help, zijn er nog meer mensen die proberen aan te komen met dit probleem??? — Dutch (Netherlands)

help, zijn er nog meer mensen die proberen aan te komen met dit probleem???

Opties
jvs586
jvs586 Berichten: 34 Member
Hallo, ik zie hier veel afvallers maar geen mensen die willen aankomen en daar heb ik een vraag voor,
Ik ben vanaf 2 september begonnen met de app voor aan te komen en ben nu in 5 weken 5 kilo aangekomen, ben hier erg blij mee maar heb de laatste week continue het gevoel dat ik moet poepen( beetje genant) is dit normaal door de vele calorieën 2870 per dag of moet ik me zorgen maken????
Groetjes flipper586
«1

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Allereerst even de vraag wat is de reden dat je wilt aankomen?

    Daarnaast, dat je darmen heftig reageren kan verschillende oorzaken hebben.
    Je eet in verhouding erg veel vezels tot wat je "vroeger" at, ik merk zelf namelijk dat dat bij mij echt een oorzaak is van wel of geen lang wc-bezoek.
    Vorige week was ik op vakantie en kreeg ik gewoon veel minder vezels binnen, toen ook gewoon 3 dagen niet geweest, nu terug in Nederland en minimaal 1 keer per dag.

    Het heeft denk ik niet zozeer met de hoeveelheid inname te maken aan kcal, maar weer wat je eet.
    Ik kan je dagboek verder niet zien, dus wat hierboven staat is een speculatie.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik denk inderdaad dat je nu een ander eetpatroon hebt, misschien meer vezels, zodat je meer moet poepen. Wat er in gaat moet er ook weer uit haha
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Zo lang het gevoel je ook echt naar de wc doet gaan en niet bij gevoel blijft, dan is er niets aan de hand lijkt me. Meer eten staat niet per definitie gelijk aan dat het je een gevoel tot naar de wc moeten oplevert.
  • jvs586
    jvs586 Berichten: 34 Member
    Opties
    ik wil aankomen omdat ik met een lengte van 1.80 maar 57 kilo weeg, wat veel te weinig is vindt ik.
    En ik vindt het een beetje eng omdat ik al heel lang maagklachten heb, maar er is medisch gezien niks mis, allerlei onderzoeken gehad, maag/darm onderzoek , en ze denken nu dat het door stress komt of overgangsklachten, want dan komt dat ook weleens voor. Ik ga natuurlijk wel na de wc als ik drang heb en dan komt er wel een beetje maar heb nu zoiets van, ja tuut ga niet de hele dag naar de wc en dan gaat het ook goed maar voel nog steeds een soort drang dat ik moet, maar vroeg me af of het met mijn veranderd eetpatroon te maken kan hebben.
    Bedankt voor jullie reacties!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Misschien heb je een spastische darm, heeft mijn schoonzusje en mijn vriendin ook.
    Vriendin is minder heftig, maar schoonzusje heeft er medicijnen voor
  • jvs586
    jvs586 Berichten: 34 Member
    Opties
    ja, wie weet, heb maar een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een vrijdag, kijken of ik daar wat wijzer wordt, bah , ben zo blij met die 5 kilo erbij en dan dit weer, allemaal die vage klachten, wordt er beetje gek van!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    ik wil aankomen omdat ik met een lengte van 1.80 maar 57 kilo weeg, wat veel te weinig is vindt ik.
    Euhm... dat hoef je niet eens 'te vinden'... dat IS veel en veel te weinig... Daarnaast dien je gewoon naar de wc te gaan als je de aandrang voelt. Ontlasting ophouden is heel slecht. Hoe kan het zijn dat je zó weinig weegt met deze lengte?
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    k heb ff gegoogeld en je bmi zou op 17.6 uitkomen, wat inderdaad te weinig is
  • jvs586
    jvs586 Berichten: 34 Member
    Opties
    dus ben ik nu wel blij dat ik 5 kilo erbij heb in 5 weken
  • jvs586
    jvs586 Berichten: 34 Member
    Opties
    tja, hoe kan het zijn dat je zo licht bent?, hoe kan het zijn dat je zo dik wordt?
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    jvs586 schreef: »
    tja, hoe kan het zijn dat je zo licht bent?, hoe kan het zijn dat je zo dik wordt?

    Mooi gezegd haha. Op naar de volgende 5 kilo :D

  • jvs586
    jvs586 Berichten: 34 Member
    Opties
    Dank je wel, jij ook succes
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    De reden dat iemand dik wordt is heel simpel te verklaren. Dat iemand zo dun is (mits dit dus bewust is door niet of heel weinig te eten en dat haal ik niet uit jouw tekst) met een dergelijke lengte is mij onduidelijk. Het is dus een oprechte vraag. Het is namelijk niet 'normaal' dat iemand maar 57 kilo weegt met een lengte van 1.80
  • jvs586
    jvs586 Berichten: 34 Member
    Opties
    is maar net wat je normaal vindt, weet namelijk oprecht niet wat ik van je reacties moet denken??, maar veel succes met je eigen doel,ik kom er wel!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    is maar net wat je normaal vindt, weet namelijk oprecht niet wat ik van je reacties moet denken??
    Volgens de statistieken heb je ondergewicht en ik denk dat elke frisse Hollander weet dat 57kg met een lengte van 1.80 echt veel en veel te weinig is. Ik neem tevens aan dat je je hier hebt aangemeld om bijv. antwoord te krijgen op vragen, of ergens hulp bij te krijgen. Je geeft enkele feiten aan, je doel & huidige gegevens, en ik reageer daarop. Omdat je daarnaast ook nog aangeeft totaal geen verstand te hebben van voeding geef ik je wat tips, that's all... Geen idee hoe JIJ daar over moet denken.
  • jvs586
    jvs586 Berichten: 34 Member
    Opties
    Je bedoelingen zullen waarschijnlijk goed zijn maar de manier waarop jij dat doet heeft voor mij geen toegevoegde waarde, dus bedankt voor je inzet maar ik heb geen interesse in je oordeel en tips, fijne dag
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    Euhm sorry?! Je hebt toch een topic aangemaakt, of ben ik nou gek... Maar prima, als je die instelling hebt wens ik je veel succes en hoop ik dat al je kilo's in vet zullen zijn, omdat dat 'toch niet uitmaakt, als het maar kilo's zijn"... Erg gezond en verstandig overigens... :neutral:
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Euhm sorry?!

