Focus op krachttraining - nieuwe doelen! — Dutch (Netherlands)

Focus op krachttraining - nieuwe doelen!

Opties
Hallo allemaal,

Ik heb altijd lekker gesport (karate, triatlons, etc) en krachtraining " erbij" gedaan.

De komende tijd wil ik primair richten op krachttraining in sportschool aangevuld met cardio.
Ik wil graag wat "leaner" worden. Dus meer spiermassa opbouwen en daarnaast wat langdurig aanwezig vet verbranden. Zo krijg ik een nog wat meer atletischer look en word daarnaast ook sneller in conditionele sporten.

Mijn doelen:
- 4 kg spiermassa opbouwen
- 18% vetpercentage naar 13%
- conditioneel verbeteren (om mezelf een doel te stellen: 2km roeimachine in 7.30)

Ik ben 45 jaar (man), 1.83m en ongeveer 80 kg

Uiteindelijk is doel om me goed en fit te voelen, maar ik heb het altijd wel nodig om mezelf concrete doelen te stellen.

Zou het leuk vinden hier wat enthousiastelingen te vinden om elkaar te stimuleren en informatie te delen.

Succes iedereen met zijn of haar persoonlijke doelen!!

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Hoi en welkom!

    Ik wil met jou de uitdaging voor roeien wel aangaan, huidige record op de 2 km is nu 7:42,7

    Dus daar nog bijna 13 seconden afhalen vind ik wel leuk streven. Betekend dus 1:52 gemiddeld per 500...pfff hah

    Ben momenteel nog bezig met een krachttrainingsschema voor upper en lower body, maar bijna klaar mee

    Hierna ga ik een 6 weken challenge doen met alleen lichaamsgewicht (zie ander topic onder trainingen) maar heb ook wel tijd om te roeien af en toe denk ik, dus ga ik daar ook nog even mee trainen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik kan je één ding zeggen... roeien is écht naar de tering gaan! Je gaat compleet dood als je voluit 2km gaat roeien. Ooit gedaan... en echt... NOOOOOIIT weer! :tongue:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ik kan je één ding zeggen... roeien is écht naar de tering gaan! Je gaat compleet dood als je voluit 2km gaat roeien. Ooit gedaan... en echt... NOOOOOIIT weer! :tongue:

    Oh ik vind het echt zo lekker.
    Voluit gaan houd ik alleen ook echt niet langer als 2 km vol

    In de sportschool waar ik zit, hebben ze elk jaar een landelijke challenge waar je aan mee kan doen.

    Zsm 500 meter, 1 km, 2 km en 5 km

    Op de 1 km ben ik vorig jaar landelijk gezien met alle sportscholen die meededen 5e geworden met een tijd van 3:34.8
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Weet je hoe ik erbij lag, na 2KM roeien! :tongue: Het was kort geleden bij een CrossFit wedstrijd 1 onderdeel (we hebben 3 onderdelen op 1 dag) Nou... echt hé... ik heb de gehele dag wobbelige benen gehad!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    hahaha!

    Ach heb ik tenminste 1 onderdeel waarin ik je kan verslaan denk ik zo, lol!

    Bij ons hebben ze de roeimachines vast moeten zetten nadat ze mij erop bezig zagen, door mijn gewicht en kracht in achterwaartse beweging, presteerde ik het om de machine na 5 minuten roeien 2 meter op te schuiven haha.

    Hij stond altijd op de gladde vloer, ze hebben ze nu bij de poten op een stroef stuk staan zodat ze niet meer schuiven

    En een van de PT's die gaat altijd ervoor staan als ik aan het roeien ben, de koele lucht aan de voorkant is net een ventilator zegt hij haha
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    november 2015 aangepast
    Opties
    Dan zou je ook uitermate blij zijn met onderstaand apparaatje... :neutral:

    ew0nxqks8bl3.jpg

    Wij zeggen altijd "er zit maar één stand op... de "naar de klote" stand"
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    november 2015 aangepast
    Opties
    Ken ik helemaal niet, wat moet je precies doen?

    EDIT! Net ff zitten kijken, maar lijkt me niet erg goed voor je... totaal geen controle meer op je lichaamshouding, omdat je door die weerstand heen wilt trappen, daarnaast, totaal geen remweerstand...


    Ik houd het bij roeien, crosstrainer en stationary bike
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hoe Je lichaamshouding is ben je zelf bij. Het is een assault bike in CrossFit. Bij roeien kun je trouwens net zo'n belabberde houding krijgen of aannemen als het zwaar wordt. Of als je tegen de wind in moet zitten als je op je normale fiets zit... Dus ik snap niet helemaal je punt over lichaamshouding...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Nou ja misschien net ff verkeerde filmpjes gekeken dan, maar als ik ze zie, dan denk ik alleen maar, AUW! mijn rug

    Tuurlijk ben je er zelf bij, maar met roeien is houding iets waar ik heel erg op let juist, zonder verlies van snelheid, bij dit lijkt me dat veel lastiger.
    En tegen de wind in op normale fiets kan ik ook gewoon mijn houding behouden, omdat ik niet van zadel af stuiter.
    Snelheid word misschien minder, maar houding over snelheid wint houding het van mij (aangezien ik ook de blessures ken die erbij horen, uit ervaring helaas).

    Maar wat ik zeg, misschien verkeerde filmpjes gezien, maar ik zie ze allemaal stuiteren op zadel, en iets wat ik heb geleerd van meerdere (semi) prof wielrenners, is dat zodra je gaat stuiteren op je zadel je weerstand verkeerd is (te veel of te weinig).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als ze aan het stuiteren zijn dan weet ik ook niet echt wat ze aan het doen zijn. Je kunt bijvoorbeeld wel gaan staan en trappen. Ik doe er wel eens een tabata workout op... 20 sec. trappen en 10 sec. rust. De trappers trappen idd door, maar er zitten normaal gesproken van die zij-dingetjes op waar je je voeten op kan rusten. Als je bijvoorbeeld niet weet wát het is dan is het inderdaad een lastig ding. Good thing dat onze trainer daar aandacht aan besteed en eerst iedereen een uitleg geeft over de werking... :smile:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    *ik zie nu serieus mensen voor me die half in dat ding verworsteld zijn omdat ze geen goede instructions hebben gehad*
  • Hollandais1970
    Hollandais1970 Berichten: 2 Member
    Opties
    Hi Gustaaf,

    Ik ga iets langer nemen om te komen tot die 7.30.

    Eerst even mijn 12 weken krachttraining programma doen. Ga experimenteren met micro cycles, om door een plateau te komen en variatie aan te brengen.

    Hebben jullie daar ervaring mee?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ga experimenteren met micro cycles
    Ken ik niet helaas, dus geen idee wat voor resultaat hiermee geboekt is.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ga experimenteren met micro cycles
    Ken ik niet helaas, dus geen idee wat voor resultaat hiermee geboekt is.

    Dit!
    Ben wel benieuwd wat dit is.
    Of is dit net zoiets als een carb cycle?