Einde van de dag en nog (te) veel calorieën over
Mara_
Kort samen gevat: wat te doen als je aan het einde van de dag nog genoeg calorieën over hebt maar niet echt honger meer? Toch nog even wat kleins eten? Of het er bij laten zitten en de volgende dag iets meer eten?
Vandaag was ik redelijk laat uit bed, goed ontbeten (voor mijn doen). Tijdens het lui op de bank teksten verwerken iets meer mandarijnen naar binnen gewerkt dan ik door had. Nog even naar college, aan de andere kant van de stad, en prompt het is zo zes uur. Gelukkig stond mijn lievelingsgerecht op het menu dus dat was een flink bord nasi met lekker veel satésaus.
Wat mij op 1355 calorieën brengt. Minus het half uurtje fietsen zelfs op 1075. Veel en veel te weinig voor mij, mijn minimum is iets van 1450. Inmiddels is het elf uur, wil ik over 3 uurtjes naar bed, en heb vooralsnog door mijn avondeten nog geen honger. Meestal ga ik wel vroeger naar bed en als ik dan niet al te veel heb gegeten op een dag is dit tijdstip altijd een beetje een breekpuntje en ga ik óf slapen óf ik ga snacken. Ben wel benieuwd naar jullie kijk hier op en wat jullie dan doen!
Het gaat hier niet om structureel te weinig eten! Het gaat hier meer om van die dagen dat het eten er een beetje bij ingeschoten is.
Vandaag was ik redelijk laat uit bed, goed ontbeten (voor mijn doen). Tijdens het lui op de bank teksten verwerken iets meer mandarijnen naar binnen gewerkt dan ik door had. Nog even naar college, aan de andere kant van de stad, en prompt het is zo zes uur. Gelukkig stond mijn lievelingsgerecht op het menu dus dat was een flink bord nasi met lekker veel satésaus.
Wat mij op 1355 calorieën brengt. Minus het half uurtje fietsen zelfs op 1075. Veel en veel te weinig voor mij, mijn minimum is iets van 1450. Inmiddels is het elf uur, wil ik over 3 uurtjes naar bed, en heb vooralsnog door mijn avondeten nog geen honger. Meestal ga ik wel vroeger naar bed en als ik dan niet al te veel heb gegeten op een dag is dit tijdstip altijd een beetje een breekpuntje en ga ik óf slapen óf ik ga snacken. Ben wel benieuwd naar jullie kijk hier op en wat jullie dan doen!
Het gaat hier niet om structureel te weinig eten! Het gaat hier meer om van die dagen dat het eten er een beetje bij ingeschoten is.
0
Reacties
-
Tja, ik weet wel wat ik zou doen... eten, maarja, ik kan áltijd eten en heb eigenlijk heel erg weinig momenten dat ik geen honger of trek heb. Bij mij komt het dan ook nooit voor dat ik calorieën over heb... ik zit er vaak meer mee te hannesen dat ik alles in mijn macro's moet passen, dan dat ik over heb...
Enfin, als je echt geen honger hebt, dan ja... waarom dan met tegenzin eten. Neem dan een groter ontbijt de volgende dag of iets. Als je weekinname maar redelijk klopt, dan maakt zo'n dagje niet veel uit.0 -
Je hoeft niet bij te eten. Het is prima om minder calorieën te eten voor een aantal keer.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 473 MyFitnessPal-Fora