Afvallen — Dutch (Netherlands)

Afvallen

Opties
Trranquilla_
Trranquilla_ Berichten: 2 Member
december 2015 aangepast in Motivatie en steun
hallo hallooo

nou ik zit dus al een tijdje op myfitnesspal en ben ruim 5 kilo afgevallen. :)
maar........ de laatste 4/5 kilo wilt maar niet lukken. ik heb ook meer de neiging om de fout in te gaan qwa het eten.

in verband met wedstrijden (vechtsport) wil ik nu binnen 5 weken minstens 4 kilo eraf hebben.

iemand enig idee wat ik kan doen?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja, een tekort creëren.... Als jij niet afvalt (dus zeg 3 weken stilstaat) dan eet je dus voor je huidige situatie 'teveel'. Of je creëert een groter verbruik (meer beweging/ sport invoeren) en blijft hetzelfde eten, óf je verlaagt je inname aan kcal.
  • Trranquilla_
    Trranquilla_ Berichten: 2 Member
    Opties
    @itzhanne82 ik neem nu ongeveer maar 1200 kcal in dus dat verminderen lijkt me niet zo een goed plan invm spierafbraak. daarnaast train ik 5 keer 1,5 uur per week.. moet ik dan echt nog meer gaan trainen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik weet niet wat je gegevens zijn, maar 1200 kcal op een dag is wel heel weinig (vooral icm het aantal trainingen die je in de week doet). Maar ongeacht dat; als je alles netjes invoert en registreert en daar niet van afwijkt en nog steeds niet afvalt, dan ja... dan eet je 'teveel'... Trouwens, in een tekort breek je áltijd spieren af... en hoe groter je tekort (t.o.v. je onderhoud calorieën) hoe meer spierafbraak je hebt. Wat mijn 1ste ingeving is, is dat er ergens iets in je registraties niet klopt.

    Dus zoals ik bij iedereen eigenlijk zeg die aangeeft niet meer af te vallen;
    1. registreer je alles tot de kruimel?
    2. registreer je je cheats (als die hebt)? Als je 'cheat' dan kan je tekort van die week teniet worden gedaan
    3. zijn je registraties correct (dus je eigen database en niet die van MFP omdat deze vaak onjuist is)?
    4. Eet je je calorieën bij, of niet?
    5. Hoe heb je je inname bepaald?
    6. etc...