Hi! :3 — Dutch (Netherlands)

Hi! :3

Opties
Miss60kg
Miss60kg Berichten: 1 Member
december 2015 aangepast in Stel jezelf voor
Ik ben Roos en ben 22 jaar! Ik ben het helemaal zat met mijn lichaam en uiterlijk... dus het wordt eens tijd dat ik er wat aan doe!

Ik ben 167 cm en weeg 70 kg. Mijn streefgewicht is 60 kg en wil graag per week 1 kilo afvallen. Ik weet al waar mijn zwakke punten liggen. Ik eet te veel en beweeg veel te weinig. Dus meer veggies en fruits en minder chocola en tweede porties! Wil dagelijks een half uur cardio doen (Just Dance, spinning bike) en de resterende 30 minuten besteden aan kracht training.

Dit doe ik allemaal thuis en met mijn eigen bodyweight, sinds ik geen geld heb voor een fitnesscentrum~

Ik hoop dat ik hier mijn doelen zal bereiken en anderen kan motiveren met hetzelfde! :3

Reacties

  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Veel succes Roos. Zodra je gaat bijhouden wat je eet zul je al snel de boosdoeners opsporen. Hier en dara een paar producten vervangen door andere en je hoeft niet eens minder te eten of honger te lijden om af te vallen.

    En bewegen is altijd goed, niet alleen om af te vallen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik wil niet meteen deprimerend klinken, maar 1 kg per week is best veel.
    Probeer een realistisch doel als halve kg per week of zelfs minder.
    Dan raak je ook niet gefrustreerd als het niet lukt, en is het mooi meegenomen als je erboven zit.

    De eerste paar kg zal misschien hard gaan, maar daarna niet meer
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Gustaaf is me net voor... 1kg per week is behoorlijk veel als je het mij vraagt. Over afvallen kun je in mijn ogen liever wat langer over doen, dan te streven naar getallen die je (minimaal?) wil verliezen per week. Je lichaam is geen computer en afvallen is een fluctuerend proces. Als je te snel afvalt zal dit je gaan tegenwerken. Streef eerder naar een "klein" tekort, zodat je gedurende jouw rit naar een lager gewicht de mogelijkheid hebt je inname aan te passen. Ga je te drastisch, dan heb je bijna geen marge meer om te zakken. Daarnaast is té snel niet goed voor je lichaam. Je lichaam is in alle gevallen slimmer en zal vaak helemaal niet doen wat jij voor ogen hebt.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Afvallen gaat ook nooit lineair, dus je kan nog zo graag streven naar 1 kg per week, de ene week zal dit 1 kg zijn, de andere week maar 200 gram
    Daar is geen pijl op te trekken, en vaak afhankelijk van meerdere factoren
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Klopt en als je gevoelig bent voor het getal op de weegschaal kan het je dag maken of breken. Zo had ik bijvoorbeeld dat ik 'ineens' een kilo zwaarder was, terwijl ik toch écht op onderhoud had gegeten. 2 dagen later was ik weer 700gr lichter... dus ja... :wink:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    december 2015 aangepast
    Opties
    Ik fluctureer ook altijd heel erg, zondagochtend zat ik nog op 86,1 kg, maandagochtend op 89 kg. Hadden sinterklaasviering met familie waardoor we alleen maar kleine hapjes hebben gegeten (en chocola haha)
    Vanmorgen weer op 86,6

    2-3 jaar geleden zou ik in paniek zijn geraakt, maar nu weet ik beter, en bekijk ik het op lange termijn
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Roos,

    Welkom en veel succes! We duimen.