Voorstellen nieuw lid
iljailk
Hoi allemaal!!
Ik ben Ilja, 25 jaar en woon in Noord Brabant. Op jezelf wonen, betekend dat alleen JIJ verantwoordelijk bent voor wat je in je mond stopt en of je gaat sporten. Dat is wel even wennen. Ik merk dat ik het 's avonds graag gezellig maak met toostjes en een chippies genesteld in de bank, maar dat moet niet elke avond!
Voorheen heb ik samengewoond en dat is er toch altijd je vriend die ervoor zorgt dat je net even wat gezonder kookt, omdat je het vaak niet de moeite vind voor in je uppie. Ik probeer nu redelijk de structuur erin te krijgen met boodschappen doen, want voorheen kocht ik allerlei aanbiedingen en had ik eigenlijk nog geen compleet avondmaal, waardoor ik elke dag alsnog naar de supermarkt moest. Een maaltijdplanning is voor mij dus essentieel.
Het lijkt me leuk om vrienden op MFP te maken en elkaar zo wat te ondersteunen Dus aarzel niet en stuur me een berichtje of meld me aan als vriend!
Ik ben Ilja, 25 jaar en woon in Noord Brabant. Op jezelf wonen, betekend dat alleen JIJ verantwoordelijk bent voor wat je in je mond stopt en of je gaat sporten. Dat is wel even wennen. Ik merk dat ik het 's avonds graag gezellig maak met toostjes en een chippies genesteld in de bank, maar dat moet niet elke avond!
Voorheen heb ik samengewoond en dat is er toch altijd je vriend die ervoor zorgt dat je net even wat gezonder kookt, omdat je het vaak niet de moeite vind voor in je uppie. Ik probeer nu redelijk de structuur erin te krijgen met boodschappen doen, want voorheen kocht ik allerlei aanbiedingen en had ik eigenlijk nog geen compleet avondmaal, waardoor ik elke dag alsnog naar de supermarkt moest. Een maaltijdplanning is voor mij dus essentieel.
Het lijkt me leuk om vrienden op MFP te maken en elkaar zo wat te ondersteunen Dus aarzel niet en stuur me een berichtje of meld me aan als vriend!
0
Reacties
-
Welkom. Heb je een specifiek doel momenteel, afvallen, aankomen of op gewicht blijven? Of iets compleet anders?0
-
Welkom, mede-Noord Brabander!
Als je op jezelf woont is het inderdaad lastig, maar aan de andere kant maakt het bepaalde dingen ook weer makkelijker. Mijn vriend let niet op wat hij eet en eet 's avonds graag een zak chips of wat nootjes. Dat kost toch wat meer willpower om er vanaf te blijven dan wanneer je het gewoon niet in huis haalt Komt goed, met plannen kom je een heel eind!0 -
Hallo
Doel is afvallen.. Streven is 15 kilo eraf! Het is waar dat je in ieder geval niemand ziet eten, waardoor je ook trek krijgt hihi. Alleen nu dus een kwestie van een nieuwe gewoonte aanleren en routine inbrengen. Waar een wil is, is een weg. Sporten is iets wat ik eerlijk gezegd nauwelijks (oftewel zo min mogelijk) doe. Ik probeer wel verschillende dingen en zal ook hier in uit moeten zoeken wat ik echt leuk vind en wat voor mij werkt.0 -
Welkom van nog een Brabander en succes met je doel!0
-
Sporten is iets wat ik eerlijk gezegd nauwelijks (oftewel zo min mogelijk) doe
Maar goed, anders dan dat is je energiebalans leidend, dus zul je moeten uitvinden wat je BMR & TDEE zijn en ga daar eerst eens max -300 onder zitten.0 -
De reden dat ik niet sport is eigenlijk dat ik het weinig aan vind en veel liever in de bank zit . Ik weet dat het uiteraard wel ondersteund in afvallen, maar het is me nog niet gelukt om een sport te vinden die ik echt leuk vind, waardoor ik gemotiveerd ben om dit ook te blijven doen. Vaak is het maar voor een paar keer en dan heb ik het weer gezien.. Wel ben ik het voor mezelf wat makkelijker aan het maken om wat oefeningen te gaan doen. Ik ben op zolder een ruimte aan het creëren met wat fitnesstools en merk dat ik dit makkelijker doe dan wanneer ik naar een sportschool moet. Ook wandel ik elke dag een half uurtje in de pauze. Wat is TDEE?0
-
Gebruik even de zoekfunctie als je wilt, daar is genoeg over geschreven.