    jvs heeft een punt.
    jvs586 schreef: »
    tja, hoe kan het zijn dat je zo licht bent?, hoe kan het zijn dat je zo dik wordt?

    Bij de gene met overgewicht vragen we ook niet direct hoe het komt. Terwijl hun gewicht ook niet 'normaal'. Ondergewicht komt misschien minder vaak voor dan overgewicht, maar zo uitzonderlijk is het nou ook weer niet. Lang niet iedereen wil een persoonlijk verhaal houden over hoe ze tot hun punt gekomen zijn.

    Ongevraagde adviezen kon ik ook nooit wat mee, mensen kiezen hun eigen moment.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mensen hoeven ook geen persoonlijk betoog te houden, maar bij een vraag over het aankomen in gewicht heb ik meer informatie nodig dan alleen "ik vind mezelf te licht en moet aankomen en ik heb continue het gevoel naar de wc te moeten". Om dus een nuttig antwoord te geven op de vraag, is er in mijn ogen wat meer informatie nodig om een juist en passend antwoord te geven. Als mensen komen vanuit bijv. een eetstoornis ga ik niet vertellen om "maar even wat meer te eten". Mensen onderschatten vaak hoe 'algemeen' de vraag is, maar verwachten wel een persoonlijk gerelateerd antwoord. Vervolgens krijg ik de wind van voren dat ze niet op ongevraagd advies zit te wachten... Nou sorry, maar dat schiet mij in het verkeerde keelgat.
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Precies, het is lastig om een gepast antwoord te geven als je bepaalde zaken niet weet en als je het niet wilt vertellen, kan je ook anders reageren dan zo lullig te doen als jvs.
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    Oei, ik ga me er toch maar ff aan wagen. ik denk dat er hier sprake is van een misverstand, voor zover ik hier ben, en ik ben redelijk actief op het forum. heb ik itshanne82 nog geen oordelen horen vormen over mensen.

    De vraag hoe iets komt, is volgens mij een normale open vraag. als dit een pijnlijk punt voor je is licht dat niet bij hanne maar bij je zelf.

    We zijn hier allemaal omdat we iets willen leren.

    Het staat je vrij om aan te geven dat je iets niet wilt beantwoorden, maar een passief agressief antwoord lijkt me niet gepast.

    Misschien is het goed om voor je zelf na te denken wat je wil. als je hier komt en alleen maar wil horen dat je goed bezig bent dan vraag ik me af waarom je de vraag in de eerste plaats stelt.

    Goed genoeg hierover.

    Laten we allemaal een beetje aardig voor elkaar zijn aub.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    Nou JP als iemand erge overgewicht heeft vraag je ook niet hoe het komt dat ie zo dik is
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    De reden dat itzhanne dit vroeg is omdat je bij overgewicht over het algemeen wel weet waardoor het komt (te veel eten).
    Als iemand door medische aandoening aankomt dan zal iemand dat toch moeten delen hier op forum (hoeft echt niet altijd), wil die goede adviezen kunnen krijgen.

    Zelfde geld in mijn ogen voor ondergewicht. Ze heeft in een ander topic te kennen gegeven dat het geen anorexia is, dus dat kun je al uitsluiten. Heb je anorexia, dan is een advies, je moet meer eten beetje overbodig namelijk. Want dat weet een anorexia patiënt zelf ook wel.

    Als je niet weet waardoor je afvalt, zal de grootste oorzaak zijn dat je meer verbruikt als dat je eet. Hoe dat dan komt, tsja. Je eten onder de loep nemen lijkt me beste optie. Elke keer je inname met 200 verhogen en dat een week of 2 volhouden. Net zo lang tot je op een punt komt dat je (verantwoord) aankomt.

    Misschien is de vraag op het moment verkeerd gevallen, maar als iemand een aandoening heeft waardoor ze zoveel afvalt, dan is dat wel handig om te weten. Voordat je alleen maar met een advies komt van, je moet meer eten.
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Jan,

    als ik het er met iemand over heb krijg ik die vraag gerust. maar nogmaals een antwoord als "dat weet ik niet pressies" of "daar heb ik het liever niet over" is dan toch prima?

    en ik heb in dit draadje geen oordeel van Hanne kunnen vinden als je dat wel ziet leg je het er toch echt zelf in.
  • jvs586
    jvs586 Berichten: 34 Member
    Opties
    yes, gaat lekker 63,4 kilo
    Zo kom je in 1,5 week niks aan en zo in 2 dagen 1 kilo