wie wil mij helpen met berkenen?? — Dutch (Netherlands)

wie wil mij helpen met berkenen??

Opties
ik heb ruim 25 kilo afgevallen via weight watchers nu wil ik op gewicht blijven door calorrieen te tellen.
ik kom er alleen niet helemaal uit ik ben 159 lang ik weeg 70 ik ben een vrouw en ik sport 3 a 4 x per week dit is cardio met 2 a 3x kracht erbij.
hoeveel calorrieen mag ik dan per dag? hoe zit het als je bijvoorbeeld in het weekend extra eet heb je een soort exrta calorrien die je dan kan inzetten of moet je daarvoor sparen hoe werkt dat precies?
graag advies ik ben hierin een nieuweling
dank jullie wel

Reacties

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Moeten we ook je leeftijd weten en man of vrouw
  • nisrinsamar
    nisrinsamar Berichten: 5 Member
    Opties
    ik ben een vrouw en 32 jaar en ik zou het graag willen weten dus zonder sport erbij gerekent denk dat dat beter is. die extra's zet ik dan in voor lekkers.
    dank je
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Je kunt ook zelf even kijken, bv op caloriecalculator.nl
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    nisrinsamar schreef: »
    ik ben een vrouw en 32 jaar en ik zou het graag willen weten dus zonder sport erbij gerekent denk dat dat beter is. die extra's zet ik dan in voor lekkers.
    dank je

    Die laatste zin snap ik niet helemaal?
    Je kunt toch beter je sport meerekenen lijkt me.

    Grote kans dat je je calorieverbranding overschat tenzij je het heel goed tracked met een sporthorloge, en zelfs die hebben afwijking tot 25%. Stel de machine in sportschool geeft aan dat je 900 kcal hebt verbrand in een uur, terwijl dit werkelijk maar iets van 500 is.
    Je gaat wel nog die 900 kcal eten als lekkere snack (wat ik sowieso al afraad) dan eet je dus daadwerkelijk 400 kcal te veel, en zal je in een paar weken tijd toch weer aankomen.

    Beter je TDEE berekenen. Dit is je BMR - Basal Metabolic Rate (wat je nodig hebt om te leven in totale rust), plus je activiteiten, dagelijkse normale activiteit en sporten.

    Op die manier kun je met die cijfers proberen af te stellen naar je onderhoudsniveau.

    Om te berekenen kun je o.a. de volgende sites gebruiken
    http://1percentedge.com/ifcalc/
    of
    http://iifym.com/bmr-calculator/
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Die laatste zin snap ik niet helemaal?
    Je kunt toch beter je sport meerekenen lijkt me


    Dit is heel persoonlijk. Ik heb mn trainen nooit meegerekend
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Nee maar jij eet ook niet terug wat je verbrand, toch? Zoals ik het lees, wil ze wel terug eten wat ze verbrand, en daar kan best een gevaar in zitten als je niet precies weet wat je verbrand hebt
  • nisrinsamar
    nisrinsamar Berichten: 5 Member
    Opties
    hoi,
    ik wil inderdaad wat ik verbrand kunnen eten. natuurlijk hou ik een marge en is het nooit nauwkeurig zo tel ik nooit me krachttraining mee alleen cardio gedeeltelijk.
    maar war ik mee zit is dat ik de berekening niet snap, ligt aan mij vandaar dat ik hulp wou
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Ik zie het nut er niet van in. Ik zit ook op mn streefgewicht, ik gebruik 2500 call p.d. Ik doe 4 a 5 x p.w. aan krachttraining en ik weeg me iedere week op een vaste tijd, en stel aan de hand daarvan mn callorieen wat bij . en om ik laat om de paar maanden een bodyscan maken.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    nisrinsamar schreef: »
    hoi,
    ik wil inderdaad wat ik verbrand kunnen eten. natuurlijk hou ik een marge en is het nooit nauwkeurig zo tel ik nooit me krachttraining mee alleen cardio gedeeltelijk.
    maar war ik mee zit is dat ik de berekening niet snap, ligt aan mij vandaar dat ik hulp wou

    Heb je die site gekeken die ik je gaf?
    Beste kun je dan die tweede pakken, die berekent je BMR, dus alles wat je nog aan activiteiten erbij doet, komt daar nog bovenop.
    Anders kun je ook je TDEE berekenen zonder training, dus die op 0 zetten

  • nisrinsamar
    nisrinsamar Berichten: 5 Member
    Opties
    ik heb inderdaad de sites gezien maar veel in het engels dus de helft begrijp ik niet.
    is er ook een hollandse site??
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    ik gebruik gewoon bmr. en tel al de rest erbij. zit ik op t einde van de dag al maar 100kcal eronder, ben ik tevreden. (wil nu gewoon op gewicht blijven), meestal zit ik hele week 3 a 400 eronder, en ga ik zaterdags over de schreef, maar weektotaal zit goed.

    en zoals gezegd, moet je idd niet afgaan op verbruikte kcal wat een app of machine zegt.... die overschatten dit....

    beste is via hartslag (ikzelf werk met de mio go, via pols), fietsritten heb ik meermaals met hartslag gedaan, en als ik dan zonder hartslagmonitor fiets met endomundo, schat ik het verbruik op mfp 15% minder.... crosstrainer en krachttraining ook meermaals met en zonder gedaan om een goed idee te hebben.....

    (vooral bij fietsen merk je dit goed, bergaf verbruik je veel omdat je sneller gaat, maar hartslag zakt, en vice versa,...dit klopt dan natuurlijk niet :) )

    met hartslag komt endomundo verbruik goed overeen met deze: shapesense.com/fitness-exercise/calculators/heart-rate-based-calorie-burn-calculator.aspx
    tel maar eens met jouw gegevens.

    dus bvb vandaag is 2500 bmr +480 werk + 900 fietsen en dan nog 600 fitness, dus als ik onder de 4480kcal blijf vandaag, zit ik goed :) dat wordt nog serieus bikken :)

    grtz en succes
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @nisrinsamar Een beetje zelf initiatief is ook geen overbodige luxe... Google eens zou ik zeggen. Zelf kennis vergaren is ook belangrijk.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    @nisrinsamar Een beetje zelf initiatief is ook geen overbodige luxe... Google eens zou ik zeggen. Zelf kennis vergaren is ook belangrijk.

    Jij zegt het, ik dacht het
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    nisrinsamar schreef: »
    ik heb inderdaad de sites gezien maar veel in het engels dus de helft begrijp ik niet.
    is er ook een hollandse site??

    www.caloriecalculator.nl