Ik krijg echter wel de kriebels van je zin:De reden dat ik niet sport is eigenlijk dat ik het weinig aan vind en veel liever in de bank zit0 -
Natuurlijk snap ik dat niets vanzelf gaat, daarom heb ik ook besloten om wat steun te zoeken en zoals ik al zeg ben ik manieren aan het zoeken, waardoor ik het sporten wel leuk vind. Leuk vinden is namelijk ook wel nodig om iets vol te blijven houden. Ik wil geen crashdieet, maar blijvend een gezondere een fittere levensstijl aanleren.0
-
Ik denk dat als je je er meer in gaat verdiepen het ook leuker word voor jezelf
Waarom een bepaalde oefening doen, welke effecten (kan) dit hebben.
Waarom bepaalde voeding tot je nemen.
Ik ben ook begonnen met thuis oefeningen te doen. Had ook met bodyshaming te maken bij mij.
Nu is een leven zonder sporten, of dit nu thuis, buiten of in sportschool is, niet meer weg te denken bij mij
Ik vind het nu echt leuk, voel me er goed bij, wat wil een mens nog meer0 -
Uiteraard moet je het leuk vinden. Maar wanneer dat écht niet het geval is, dan dien je inderdaad keuzes te maken of de consquenties te aanvaarden. Afvallen kan zonder sporten, echter zal het je wel helpen in dit proces. Daarnaast is het voor allerhande andere dingen goed.
En wat Gustaaf ook zegt; zelf kennis, of kennis vergaren omtrent voeding en training is geen overbodige luxe.0 -
Afvallen zonder sporten is echt niet aan te raden. Ik heb dit de eerste helft van vorig jaar gedaan en een groot deel van mijn gewichtsverlies waren spieren. Hier heb ik nu ontzettend veel spijt van want die spiermassa krijg ik niet zomaar meer terug als ik nog steeds m'n vetpercentage omlaag wil halen.. Ik heb behoorlijk wat kracht verloren
Wat Gustaaf zegt is wel waar - ga je er wat meer in verdiepen en zoek iets wat je leuk vindt, dan kun je het voor je het weet inderdaad niet meer wegdenken. Denk aan het bijhouden van statistieken bij het hardlopen/fietsen o.i.d (bijv. Endomondo) waardoor je jezelf ziet verbeteren, dat voelt geweldig. Je kan er ook een soort spel van maken mbv apps als Zombies, Run! Genoeg mogelijkheden0 -
Ik was in begin alleen bezig met cardio, want iedereen om mij heen deed het.
Ging fietsen met een vriend en vind het op zich nog steeds leuk om te doen, maar op een heel ander tempo als hij doet.
Ik ben er nu sinds een jaar (iets meer) achter dat ik heavy lifting gewoon leuk vind om te doen. De kick om telkens iets meer gewicht te kunnen liften, squaten, pressen.
Ik ben nog steeds 'zwak' zeker voor mijn lengte, maar mijn spiermassa is ook nog laag.
Daarbij komt dat ik al die tijd heb getraind terwijl ik in een energietekort zat, waardoor ik qua gewicht ook niet heel veel kan nog.
Wil eerst naar laag vetpercentage en van daaruit opbouwen in spiermassa.
Maar als ik kijk naar vorig jaar toen ik begon met squats en ik net aan de stang met aan elke kant 5 kg kon doen voor 5 reps, en ik nu mijn lichaamsgewicht kan sqautten voor 10 reps is er duidelijk verbetering0 -
Toch maar eens iets opgepakt Oefeningen in huis met eigen lichaamsgewicht. Dit bevalt me tot nu toe wel. Je hoeft niet speciaal de deur uit, waardoor je reistijd kwijt bent en kunt makkelijk even tussendoor wat oefeningen doen. Heb nu zelfs al flink spierpijn van mijn oefeningen van gisteren.
0 -
Hoi Ilja,
Welkom en veel succes!0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 858 Stel jezelf voor
- 322 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 253 Fitness en training
- 310 Motivatie en steun