nooit meer op dieet - not — Dutch (Netherlands)

nooit meer op dieet - not

indra1980
indra1980 Berichten: 2 Member
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik ben al zo'n 45 dagen bezig met MFP, al had ik mezelf gezworen NOOIT meer op dieet te gaan. Na talloze keren (op dat moment zelf erg geslaagde) weight watchers pogingen telkens nadien zwaarder geworden. Ik ben dus juist door het (snel) afvallen zo zwaar geworden. In periodes waarin ik lang niet op m'n eten let word ik niet zwaarder. Toch hangt er nu véél te veel aan. Heb besloten om heel traagjes en behoedzaam op mijn eten te letten, zeker niet supersnel af te vallen en in m'n hoofd ben ik NIET op dieet. Ik noteer wat ik eet en ik probeer goede keuzes te maken, ik beweeg meer en compenseer hierdoor wat ik "te veel" eet. Ik ontzeg mezelf niet alles zoals ik vroeger deed en ik heb me voorgenomen om geen schuldgevoel te hebben als ik wel eens geniet van iets lekkers. Het gaat me wonderwel redelijk goed af. Ik ben nu zo'n 3 kilo kwijt. Traag maar zeker dus. Er moet 20 kilo af dus nog een lange weg te gaan. Ik hoop dat ik nieuwe gewoonten in mijn eetpatroon kan inbouwen zonder telkens het gevoel te hebben dat ik mezelf aan het martelen ben en dat nooit ofte nooit de rest van m'n leven kan volhouden.
Bedankt om dit te lezen, hopelijk kunnen we elkaar ondersteunen :smiley:

Reacties

• Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    oktober 2015 aangepast
    Het is geen dieet, het is een levensstijl verandering :smile:

Dieet werkt in mijn beleving niet. Echter het bijhouden van mijn voeding wel, ik word bewuster.

Tuurlijk heb je dagen dat je over je dagelijkse doel heen gaat, maar je moet wel heel gek doen, wil 1 dag een gewichtsverlies van paar weken teniet doen. In mijn geval zou ik dan bijvoorbeeld 8500 kcal op een dag moeten eten, om 2 weken dat ik binnen mijn doel zat teniet te doen.

Ik eet alles wat ik wil, zolang het binnen mijn macro's valt.
    IIFYM !!!

PS 3 kg in 45 dagen is niet traag! dat is nog steeds een halve kg per week, wat gewoon goed is, zeer in begin.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Welkom en succes!

Ik ben het met Gustaaf85 eens: het is geen dieet. Ik ben inmiddels 17 kilo afgevallen, sinds januari, door mijn levensstijl te veranderen. En ik eet gerust nog wel eens een koek bij de koffie, of een toastje bij een glaasje wijn, zolang het maar binnen mijn kcal van die dag valt. Tuurlijk ga ik daar wel eens overheen, maar dat moet kunnen toch?!
  • indra1980
    indra1980 Berichten: 2 Member
    Bedankt voor jullie antwoordjes, geeft toch altijd weer wat meer moed :smile: Ik hoop echt dat het deze keer lukt om blijvend af te vallen. weight watchers is eigenlijk ook een levensstijlverandering, maar voor mij was dit niet vol te houden, waarom weet ik niet. Nu eet ik veel meer wat ik wil, hoeveel ik wil terwijl ik toch rekening hou met het 'dagtotaal' en compenseer ik met beweging als ik eens wil snoepen. Ik heb mijn doelen bewust heel laag gezet om het te kunnen volhouden. ik merk dat bepaalde slechte gewoontes er al uit aan slijten zijn. Ik 'moet' geen koekje meer bij de koffie, ik snak er ook niet naar maar als ik er eentje wil dan mag het gewoon, zonder schuldgevoel. Heerlijk! :smiley:
  • lindajeannejaques
    lindajeannejaques Berichten: 1 Member
    ik ben een snoeper (snel en achterbaks) en steek voortdurend iets in mijn mond. Ik ben nu begonnen met alles op te schrijven en zo lukt het me om niet meer constant suikers binnen te spelen