer om de smaak.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Klopt het dat eiwitten plantaardige bronnen (bonen, maar ik neem aan ook rijst) minder goed door het lichaam worden opgenomen dan eiwitten uit dierlijke bronnen (zuivel en vlees)?

    Dat heb ik weleens gelezen maar me er toen niet erg in verdiept.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    haha na even de verschillende aanbieders bekeken te hebben heb je nog best veel die rijst proteine shakes heeft maar dan toch met Allergenen declaratie EU: bevat melkeiwit, lactose, kip ei albumine en soja.

    Bij xxl heb je er ook een aantal waaronder 1 met deze omschrijving:
    Green Protein is een uitgebalanceerde mix van erwten- , rijst- en hennepeiwit. Green Protein heeft een hoge biologische waarde en een hoogwaardig aminozurenprofiel. Het is de ideale keuze voor vegetariërs, veganisten en mensen met een koemelk- of lactoseintolerantie. Maar ook voor sporters die geen last hebben van lactose is Green Protein een perfecte eiwitbron.

    wist niet eens dat je uit hennep eiwitten kon halen word wel erg veelzijdig product zo haha

    Maar jezus wat zijn er veel proteine spullen op de markt >< zelfs proteine chips en proteine balls bij body en fit.
    Dan moet ik toch wel hier aan denken youtube.com/watch?v=jgQrHfAhujg
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Ik heb hennep proteine wel eens geprobeerd, maar echt niet te vreten zo vies
  • TessaFitxx
    TessaFitxx Berichten: 10 Member
    Opties
    Top die ga ik ook proberen! Ik krijg enorme bulten van whey in mijn gezicht
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    t is wel erg vies hoor. ik neem het niet meer. Maar ik gebruik al heel lang Green protein van B&f , is van kikkererwten, die vind ik wel lekker en niet duur , maar wel met smaak en kleurstoffen en zo

    http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/eiwitten-alle/body-fit-sportsnutrition/100-green-protein/
  • TessaFitxx
    TessaFitxx Berichten: 10 Member
    Opties
    Jammer dan weer van die kleurstoffen enzo. Ik moet even uitvogelen of ik de onzuivere huid van de koezuivel krijg of van de kleurstoffen enzo.

    De Rice proteïne kan ik btw niet vinden, wel Rice powder maar dat is niet die jij hierboven stuurde

    Thanx voor de tips :)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    k heb even gegoogeld maar ik denk dat het niet meer te koop is bij B & f
    misschien dit iets http://www.bodyenfitshop.nl/superfood/hennepzaad/mattisson/absolute-hennep-proteine-poeder-bio/?sqr=hennep protieen&amp;

    Maar er zijn meer mensen die niet tegen koemelk kunnen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik gebruiker zelf, heel sporadisch, het eiwitpoeder van Garden of Life. Is ook zonder toevoegingen en zuivelvrij. Ik reageer ook niet lekker op zuivel en ben ook een tijdje op zoek geweest naar een goed product. Ik ben wel erg tevreden over Garden of Life, ondanks dat het wat korrelig is als je het puur drinkt. Maar goed, echt een super lekkere smaak hoef je ook niet echt te verwachten als je een puur product hebt, zonder smaakversterkers of suikers. Ik denk dan... laat eten zijn doel dienen en als het kwalitatief goed is, maar minder smaakt, dan zou ik altijd kwaliteit boven smaak kiezen.