Wat voer je in bij een niet zelfgemaakte maaltijd? — Dutch (Netherlands)

Wat voer je in bij een niet zelfgemaakte maaltijd?

Opties
evapfneisel
evapfneisel Berichten: 95 Member
oktober 2015 aangepast in Voedsel en voeding
Ik merk dat ik soms er tegenaan loop dat ik mijn avondeten niet altijd optimaal in kan voeren.
Eigenlijk wil ik er niet te obsessief mee bezig zijn, maar probeer het toch altijd kloppend in te voeren.
Waar ik dan vast kom te zitten is als ik een maaltijd eet die ik niet zelf heb klaargemaakt, dus bijvoorbeeld door mijn vriend is gekookt of in een restaurant. Hoe voeren jullie deze gegevens dan in?

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Eten in een restaurant is moeilijk in te schatten hoeveel kcal erin zitten. Zolang je een biefstuk met frites neemt, kom je aardig in de buurt, maar als je aan salades, sausen, ovengerechten etc begint, weet je nooit hoe de kok dit heeft klaargemaakt (room, olie, boter, kaas???)
    Maar als je vriend kookt moet het toch vrij eenvoudig zijn om te achterhalen wat het precies is. Een kijkje in de koelkast vooraf, en meekijken (zeg maar gewoon gezellig samen koken) als hij het klaarmaakt. En misschien kan je zelf nog wat invloed uitoefenen door de boodschappen te doen.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Mijn vriend is altijd heel creatief en maakt altijd iets uit de losse pols. Ik doe meestal de boodschappen, maar dan nog weet ik niet wat hij er nou precies in gooit + hoeveel. Ik kan het hem wel vragen natuurlijk.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Dat je word gezien als obsessief, dat is zeer zeker herkenbaar
    Ik zou ook willen dat mijn vriendin zich er mee bezig hield, maar helaas.
    En je kan anderen niet dwingen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Eten in restaurant is bijna niet te registreren. Je kunt het enigszins schatten en dan ruim, maar accuraat is het zeker niet. Vaak zie ik zelf die 'uitjes' als een soort extra, cheatmeal if you will.

    Kijk, het is maar net hoe serieus je met je doel bezig wilt zijn. Als het allemaal niet zo nauw komt, dan is dat verder prima. Als je er echter serieus mee bezig bent, zul je er wel zo accuraat mogelijk mee bezig moeten zijn. Mensen zullen dat vaak dan weer als obsessief zien, maarja... als je je doel wilt halen dan horen daar bepaalde acties bij en een daarvan is tellen. Mooier kunnen we het helaas niet maken...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Het is net de belastingdienst :smiley:
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Ik heb de afgelopen keren dat ik uit eten ben geweest of een maaltijd heb gegeten die niet door mezelf is gemaakt de voeding die ik sowieso naar binnen hebt gewerkt wel verwerkt. Grotendeels klopt het dan wel. Sausjes etc. is altijd wat lastiger, maar daar eet ik niet zoveel van. Verder hou ik alles nu wel vrij goed bij en zo vaak komt het ook weer niet voor dat ik uit eten ga of iets eet wat ik niet zelf heb klaargemaakt of nog even heb kunnen scannen voordat het in de pan ging. Dus uiteindelijk valt het wel mee en moet ik me er niet zo druk om maken :p